«Μια φορά κι έναν καιρό εμφανίστηκε από το πουθενά ένα μοντέλο που μας έκανε γνωστά τα SUV κυρίως στην Ευρώπη. Σάρωσε στις πωλήσεις, διέγραψε τις διαχωριστικές γραμμές μεταξύ κατηγοριών και προσέλκυσε στις εκθέσεις της Nissan το κοινό γύρω του σαν τις μέλισσες πάνω στο μέλι. Απέκτησε τόση δημοφιλία, δε, που έκανε την ιαπωνική εταιρεία να διαγράψει τα μικρομεσαία hatchback, στο όνομα των οποίων έπινε νερό τις προηγούμενες δεκαετίες.

Θα μπορούσε κάλλιστα να σταθεί αυτόνομα και ως ξεχωριστό brand, κάτι που θεωρείται άθλος για οποιοδήποτε τετράτροχο μαζικής απήχησης».

Δεν είναι παραμύθι αλλά πραγματικότητα και ο λόγος βέβαια είναι για το Qashqai. Θεωρώ πολύ πιθανό πως ο ιστορικός του μέλλοντος στο κεφάλαιο «SUV» θα ξεκινά κάπως έτσι τον πρόλογό του. Βέβαια δεν είναι αποκύημα φαντασίας το γεγονός πως το Qashqai πουλά σταθερά σαν ζεστό ψωμί όλα αυτά τα χρόνια, ανεξαρτήτως από το αν οι γενιές του βρίσκονται στην αρχή ή στο τέλος του βίου τους.

Το όνομά του αποτελεί την απόλυτη σταθερά σε μια κατηγορία που πλέον σφύζει από προτάσεις.

Το αυγό του Κολόμβου για τη Nissan, το αυτοκίνητο-βαρόμετρο της ίδιας της αγοράς πέρασε πλέον στην τρίτη γενιά, η οποία φλερτάρει όσο ποτέ με τη γερμανοποίηση κυρίως σε ό,τι έχει να κάνει με την απτή ποιότητα, τα υψηλά επίπεδα άνεσης αλλά και το επιβλητικό φαίνεσθαι, το οποίο μέσω της εξελικτικής διαδικασίας έφτασε μέχρι εδώ.

Εν κινήσει το Qashqai έκλεισε την ψαλίδα από το Tiguan στον τρόπο που διοχετεύει στους επιβάτες τον όρο «upper class»

Είναι σαν το Qashqai να αναφωνεί: «Τώρα που ωρίμασα μπορώ να περπατήσω στα premium μονοπάτια των πρωτοκλασάτων Δυτικοευρωπαίων ανταγωνιστών». Να, καλή ώρα, σαν το ανανεωμένο και πάντα επίκαιρο Tiguan, που εν πολλοίς έχει καταθέσει τα διαπιστευτήριά του σχετικά με τις δυνατότητές του.

Κάποιες απαραίτητες πινελιές στο design του μεγάλου Volkswagen, παρέα με νέες τεχνολογίες, αρκούν προκειμένου να θυμηθείς εκ νέου πόσο καλό αυτοκίνητο ήταν εξαρχής το ψαρωτικό (κυρίως στην έκδοση R-Line) γερμανικό C-SUV.

Τι να πεις, αλήθεια, για την πρακτικότητα και την ευρυχωρία του, την τελειοθηρική ποιότητα κατασκευής, την προσοχή στη λεπτομέρεια, τις χλιδάτες ανέσεις που το κάνουν δικαιολογημένα… λαχταριστό στους οικογενειάρχες με αυξημένες χωροταξικές ανάγκες-απαιτήσεις. Σε αυτές που το νέο Qashqai ακολουθεί πλέον κατά πόδας τον αντίπαλό του, τόσο σε απόλυτους εσωτερικούς χώρους όσο και σε έξυπνα τερτίπια πρακτικότητας.

