Οι αποδόσεις αυξήθηκαν κατά 20% τον Ιανουάριο στην ReBound, μια εταιρεία που διαχειρίζεται τις αποδόσεις των λιανοπωλητών, καθώς οι αγοραστές παγκοσμίως γίνονται πιο επιλεκτικοί λόγω των αυστηρότερων προϋπολογισμών. Στους πελάτες της εταιρείας περιλαμβάνονται η μάρκα υποδημάτων Crocs και η ετικέτα εξωτερικών ενδυμάτων Helly Hansen.

Όλο και περισσότεροι έμποροι λιανικής αρχίζουν να χρεώνουν τους αγοραστές για την επιστροφή αγορών στο διαδίκτυο, με τη βρετανική αλυσίδα μόδας New Look να εισαγάγει μια χρέωση μετά από παρόμοιες κινήσεις των Zara και Boohoo πέρυσι.

Ο υψηλότερος πληθωρισμός των τελευταίων περίπου τεσσάρων δεκαετιών επιβαρύνει τους καταναλωτές και τους ωθεί να δώσουν προτεραιότητα σε βασικά προϊόντα όπως τα τρόφιμα και η θέρμανση. Με περισσότερους αγοραστές να αγοράζουν με πίστωση και να επιστρέφουν αγαθά στα καταστήματα, οι πωλήσεις τα Χριστούγεννα μπορεί να μην είχαν τόσο νόημα όσο ήλπιζαν ορισμένοι παρατηρητές.

«Οι άνθρωποι είναι πολύ πιο επιλεκτικοί σχετικά με το τι θέλουν να κρατήσουν», δήλωσε η Πίπα Στέφενς, αναλύτρια στην εταιρεία έρευνας και συμβούλων GlobalData Plc στο Λονδίνο. «Πολλοί λιανοπωλητές προβληματίζονται με αυτό».

Οι επιστροφές είναι δαπανηρές για τους λιανοπωλητές τόσο για τα χαμένα έσοδα όσο και το κόστος που θα έχουν στην προσπάθειά τους να πουλήσουν ξανά ένα προϊόν. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, αγαθά αξίας περίπου 6 δισεκατομμυρίων λιρών (7,2 δις δολάρια) επιστράφηκαν πέρυσι και αναμένεται να γίνει αύξηση σε περισσότερα από 7 δισεκατομμύρια λίρες έως το 2027, σύμφωνα με την GlobalData.

Η Boohoo προειδοποίησε για σημαντικά υψηλότερα ποσοστά απόδοσης όταν η εταιρεία μείωσε την καθοδήγηση κερδών της τον Σεπτέμβριο. Έκτοτε, η εταιρία δήλωσε πως οι πωλήσεις θα μειωθούν περίπου κατά 12% στο οικονομικό έτος, το οποίο λήγει αυτόν τον μήνα.

Μεγέθη

Η ανταγωνιστική εταιρία Asos χαρακτήρισε την ελαχιστοποιημένη καθοδήγηση ως κύριο παράγοντα των μαζικών επιστροφών και τον περασμένο μήνα είπε ότι η τάση δεν υποχωρεί. Σε αντίθεση με το Boohoo, το οποίο χρεώνει 1,99 λίρες ανά πακέτο, η Asos έχει διατηρήσει δωρεάν επιστροφές εν μέρει επειδή διαθέτει περισσότερες από 850 μάρκες, επομένως τα μεγέθη είναι συχνά απρόβλεπτα για τους καταναλωτές. Ο διευθύνων σύμβουλος Χοσέ Αντόνιο Ράμος Καλαμόντε χαρακτήρισε τις δωρεάν επιστροφές βασικό μέρος της στρατηγικής της εταιρείας.

Οι επιστροφές έχουν αυξηθεί από την πανδημία, όταν στα lockdowns οι περισσότερες αγορές υποδημάτων ήταν κατά κύριο λόγο εσώρουχα, στα οποία δεν χρειάζεται τόσο ακριβής εφαρμογή. Η επιστροφή στον χώρο εργασίας και τις εκδηλώσεις, σε συνδυασμό με το υψηλότερο κόστος ζωής, έχει κάνει τους καταναλωτές να έχουν μεγαλύτερες απαιτήσεις από νέα ρούχα.

«Προς το παρόν, οι καταναλωτές διατηρούν μόνο τα προϊόντα που πραγματικά τους αρέσουν», δήλωσε η Τζιλ Σονμάκερ, διευθύνουσα σύμβουλος της ReBound. «Οι αυξανόμενοι λογαριασμοί των νοικοκυριών είναι σημαντικός παράγοντας αυτής της τάσης».

Μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο, οι επιστροφές μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς αυξήθηκαν κατά 26% σε περισσότερα από 50.000 δέματα, σύμφωνα με την ParcelLab, η οποία συνεργάζεται με εμπορικά σήματα όπως η H&M και η Bose.

Σπατάλες

Το πρόβλημα έχει οδηγήσει πάρα πολλά εμπορεύματα να σαπίσουν σε χώρους υγειονομικής ταφής, με μόνο το 75% των επιστρεφόμενων προϊόντων να μεταπωλούνται. Ο πάροχος αποθήκης GXO Logistics Inc βοηθά τους λιανοπωλητές να επαναφέρουν τα προϊόντα στους πελάτες προσθέτοντας νέα ετικέτα, καθαρίζοντας και επιδιορθώνοντας σπασμένα προϊόντα. Πέρυσι περισσότερα από 1 εκατομμύριο ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης επιστράφηκαν στην GXO σε όλη την Ευρώπη και τουλάχιστον το 90% μεταπωλήθηκαν, σύμφωνα με τον Νιλ Σέλτον, επικεφαλής στρατηγικής της GXO.

«Βλέπουμε μια μεγάλη προσπάθεια από τις εταιρείες να επαναχρησιμοποιήσουν το απόθεμα που επιστρέφεται και να γίνουν ξανά πωλήσεις, ελπίζοντας να μη γίνουν σε μειωμένη τιμή», δήλωσε ο Σέλτον, η εταιρεία του οποίου προσφέρει αποθήκευση σε εμπόρους λιανικής, συμπεριλαμβανομένων των Currys Plc, Marks & Spencer Group Plc και Asos.

Η Σέλτον έδωσε ως παράδειγμα ένα κατάστημα λιανικής πώλησης του οποίου η επαναχρησιμοποίηση αγαθών για μεταπώληση είναι οικονομικά βιώσιμη, αρκεί η αξία του είναι 25 λίρες ή περισσότερο, λόγω του σχετικού κόστους. «Η GXO χρησιμοποίησε τεχνολογία και logistics αποθήκης για να το μειώσει στις 7 λίρες», είπε. Ακόμα σε ορισμένες περιπτώσεις, η Amazon και η Target  επιτρέπουν στους πελάτες να κρατούν αγαθά χαμηλής αξίας με πλήρη επιστροφή χρημάτων για να αποφύγουν το κόστος επιστροφής.

Διαβάστε ακόμη:

Goldman Sachs: Αυτά είναι τα 8 «σημεία – φωτιά» για επενδυτές και αγορές

Τουρισμός: Οι προκρατήσεις δείχνουν ότι το 2023 θα είναι καλύτερο από πέρυσι

ΑΑΔΕ: Εντοπισμός φοροδιαφυγής 15 εκατ. ευρώ σε 11 κλάδους παροχής υπηρεσιών