Στους εναπομείναντες εργαζόμενους του πρώην εργοστασίου της Volkswagen στη Ρωσία η νέα διοίκηση προτείνει την απόλυση, σύμφωνα με το σωματείο που τους εκπροσωπεί, καθώς οι νέοι ιδιοκτήτες αγωνίζονται να βρουν έναν εταίρο για να συνεχίσουν την παραγωγή, έξι μήνες μετά την οριστικοποίηση της αποχώρησης της VW από τη χώρα, σύμφωνα πάντα με τo Reuters.

Το εργοστάσιο που βρίσκεται στην περιοχή Κάλουγκα της Ρωσίας, νότια της Μόσχας, είχε τη δυνατότητα να παράγει ετησίως 225.000 αυτοκίνητα, αλλά η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία προκάλεσε τη διακοπή της λειτουργίας του. Το εργοστάσιο θα παραμείνει ανενεργό τουλάχιστον έως τον Μάρτιο του 2024, πρόσθεσε το σωματείο των εργαζομένων.

Τον Μάιο η Volkswagen ολοκλήρωσε την πώληση του εργοστασίου και των τοπικών θυγατρικών του στην Art-Finance, με την υποστήριξη του ομίλου εμπόρων αυτοκινήτων Avilon, ο οποίος αργότερα μετονόμασε το εργοστάσιο σε AGR Automotive. Το τίμημα δεν αποκαλύφθηκε, αλλά ένα πρόσωπο που γνωρίζει το θέμα δήλωσε στο Reuters ότι η συμφωνία αποτιμάται σε 125 εκατομμύρια ευρώ.

Ο περιορισμός των διαταραχών στην παραγωγή και την απασχόληση ήταν ένας από τους βασικούς στόχους της Μόσχας, καθώς πολλές δυτικές επιχειρήσεις εγκατέλειψαν τη Ρωσία, ένα θέμα που έγινε ακόμη πιο οξύ καθώς η μετανάστευση και η επιστράτευση προκάλεσαν εκτεταμένες ελλείψεις εργατικού δυναμικού.

Οι εργαζόμενοι του εργοστασίου κερδίσουν λίγο περισσότερα από 50.000 ρούβλια (512,2 ευρώ) το μήνα κατά μέσο όρο, δήλωσε στο Reuters η Έλενα Κριουκόβα, επικεφαλής της εργοστασιακής επιτροπής του σωματείου MPRA.

Στο πλαίσιο του προγράμματος αδειών που προσφέρουν οι νέοι ιδιοκτήτες, το προσωπικό λαμβάνει σήμερα τα δύο τρίτα του μισθού του. Σε όσους υποβάλλουν την παραίτησή τους, τους δίνονται τώρα τρεις μηνιαίες αποδοχές, με μπόνους για όσους εργάζονταν εκεί για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Οι λεπτομέρειες της πρότασης αναφέρθηκαν για πρώτη φορά από το ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων Interfax. Η Avilon αρνήθηκε να σχολιάσει. Η AGR Automotive δεν μπορούσε να επικοινωνήσει άμεσα για να σχολιάσει το θέμα. Οι πωλήσεις κινεζικών αυτοκινήτων στη Ρωσία φαίνεται να έχουν κορυφωθεί, καθώς η εγχώρια παραγωγή ανακάμπτει μετά την έξοδο των δυτικών αυτοκινητοβιομηχανιών, όπως έδειξαν τα στοιχεία που κοινοποιήθηκαν στο Reuters την περασμένη εβδομάδα. Ωστόσο, η πρόσφατη ανάπτυξη της αγοράς μπορεί να σταματήσει καθώς το υψηλό κόστος εισαγωγής και τα επιτόκια αρχίζουν να δαγκώνουν.

H Volkswagen με τα χρήματα που απέσπασε όπως φαίνεται από τη Ρωσία κατά την αποχώρησή της, πήγε ενάντια στην τάση άλλων μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών, οι περισσότερες από τις οποίες πούλησαν τα περιουσιακά τους στοιχεία στη Ρωσία έναντι συμβολικού τιμήματος, αλλά εισήγαγαν ρήτρες επαναγοράς που θα μπορούσαν μια μέρα να τους επιτρέψουν να επιστρέψουν.

Πάντως, η ρωσική κυβέρνηση δήλωσε ότι η συμφωνία της Volkswagen δεν περιλάμβανε ρήτρα επαναγοράς, όπως μεταδόθηκε από το Reuters.

Διαβάστε ακόμη

Μητσοτάκης στο Bloomberg ΤV: Θα διατηρήσουμε την ανάπτυξη και τα επόμενα χρόνια (vid)

Μπιλ Γκέιτς: Προειδοποιεί τον πλανήτη για «θερμική βόμβα» – «Θα υπερβούμε ένα κρίσιμο όριο»

Αντικειμενικές αξίες: Κάθε αγοραπωλησία ακινήτου θα επηρεάζει το σύστημα τιμών

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφθείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