Παρότι η αισθητική του Tiguan παραμένει πιστή στην εταιρική ταυτότητα, διαθέτει στοιχεία που φρεσκάρουν την εμφάνισή του και το καθιστούν επίκαιρο. Υιοθετεί, για παράδειγμα, λεπτομέρειες από το Golf 8ης γενιάς διατηρώντας στο ακέραιο τον ομοιογενή χαρακτήρα που το διακρίνει διαχρονικά. Εκ πρώτης όψεως δείχνει πιο κλασάτο από το Nissan, ίσως επειδή έχεις την εντύπωση πως γεμίζει περισσότερο το μάτι σου στην πρώτη οπτική επαφή.

Δύσκολα θα βρεις κάτι μεμπτό να προσάψεις στο Tiguan, εάν φυσικά η λογική κατακλύζει το μεγαλύτερο τμήμα του εγκεφάλου σου και το συναίσθημα σαφώς το μικρότερο

Στο εσωτερικό το Tiguan εστιάζει περαιτέρω στην ψηφιακή τεχνολογία όσο και στα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Εκεί που παλαιότερα υπήρχαν panels με διακόπτες, τώρα δίνουν το «παρών» επιφάνειες με αντίστοιχους αφής κάτι που επεκτάθηκε και στα χειριστήρια του τιμονιού. Εντούτοις, ο πίνακας ελέγχου για τον κλιματισμό παραμένει ξεχωριστός με σκοπό τον ταχύτερο έλεγχο από πλευράς οδηγού.

Το νέο σύστημα ψυχαγωγίας προσφέρει κάθε γνωστή τεχνολογία συνδεσιμότητας, στις οποίες περιλαμβάνονται οι ασύρματες (over-the-air) ενημερώσεις λογισμικού, οι φωνητικές εντολές, καθώς και όλα εκείνα που έχουν θεωρηθεί απολύτως απαραίτητα στη διευκόλυνση οδηγού και επιβατών τα τελευταία χρόνια στα αυτοκίνητα. Εννοείται πως τα Apple CarPlay και Android Auto είναι επίσης διαθέσιμα.

Το ότι το Qashqai απαντά με τον καλύτερο τρόπο σε επίπεδο αντιληπτής ποιότητας (υλικά, φινίρισμα) αλλά και σε ψηφιακό περιβάλλον, αποτελεί υπέρβαση για τη Nissan. Στο νέο μοντέλο δόθηκε έμφαση στην εργονομία και την αίσθηση συγκρατημένης πολυτέλειας ενός αυτοκινήτου ακριβότερης, όμως, κατηγορίας. Στην έκδοση δοκιμής υπήρχε ο πίνακας οργάνων των 12,3” και η μεγάλη οθόνη του συστήματος πολυμέσων 9,0”.

Το παραδοσιακό ατού της πρακτικότητας και της ευχρηστίας του Qashqai γαρνιρίστηκε πλέον από ένα πρίσμα premium στοιχείων που δεν διακυβεύουν τις διαχρονικές αξίες

Η τελευταία, αν και δεν ξεχωρίζει σε φιλικότητα προς τον χρήστη, παρέχει πλούσιες δυνατότητες διασύνδεσης και εξ αποστάσεως ελέγχου του αυτοκινήτου μέσω του NissanConnect, όντας επίσης συμβατή με Android Auto και Apple CarPlay και προσφέροντας τη δυνατότητα σύνδεσης έως και επτά συσκευών μέσω του εσωτερικού Wi-Fi. Στα highlights διακρίνουμε το μεγάλο (προαιρετικά) Head Up Display 10,8”, την ταχύτατη ασύρματη φόρτιση τηλεφώνου στα 15W αλλά και τις πολλές θύρες φόρτισης USB-A και USB-C εμπρός και πίσω.

Ο 4κύλινδρος turbo κινητήρας DiG-T των 1,3 lt του Qashqai εφοδιάζεται με ήπια υβριδικό σύστημα 12V, κάτι που εξοικονομεί βάρος σε σχέση με τα καθιερωμένα 48V συστήματα, αλλά και υπερτερεί σε κατασκευαστική απλότητα. Η Nissan υποστηρίζει ότι βελτιώνει την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2.

