Επιφυλακτικά ανοδικές κινήσεις καταγράφονται στις ευρωπαϊκές αγορές μετά τη νέα μείωση επιτοκίων για τρίτη φορά φέτος από την Federal Reserve. Την ίδια ώρα, τα εταιρικά αποτελέσματα συνεχίζουν να επηρεάζουν τις χρηματαγορές.

Ο πανευρωπαϊκός  Stoxx 600 σημειώνει οριακή άνοδο 0,08% στις 399 μονάδες με τις μετοχές των εταιρειών κοινής ωφέλειας να σημειώνουν άνοδο 1% ενώ οι μετοχές του κλάδου πετρελαίου και φυσικού αερίου υποχωρούν κατά 0,9% μετά τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε η Royal Dutch Shell.

Η εικόνα των μεγαλύτερων δεικτών αυτή την ώρα διαμορφώνεται ως εξής:

Η σημερινή μέρα ξεκίνησε με την επίσημη ανακοίνωση της  Fiat Chrysler (FCA) και της PSA Peugeot Citroen, ότι προχωρούν σε μια εμβληματική για τον τομέα του αυτοκινήτου συγχώνευση που θα δώσει σάρκα και οστά στην τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο.

Σύμφωνα με τους όρους του deal, η FCA θα καταβάλει στους μετόχους της ένα έκτακτο μέρισμα 5,5 δισ. ευρώ και οι δυο εταιρείες θα ενώσουν δυνάμεις μέσω της ανταλλαγής μετοχών, ώστε οι μέτοχοι της κάθε εταιρείας θα κατέχουν το 50% της νέας εταιρείας που θα προκύψει από την συγχώνευση. Οι μετοχές της νέας εταιρείας θα εισαχθούν στα χρηματιστήρια της Νέας Υόρκης, του Μιλάνο και του Παρισιού.

Η μετοχή της FCA έκανε άλμα 8,6% νωρίτερα ενώ αντιθέτως της PSA είχε πτώση 8,9%.

Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η Federal Open Market Committee (FOMC) ανακοίνωσε την τρίτη μείωση επιτοκίων κατά 25 μ.β. με στόχο να δοθεί ώθηση στην οικονομία των ΗΠΑ, υπονοώντας ωστόσο ότι στη συνέχεια η Fed θα σταματήσει τη χαλαρή νομισματική πολιτική.

Πίσω στην Ευρώπη, ο Βρετανός πρωθυπουργός, Μπόρις Τζόνσον και ο ηγέτης της αντιπολίτευσης, Τζέρεμι Κόρμπιν, ξεκίνησαν σήμερα την εκστρατεία τους ενόψει της εκλογικής αναμέτρησης του Δεκεμβρίου που χαρακτηρίζεται απο πολλούς ως «ιστορική».

Στα εταιρικά νέα, η Royal Dutch Shell ανακοίνωσε πτώση 15% στα καθαρά κέρδη γ’ τριμήνου.

Η γαλλική τράπεζα BNP Paribas ξεπέρασε τις εκτιμήσεις για τα κέρδη. Τα καθαρά της έσοδα ανήλθαν σε 1,9 δισ. ευρώ στο γ’ τρίμηνο.

Η Air France KLM ανακοίνωσε βουτιά άνω του 50% στα κέρδη γ’ τριμήνου που η εταιρεία αποδίδει στη σταδιακή κατάργηση του Airbus A380 και στο ισχυρό δολάριο.