Μια πιο «ρόδινη» εικόνα του μέλλοντος του κοινωνικού δικτύου του φαίνεται πως προσπαθεί να παρουσιάσει ο Mark Zuckerberg, εν μέσω πληθώρας κατηγοριών για την ανεπαρκή καταπολέμηση της ρητορικής μίσους και της παραπληροφόρησης στο Facebook.

Την περασμένη Δευτέρα ο Zuckerberg κάλεσε τους επενδυτές να αγνοήσουν το αρνητικό αφήγημα που προκάλεσαν οι αποκαλύψεις της Frances Haugen. Ο CEO της εταιρείας φαίνεται πως θέλει να αλλάξει το target group των χρηστών, προσελκύοντας τους νέους μεταξύ 18 και 29 ετών.

«Τα στελέχη της εταιρείας θα προσπαθήσουν να οδηγηθούν από τις ανάγκες και απαιτήσεις των νέων και όχι των γηραιότερων χρηστών. Προφανώς, κάτι τέτοιο σημαίνει πως  θα υπάρξει επιβράδυνση της αύξησης του αριθμού χρηστών, αλλά το αποτέλεσμα θα είναι η βελτίωση των υπηρεσιών μας προς τους νέους», ανέφερε ο Zuckerberg κατά τη διάρκεια συνδιάσκεψης με τους επενδυτές.

Η αξία της μετοχής κατέγραψε αύξηση τις τελευταίες ημέρες, με συνολική άνοδο της τάξης του 20% φέτος. Η εταιρεία επίσης ανακοίνωσε την εκκίνηση προγράμματος επαναγοράς ιδίων μετοχών ύψους $50 δισ.

Το Metaverse

H επιχείρηση επίσης αποκάλυψε πως θα επικεντρωθεί στην επέκταση του λεγόμενου «metaverse», ψηφιακού περιβάλλοντος το οποίο θα βασίζεται στη χρήση εργαλείων εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας. Στην προσπάθειά του να καινοτομήσει, το Facebook επενδύει εδώ και αρκετά χρόνια στην αγορά virtual και augmented reality. Ο ίδιος ο Mark Zuckerberg υποστηρίζει πως οι δύο αυτές τεχνολογίες αποτελούν το μέλλον της ανθρώπινης επικοινωνίας.

Το Facebook θα διαχωρίσει τον τομέα Facebook Reality Labs, ο οποίος συμπεριλαμβάνει και τις συσκευές εικονικής πραγματικότητας Oculus, από την κύρια επιχείρηση, ενώ μέχρι το τέλος της εβδομάδας θα λάβει χώρα νέα διάσκεψη για τη «μελέτη του μέλλοντος της επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας». Είναι προφανές πως το Facebook θα μπορέσει να παρέχει τις υπηρεσίες του άμεσα μέσω των συσκευών αυτών χωρίς να βασίζεται στους κατασκευαστές των smartphones.

Ορισμένες από αυτές τις υπηρεσίες και τα προϊόντα έχουν ήδη λανσαριστεί. Σε πρόσφατη συνεργασία της με τη Ray-Ban το Facebook κατασκεύασε νέα γυαλιά επαυξημένης πραγματικότητας τα οποία επιτρέπουν στους χρήστες τη λήψη βίντεο και φωτογραφιών αλλά και τη σύνδεση με το κινητό τους τηλέφωνο. Η Oculus, παράλληλα, αποκάλυψε τον περασμένο Αύγουστο πως λανσάρει νέες επαγγελματικές υπηρεσίες στο Facebook Horizon, έναν εικονικό κόσμο μέσω του οποίου οι χρήστες μπορούν να έχουν διαδραστική επικοινωνία.

Η απαγκίστρωση αυτή του Facebook από τις εταιρείες κατασκευής smartphones ή λογισμικού για κινητά τηλέφωνα όπως Apple και Google και η δημιουργία του metaverse σημαίνει πως «μπορούν να είναι κυρίαρχοι του εαυτού τους», σύμφωνα με τον αναλυτή του Bloomberg, Mandeep Singh.

Νεολαία και «Facebook Papers»

Οσο για την προσέλκυση των νέων, αποτελεί σημαντικότατο κομμάτι της στρατηγικής του Zuckerberg, μετά την τεράστια επιτυχία των εφαρμογών Snapchat και TikTok. Ο αριθμός των ηλικιακά νέων χρηστών του Facebook στις ΗΠΑ έχει επιδείξει μείωση 2% από το 2019, ενώ αναμένεται να μειωθεί κατά 4% την επόμενη διετία. Παρ’ όλα αυτά «αν και έχουν αρχίσει να χάνουν τη νεολαία, δεν έχουν επιδείξει μείωση εσόδων από τις διαφημίσεις στην πλατφόρμα, αφού το Facebook κατέχει τεράστιο μερίδιο καταναλωτών», υπογράμμισε ο Singh.

Tέλος, ο Zuckerberg υποσχέθηκε να επιβάλλει νέα μέτρα καταπολέμησης των όποιων προβλημάτων ανέδειξε η αποκάλυψη των «Facebook Papers» της Haugen. Αν και η εταιρεία αρνείται τις κατηγορίες, συνεχίζει να περιδινίζεται στον κυκλώνα των καταγγελιών για εξαπάτηση επενδυτών και καταναλωτών όσον αφορά την καταπολέμηση της ρητορικής μίσους και της παραπληροφόρησης στην πλατφόρμα της, που εν μέρει οδήγησαν στην εισβολή στο αμερικανικό Καπιτώλιο την 6η Ιανουαρίου.

Διαβάστε ακόμα:

Έρευνα: Στα χέρια λίγων και ισχυρών βρίσκεται το Bitcoin

Αλέξανδρος Δανιηλίδης: Με +25% «σβήνει» τις απώλειες της πανδημίας η Αθηναϊκή Ζυθοποιία

Σκάνδαλο Akazoo: Η κομπίνα που έστησε η ελληνική startup θα της κοστίζει $38,8 εκατ.