Άλμα 13% κατέγραψαν οι μετοχές της Amazon στις μετασυνεδριακές συναλλαγές της Wall, ύστερα από τα καλά νέα που προέκυψαν από τα οικονομικά αποτελέσματα του β΄τριμήνου.

Η Amazon.com Inc. έδειξε ότι οι επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου και υπηρεσίες cloud μπορούν να παράγουν έσοδα, ακόμη και όταν οι καταναλωτές ανησυχούν για τον πληθωρισμό. Οι επενδυτές έστειλαν τις μετοχές πάνω από 13% υψηλότερα στη διευρυμένη διαπραγμάτευση.

Την ώρα που ο αμερικανικός κολοσσός εστιάζει στην αύξηση των πωλήσεων, ο CEO Άντι Τζάσι είναι αποφασισμένος να εξαλείψει τις επιπτώσεις της μεταπανδημικής εποχής, η οποία φόρτωσε την Amazon με πλεόνασμα αποθηκευτικού χώρου και extra υπαλλήλους.

Τα έξοδα εκτέλεσης αυξήθηκαν κατά 14% στα 20,3 δισ. δολάρια, σχεδόν τα ίδια με το προηγούμενο τρίμηνο και λιγότερο από ό,τι προέβλεπαν οι αναλυτές. Ταυτόχρονα, ο πρώην ηγέτης της Amazon Web Services θα δαπανήσει χρήματα για την κερδοφόρα μονάδα cloud που κατέχει ηγετική θέση στην αγορά, ώστε να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες ανάπτυξης.

“Παρά τις συνεχιζόμενες πληθωριστικές πιέσεις στα καύσιμα, την ενέργεια και το κόστος μεταφοράς, σημειώνουμε πρόοδο στα πιο ελεγχόμενα κόστη στα οποία αναφερθήκαμε το προηγούμενο τρίμηνο, ιδιαίτερα στη βελτίωση της παραγωγικότητας του δικτύου εκπλήρωσης”, ανέφερε ο Τζάσι στην ανακοίνωσή του.

Ο οικονομικός διευθυντής Μπράιαν Ολσάβσκι επισήμανε ότι η Amazon ανακοίνωσε λιγότερες θέσεις εργασίας από το 2019 – τώρα απασχολεί περισσότερους από 1,52 εκατ. εργαζόμενους πλήρους και μερικής απασχόλησης – και το συνολικό της εργατικό δυναμικό ήταν περίπου 100.000 λιγότεροι από το προηγούμενο τρίμηνο. Οι κεφαλαιουχικές δαπάνες για τις αποθήκες και τις μεταφορές μειώνονται, αλλά η εταιρεία ξοδεύει περισσότερα στην AWS, μεταξύ άλλων για μηχανικούς και κέντρα δεδομένων, είπε.

Η AWS πραγματοποίησε πωλήσεις ύψους 19,7 δισ. δολαρίων την περίοδο που έληξε στις 30 Ιουνίου, ξεπερνώντας τη μέση εκτίμηση των αναλυτών για 19,4 δισ. δολάρια. Η εταιρεία κατέχει πλέον το 34% της αγοράς των σχεδόν 55 δισεκατομμυρίων δολαρίων για υπηρεσίες υποδομής cloud, σύμφωνα με την Synergy Research Group. Οι διαφημιστικές υπηρεσίες, μια άλλη αγελάδα μετρητών, αυξήθηκαν κατά 14% στα 8,76 δισ. δολάρια.

Με το κόστος να αυξάνεται, η Amazon τον Φεβρουάριο αύξησε την τιμή της συνδρομής Prime στις ΗΠΑ και στη συνέχεια ακολούθησε αυτή την εβδομάδα με παρόμοιες αυξήσεις στην Ευρώπη. Αυτό δεν ενόχλησε τους καταναλωτές. Τα έσοδα από τις συνδρομές αυξήθηκαν κατά 14% στα 8,72 δισ. δολάρια, αντιστρέφοντας τρία συνεχόμενα τρίμηνα επιβραδυνόμενης ανάπτυξης.

Διαβάστε ακόμη:

Γιώργος Ντάνος – Ammousa: Η μπύρα από την Πάτρα που «μεθά» Σιγκαπούρη, Παρίσι, Λονδίνο (pics)

Ο άσχετος της ψηφιακής παρέας, ο λύκος Σωκράτης, το σφυρί του Λούβαρη και δυο νέα deals

O θρυλικός επενδυτής στη Silicon Valley που τα έβαλε με τη Wall Street και κέρδισε