Το πιο κερδοφόρο αυτοκίνητο που άρχισε να πωλείται τον περασμένο χρόνο δεν ήταν ένα σούπερ αμάξι της Tesla. Ούτε ένας «τρελός υπερκινητήρας».

Ήταν το νέο Porsche 911.

Η όγδοη γενιά του εμβληματικού αυτοκινήτου της Porsche, γνωστού στον μικρόκοσμο των φαν και των πιστών της Porsche ως το 992, είναι το πιο κερδοφόρο, αναλογικά, από οποιοδήποτε άλλο όχημα που έκανε το ντεμπούτο του τον περασμένο χρόνο. Το μοντέλο αντιπροσωπεύει σχεδόν το 30% των συνολικών κερδών της Porsche AG από τότε που ξεκίνησε, παρόλο που αποτελεί μόνο το 11% των πωλήσεων, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Bloomberg Intelligence.

Το ποσοστό αυτό ξεπερνάει τα ελίτ μοντέλα όπως η Ferrari F8 Tributo, η Aston Martin DBX, η Mercedes-Benz GLE και η BMW X5, το καθένα από τα οποία επίσης έχει επιτυχία πάνω από το βάρος του, όσον αφορά τα περιθώρια κέρδους.

 

Το F8 Tributo, για παράδειγμα, μπορεί να υπερηφανεύεται για το επιβλητικό περιθώριο πωλήσεων 50%, αλλά συμβάλλει μόνο στο 17% των συνολικών κερδών του αυτοκινήτου στη Ferrari. Η Aston Martin θα πουλήσει τα αναμενόμενα 4.500 κομμάτια της DBX της το 2020, διπλασιάζοντας τον όγκο των πωλήσεων και φτάνοντας το 21% της συνολικής συνεισφοράς του οχήματος. Είναι πιθανό να ωθήσει τα Ebitda περιθώρια κέρδους της Aston Martin στο 30%, σύμφωνα με την έκθεση. Όσον αφορά τα SUV, το GLE, μαζί με τον “αδελφό” του GLS, θα αντιπροσωπεύει το 24% των κερδών της Mercedes το 2020, από μόλις το 9% του συνολικού όγκου. Η BMW X5 θα αντιπροσωπεύει το 16% των κερδών, με μόλις το 7% του όγκου της BMW.

Όλα αυτά τα μοντέλα δημιουργούν “ένα δυσανάλογα υψηλό επίπεδο συνολικών κερδών”, λέει ο Michael Dean, αναλυτής της έρευνας αυτοκινήτων για το Bloomberg Intelligence, μιλώντας μέσω τηλεφώνου από το Auto Show της Φρανκφούρτης. Ωστόσο, η πρόσφατη εισαγωγή της νέας γενιάς του 911 θα ενισχύσει περισσότερο τα κέρδη για τη Volkswagen.

(Στην κεντρική φωτό είναι η Porsche Taycan, το πρώτο ηλεκτροκίνητο όχημα που παράγεται από την Porsche. Φωτογράφος: Hannah Elliott / Bloomberg)