Μια έρευνα που διεξήχθη σε πάνω από 500 εταιρείες, οι οποίες δραστηριοποιούνται στην Κίνα έδειξε ότι μόνο το ένα τέταρτο από αυτές αναμένεται να ανταποκριθεί ή και να υπερβεί τους επιχειρηματικούς τους στόχους φέτος, σύμφωνα με το Γερμανικό Εμπορικό Επιμελητήριο στην Κίνα. Περισσότερο από το 80% από αυτές, αντιμετωπίζουν είτε άμεσες είτε έμμεσες επιπτώσεις από τις συνεχιζόμενες εμπορικές εντάσεις μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ, πέραν άλλων, πιο μακροπρόθεσμων ζητημάτων, όπως το αυξανόμενο κόστος εργασίας και τα εμπόδια στην πρόσβαση στην αγορά.

Τα αποτελέσματα αναδεικνύουν την έκθεση της Γερμανίας στις οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζει η Κίνα. Η ανάπτυξη στη μεγάλη αυτή ασιατική χώρα έχει επιβραδυνθεί και βρίσκεται στην πιο αδύναμη περίοδο των τελευταίων περίπου τριών δεκαετιών, εν μέσω της εξασθένησης της εγχώριας ζήτησης και της λήψης αυστηρών μέτρων για τα χρεόγραφα που ενέχουν ρίσκο. Οι πωλήσεις αυτοκινήτων προβλέπεται να μειωθούν για δεύτερο έτος μετά από δύο δεκαετίες ανάπτυξης του κλάδου, πλήττοντας ιδιαίτερα τις γερμανικές εταιρείες.

Μόλις τον περασμένο μήνα, η Volkswagen AG μείωσε τις προοπτικές της για τις παραδόσεις οχημάτων το 2019 εν μέσω της ταχύτερης από την αναμενόμενη πτώση των παγκόσμιων αγορών αυτοκινήτων και της άνευ προηγουμένου αντίστοιχης πτώσης ειδικότερα στην Κίνα. Η Daimler AG αντιμετώπισε δύο προειδοποιήσεις κέρδους φέτος (δηλώσεις της εταιρείας ότι τα αναμενόμενα κέρδη θα είναι χαμηλότερα των προβλεφθέντων). Οι παραδοσιακά ισχυροί κλάδοι των μηχανημάτων και του βιομηχανικού εξοπλισμού έχουν επίσης δει ότι οι επιχειρηματικές προσδοκίες μειώθηκαν σημαντικά, σύμφωνα με την έρευνα.

Οι αβέβαιες προοπτικές των εξαγωγών συνέβαλαν στο να φτάσει η γερμανική οικονομία στο χείλος της ύφεσης φέτος. Για το 2020, οι εταιρείες σημειώνουν κάποια προσωρινά σημάδια ανάκαμψης, ανέφερε το Επιμελητήριο. Ζήτησε επίσης τη σύναψη επενδυτικής συμφωνίας μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της Κίνας με σκοπό την ισότιμη πρόσβαση στην αγορά.