Για τον πρώτο ισχυρισμό έχουμε κάποιες ενστάσεις, καθώς η μέση κατανάλωση της δοκιμής κυμάνθηκε στα 8,3 lt/100 km. Επίσης η ήπια υβριδική αρωγή παρέχει υποβοήθηση στη ροπή κυρίως στις χαμηλομεσαίες στροφές (το καταλαβαίνεις μόνο όταν έχεις επιλέξει το πρόγραμμα Sport και πατήσεις βαθιά το γκάζι), εκτεταμένη απενεργοποίηση του κινητήρα σε στάση καθώς και άμεση επανεκκίνηση. Στην πράξη, το σύνολο του Qashqai ξυπνά πάνω από τις 2.000 rpm και στη συνέχεια λειτουργεί στρωτά και γεμάτα μέχρι να «ξεφουσκώσει» κοντά στο όριο της περιστροφής του.

Ο 1.5 TSI του Tiguan (εδώ συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων) αποδείχτηκε πιο ελαστικός από τον 1.3, παρόμοια αποδοτικός στις μεσαίες rpm αλλά και πιο… γκρινιάρης σε υψηλό εύρος περιστροφής. Αυτό αποτελεί έκπληξη, μια και ο κινητήρας του Nissan είναι γνωστός για τον θόρυβο που παράγει σε άλλα μοντέλα, φαίνεται όμως ότι στην περίπτωση του Qashqai αντιμετωπίστηκε αποτελεσματικά με εκτεταμένη χρήση ηχομονωτικών υλικών.

Στο Tiguan υπάρχει ψηφιακός πίνακας οργάνων και infotainment με οθόνη αφής 8″ ή 10,25″. Τα χειριστήρια του τιμονιού λειτουργούν πλέον με την αφή

Ο TSI με τη σειρά του, παρά το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων (CoD), δεν κατάφερε να ρίξει αισθητά την κατανάλωση (γύρω στα 8 lt/100 km), παρά τις φιλότιμες προσπάθειες εκ μέρους μας. Το βάρος βλέπετε και στα δύο αυτοκίνητα θεωρείται ανυπέρβλητος παράγοντας.

Στον δρόμο εκτιμάς το υψηλό επίπεδο άνεσης που προσφέρει σε κάθε είδους τερέν η ανάρτηση του Tiguan, τη δεμένη αίσθηση από το πλαίσιο, την προσεγμένη ηχομόνωση και αυτό το μεγαλοπρεπές πάτημα που χαρακτηρίζει τις ακριβές γερμανικές υλοποιήσεις. Κοινώς, εκλογικευμένo, premium, αλλά και οδηγικά προβλέψιμο.

Και το Qashqai βέβαια δεν πάει πίσω. Το πρώτο πράγμα που αντιλαμβάνεσαι είναι η εξαιρετική ηχομόνωση, όπως και η αναβαθμισμένη ποιότητα κύλισης χάρη και στα υψηλού προφίλ ελαστικά. Είναι εμφανές πως έκλεισε την ψαλίδα από το Tiguan στον τρόπο που διοχετεύει στους επιβάτες κατά την κίνησή του τον όρο «upperclass».

Η απόσβεση της ανάρτησης πραγματοποιείται τόσο προοδευτικά που θαρρείς πως παρεμβάλλεται μεταξύ πλαισίου και δρόμου ένα στρώμα αφρού. Αυτό συμβαίνει κυρίως σε μεσαίο ρυθμό κίνησης. Στις μικρές ταχύτητες ο εμπρός άξονας κάποιες φορές δείχνει να αντιμετωπίζει λίγο άκομψα τις απότομες εγκάρσιες ανωμαλίες του κατσαρού οδοστρώματος.

Το γεγονός ότι το Qashqai κοιτάζει στα μάτια σε επίπεδο κύλισης το Tiguan αυτομάτως αναδεικνύει τον βαθμό βελτίωσης της νεότερης γενιάς του. Στον αυτοκινητόδρομο κινείται με περίσσια σιγουριά και ασφάλεια ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες. Η βελτιωμένη αεροδυναμική συμβάλλει στη διατήρηση του θορύβου σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα, ενώ σημειώστε πως τα ειδικής σχεδίασης καθίσματα προσφέρουν πολύτιμο έργο.

