Η απόφαση έχει παρθεί. Από το 2035 και μετά, η Ευρώπη (και η Καλιφόρνια) δεν θα επιτρέπει την πώληση συμβατικών αυτοκινήτων. Και μόνο ηλεκτρικά μοντέλα θα υπάρχουν στην αγορά για να επιλέξει ο καταναλωτής.

Παρά τις αντιδράσεις που σημειώθηκαν το τελευταίο διάστημα από τη Γερμανία και την Ιταλία (για διαφορετικούς λόγους σε κάθε περίπτωση), όλα δείχνουν ότι το 2035 είναι το ορόσημο για την οριστική στροφή προς την ηλεκτροκίνηση.

Μιλάμε δηλαδή για μόλις 12 χρόνια από τώρα, κάτι που για αρκετούς είναι ένα μικρό χρονικό διάστημα. Και οι σκεπτικιστές για την απόφαση αυτή γίνονται όλο και περισσότεροι, καθώς υπάρχουν πολλά θέματα που πρέπει να επιλυθούν μέχρι να φτάσουμε σε εκείνο το σημείο.

Σε μία έρευνα που έγινε από κοινού από την ΑΒΒ Robotics και την Automotive Manufacturing Solutions, το 59% όσων συμμετείχαν απάντησαν ότι έχουν αμφιβολίες για το αν μπορεί να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα.

Ο λόγοι που επικαλούνται είναι πολλοί και σημαντικοί. Όπως για παράδειγμα οι δυσκολίες που θα αντιμετωπίσει η αυτοκινητοβιομηχανία για την προμήθεια μεγάλου αριθμού μπαταριών.

Για να γίνει αυτό θα απαιτηθούν τεράστιες επενδύσεις για τη δημιουργία εργοστασίων κατασκευής μπαταριών. Ενώ και οι πρώτες ύλες θα είναι εξαιρετικά δύσκολο να υπάρξουν σε αντίστοιχες ποσότητες, κάτι που προφανώς θα εκτοξεύσει στα ύψη την τιμή τους.

Υπάρχει επίσης και το θέμα των υποδομών δημόσιας φόρτισης, όπου παρά τις μεγάλες επενδύσεις και την διαρκή επέκταση, είναι σίγουρο ότι θα αποτελέσει ένα σημαντικό ανασταλτικό παράγοντα για την καθιέρωση της ηλεκτροκίνησης μετά το 2035.

Από τους συμμετέχοντες στην έρευνα, το 26% θεωρεί το δίκτυο το μεγαλύτερο πρόβλημα για την εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης, ενώ ένα 17% εστιάζει στις υψηλές τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε σύγκριση με τα συμβατικά.

Στην έρευνα συμμετείχαν σχεδόν 600 στελέχη και ειδικοί της αυτοκινητοβιομηχανίας, μαζί με προμηθευτές, μηχανικούς και εργαζόμενους στον χώρο της παραγωγής.

Μόνο 11% από τους συμμετέχοντες δήλωσαν ότι πιστεύουν πως θα επιτευχθούν οι στόχοι για την ηλεκτροκίνηση στην επόμενη δεκαετία. Ενώ το 18% δήλωσε ότι δεν πιστεύει πως αυτοί οι στόχοι είναι ρεαλιστικοί και πως δεν θα επιτευχθούν στο χρονικό όριο που έχει τεθεί.

Η έρευνα ρώτησε τους ίδιους εμπειρογνώμονες εάν πίστευαν ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα μπορούσε να προσφέρει βιώσιμες μεθόδους παραγωγής, και το αποτέλεσμα ήταν ιδιαίτερα θετικό αν και όλοι εστιάζουν στο ότι θα ανεβάσει το κόστος, άρα θα κάνει και αρκετά ακριβότερα τα αυτοκίνητα μακροπρόθεσμα.

Διαβάστε ακόμη

Το σχέδιο για νέες φορο-ελαφρύνσεις την ερχόμενη τετραετία

PIMCO: Τι σηματοδοτεί η απόφαση της ΕΚΤ για νέα αύξηση στα επιτόκια – Τα πρώτα σενάρια για τον Μάιο

Βιβλιοπωλεία Ελευθερουδάκη: Μια ιστορία 118 χρόνων κλείνει με πλειστηριασμούς (pics)