Οι ελλείψεις ανταλλακτικών και  οι δυσλειτουργίες στον εφοδιασμό είναι πιθανό να επιβαρύνουν περισσότερο τις αυτοκινητοβιομηχανίες από τον Νοέμβριο έως την άνοιξη του 2023, ιδιαίτερα εάν παρουσιαστούν φαινόμενα διακοπής ενέργειας κατά τους ψυχρότερους χειμερινούς μήνες, ανέφερε η S&P Global Mobility σε έκθεση που δημοσιεύθηκε σήμερα.

«Η πίεση στην αλυσίδα εφοδιασμού της αυτοκινητοβιομηχανίας θα είναι έντονη», δήλωσε ο αναλυτής Edwin Pope. «Τα εργοστάσια μπορεί να χρειαστεί να σταματήσουν τις αποστολές ολοκληρωμένων αυτοκινήτων λόγω ελλείψεων σε μεμονωμένα εξαρτήματα».

Οι κυβερνήσεις σε όλη την Ευρώπη παρεμβαίνουν για να αμβλύνουν τον αντίκτυπο της ενεργειακής κρίσης, αλλά τα μέτρα μπορεί να αποδειχτούν ανεπαρκή για να προστατεύσουν την αυτοκινητοβιομηχανία από ενδεχόμενη διακοπή της παραγωγής αυτόν τον χειμώνα.

Σοβαρά προβλήματα θα αντιμετωπίσουν τα μοντέλα προμήθειας just-in-time, καθώς όλο και περισσότεροι προμηθευτές θα αρχίσουν να εφαρμόζουν προγράμματα εξοικονόμησης ενέργειας, πράγμα που θα έχει αντίκτυπο και στις βάρδιες εργασίας των εργοστασίων.

Το ντόμινο που θα ακολουθήσει θα είναι δύσκολο να αναχαιτιστεί. Οι ελλείψεις εξαρτημάτων, που θα οφείλονται εν πολλοίς στην ενεργειακή κρίση η οποία θα έχει καταστήσει οικονομικά ασύμφορη την λειτουργία των προμηθευτών στο 100% της χωρητικότητάς τους, αναπόφευκτα θα προκαλέσει διακοπές στην παραγωγή των αυτοκινητοβιομηχανιών παρόμοιες με αυτές που συνέβησαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας και στις πρώτες εβδομάδες της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία, σύμφωνα με την έκθεση.

Η S&P προβλέπει ότι τα εργοστάσια με έδρα την Ευρώπη θα παράγουν 4 έως 4,5 εκατ. οχήματα ανά τρίμηνο. Εάν τεθούν ενεργειακοί περιορισμοί, η παραγωγή ενδεχομένως να μειωθεί έως και τα 2,8 εκατομμύρια ανά τρίμηνο. Αυτό σημαίνει από  4,8 έως 6,8 εκατομμύρια λιγότερες μονάδες σε ετήσια βάση.

Προς το παρόν, ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες εξακολουθούν να αναφέρουν ισχυρά κέρδη. Η Mercedes-Benz ανακοίνωσε σήμερα ότι οι πωλήσεις αυξήθηκαν περισσότερο από 20% κατά το τρίτο τρίμηνο, παρά τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα, τον πληθωρισμό και τις επιδεινούμενες οικονομικές προοπτικές.

Η πρόβλεψη της S&P εξέτασε 11 μεγάλους κόμβους παραγωγής αυτοκινήτων στην Ευρώπη και τους κατέταξε σύμφωνα με το ποιες χώρες είναι σε καλύτερη θέση για να αντέξουν πιο αποτελεσματικά την ενεργειακή κρίση αυτόν τον χειμώνα. Η Τσεχία και η Γερμανία αναδίχθηκαν οι κορυφαίες, με τη Γερμανία ιδίως να επωφελείται από μια αναλογικά χαμηλή εξάρτηση για την ηλεκτρική ενέργεια που προέρχεται από φυσικό αέριο και τα υψηλά τρέχοντα επίπεδα αποθήκευσης φυσικού αερίου.

Τα εργοστάσια στην Ισπανία, την Ιταλία και το Βέλγιο αντιμετωπίζουν τους μεγαλύτερους κινδύνους, δεδομένου ότι οι τρεις αυτές χώρες λαμβάνουν, σύμφωνα πάντα με την έκθεση, τη χαμηλότερη βαθμολογία όσον αφορά την ενεργειακή αυτάρκεια.

Διαβάστε ακόμη 

myEFKAlive: Σε ποιες περιοχές επεκτείνεται – Οι νέες ψηφιακές υπηρεσίες για τους πολίτες

Tα πάνω κάτω στην αγορά καυσίμων: Γιατί το ντίζελ είναι πιο ακριβό από τη βενζίνη – Τι συμβαίνει σε Ελλάδα και Ευρώπη

Η εταιρεία ακινήτων του Μπάφετ «βλέπει» υψηλή ζήτηση για πολυτελή κατοικία στην Ελλάδα