Μην περιμένεις βέβαια σε κανένα από τα δύο αυτοκίνητα κάποια σπουδαία συμμετοχικότητα ή να κρύψουν τον όγκο και το βάρος τους όταν πλακώσουν οι στροφές. Αυτά είναι ψιλά γράμματα, για το αλφαβητάριο του Tiguan που επενδύει στον ultrasafe προσανατολισμό και φυσικά στο υψηλό επίπεδο άνεσης.

Είτε οδηγείς, είτε κάθεσαι σταυροπόδι πίσω δεξιά, τα δυο C-SUV διατηρούν χαμηλά τους σφυγμούς της καρδιάς με έναν τρόπο που αναμφισβήτητα πρώτοι οι Γερμανοί δίδαξαν

Το Qashqai, το οποίο ενίσχυσε διεξοδικά το ποσοστό προβλεψιμότητας στο «ο μη γένοιτο», έτοιμο να συγχωρήσει στοργικά κάθε λάθος του οδηγού χωρίς ο ίδιος να το καταλάβει. Οδηγικά, όμως, συγκλίνει περισσότερο προς το αυστηρό προφίλ του Tiguan μέσω ενός feedback μεγαλύτερου SUV και σχεδόν καθόλου προς τον σπιρτόζικο χαρακτήρα του μικρότερου Juke, για παράδειγμα.

Είτε οδηγείς είτε κάθεσαι σταυροπόδι πίσω δεξιά, τα δύο C-SUV διατηρούν χαμηλά τους σφυγμούς της καρδιάς με έναν τρόπο που αναμφισβήτητα πρώτοι οι Γερμανοί δίδαξαν. Ο allaround χαρακτήρας του Tiguan είναι όλα τα λεφτά.

Δύσκολα θα βρεις κάτι μεμπτό να του προσάψεις, εάν φυσικά η λογική κατακλύζει το μεγαλύτερο τμήμα του εγκεφάλου σου και το συναίσθημα σαφώς το μικρότερο, κάτι που ισχύει πλέον και στο έτερο μέλος της εξέχουσας δυάδας, του Qashqai, που αναμφίβολα προέβη στο υπερβατικό βήμα ξεχνώντας την προέλευση και τον ταξικό χαρακτήρα του και κοιτώντας ακόμη ψηλότερα.

Το ελαφρύ πλεονέκτημα τιμής του Nissan στις αντίστοιχες εκδόσεις εξοπλισμού με το VW δεν του προσδίδει προβάδισμα. Χρειάζεται να επιστρατεύσει εν τέλει το όνομα-εχέγγυο μιας ομολογουμένως αγοράς-επένδυσης σε αξιοπιστία και μεταπώληση) προκειμένου να κόψει πρώτο το νήμα ακριβώς επάνω στη γραμμή του τερματισμού.

Το Tiguan εμπρός εναρμονίζεται με το μεγαλύτερο Touareg χωρίς να λησμονεί τη σύγχρονη φόρμα του Golf. Το Qashqai παρότι αναγνωρίζεται άμεσα ως τέτοιο, επιχειρεί άνοιγμα στους «γαλαζοαίματους» του χώρου

KEY TECH
Το απόβαρο του νέου Qashqai μειώθηκε κατά 60 kg εξαιτίας της εκτεταμένης χρήσης αλουμινίου σε καπό, εμπρός φτερά και πόρτες. Η πίσω ανάρτηση υιοθετεί νέα στήριξη για καλύτερη συμπεριφορά αλλά και μόνωση. Τα αμορτισέρ έχουν τοποθετηθεί πλέον πιο κάθετα σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο για μειωμένες τριβές και καλύτερη απορρόφηση των κάθετων δυνάμεων, αναβαθμίζοντας τα επίπεδα άνεσης αλλά και τον έλεγχο των κινήσεων του αμαξώματος. Το σύστημα διεύθυνσης ενσωματώνει το μοτέρ υποβοήθησης στην κρεμαγιέρα για πιο άμεση απόκριση και καλύτερη αίσθηση στη θέση της ευθείας. Μειωμένη είναι και η σχέση μετάδοσης της κρεμαγιέρας στο 14:1.

KEY TECH
Το Tiguan διαθέτει αναβαθμισμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού καθώς και ημιαυτόνομης οδήγησης. Το τιμόνι είναι ευαίσθητο στην αφή ώστε να εξασφαλίζεται η διάδραση με τον οδηγό, ενώ αναβαθμίστηκε και το Travel Assist, στο οποίο περιλαμβάνεται το σύστημα διατήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας με καλύτερο πλέον λογισμικό που επιτρέπει ακόμη και σε δρόμους με ελλειπή διαγράμμιση να διατηρείται το αυτοκίνητο στην πορεία του. Στο Adaptive Cruise Control ενσωματώθηκε η ανάγνωση των σημάτων του ΚΟΚ για μεγαλύτερη προσαρμοστικότητα του οχήματος στις εκάστοτε συνθήκες.

Μπορεί τα μοτέρ τους να μη διαθέτουν την ένταση που υπόσχονται οι προδιαγραφές, ωστόσο κρίνονται αποτελεσματικά τόσο για τη δύναμη όσο και την απαίτηση σε καύσιμο

TECH
Nissan Qashqai 1.3 DiG-T Hybrid 140 PS
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.332 CC, i4, TURBO, ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ, HYBRID, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΧΕΙΡΟΚΙΝΗΤΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), HΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ (ΠΙΣΩ), ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ, ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.425/1.835/1.625 mm, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.665 mm, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 504 lt

VW Tiguan 1.5 TSI ACT EVO 150 PS
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: 1.498 CC, i4, TURBO, ΑΜΕΣΟΣ ΨΕΚΑΣΜΟΣ, ACT, ΚΙΒΩΤΙΟ: ΑΥΤΟΜΑΤΟ ΔΙΠΛΟΥ ΣΥΜΠΛΕΚΤΗ 7 ΣΧΕΣΕΩΝ, ΜΕΤΑΔΟΣΗ: ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ, ΑΝΑΡΤΗΣΗ: ΓΟΝΑΤΑ MACPHERSON (ΕΜΠΡΟΣ), ΠΟΛΛΑΠΛΩΝΣΥΝΔΕΣΜΩΝ (ΠΙΣΩ), ΥΛΙΚΟ: ΧΑΛΥΒΑΣ, ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ (Μ/Π/Y): 4.509/1.839/1.675 mm, ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.678 mm, ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 615 lt

ΙΣΧΥΣ + ΡΟΠΗ
NISSAN 140 PS @ 5.500 rpm, 24,5 kgm @ 1.650-4.000 rpm
VW 150 PS @ 5.000 rpm, 25,5 kgm @ 1.500-3.500 rpm

ΒΑΡΟΣ
NISSAN 1.405 kg
VW 1.466 kg

0-100 km/h
NISSAN 10,2’’
VW 10,4”

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ lt/100 km
NISSAN 8,3 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ (6,4 WLTP)
VW 8,2 ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΗ (7,2 WLTP)

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ
NISSAN 196 km/h
VW 202 km/h

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ
NISSAN 55 lt
VW 58 lt

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ
NISSAN 662 km
VW 707 km

CO2
NISSAN 144 gr/km
VW 165 gr/km

ΤΙΜΗ
NISSAN ΑΠΟ 25.490 ΕΥΡΩ (Από €30.790 με αυτόματο κιβώτιο στην έκδοση με του 158 PS)
VW ΑΠΟ 27.800 ΕΥΡΩ (Από 31.950 ευρώ με αυτόματο κιβώτιο DSG7)

Διαβάστε ακόμα: 

Η Ελλάδα «πρωταθλήτρια» χρέους το γ’ τρίμηνο του 2021- Στο 97,7% του ΑΕΠ, το χρέος της Ευρωζώνης (γραφήματα) 

Τρία σχήματα στον διαγωνισμό για την ΣΔΙΤ ύδρευσης – Εμφάνιση έκπληξη από Μηχανική

ΕΕ: Θέτει υπό αμφισβήτηση στον ΠΟΕ τους ρωσικούς περιορισμούς στις εξαγωγές ξυλείας