Η Ryanair θα καταβάλει μέρισμα ύψους 400 εκατ. ευρώ (430 εκατ. δολάρια) και σχεδιάζει να επιστρέψει περίπου το ένα τέταρτο των ετήσιων κερδών στους μετόχους, καθώς η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρείαχαμηλού κόστους της Ευρώπης επωφελείται από την αυξανόμενη κίνηση.

Η αεροπορική εταιρεία ανακοίνωσε κέρδη ύψους 2,18 δισ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο του οικονομικού έτους και όπως ανακοίνωσε τη Δευτέρα τα κέρδη για το σύνολο του έτους θα κυμανθούν μεταξύ 1,85 δισ. ευρώ και 2,05 δισ. ευρώ. Η Ryanair ανεφέρε επίσης ότι ενδέχεται να καταβάλει ειδικά μερίσματα και να πρποωρήσει σε επαναγορά μετοχών στο μέλλον.

Σύμφωνα με το Bloomberg, την ίδια ώρα ο αερομεταφορέας προειδοποίησε ότι ο σημαντικά υψηλότερος λογαριασμός καυσίμων και οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις αεροσκαφών της Boeing έχουν αρνητικές συνέπειες . Το επιπλέον κόστος για την κηροζίνη σημαίνει ότι η Ryanair είναι «απίθανο» να επαναλάβει τις επιδόσεις του περσινού τρίτου οικονομικού τριμήνου, δήλωσε η εταιρεία, ενώ η προοπτική για το παραδοσιακά αδύναμο τέταρτο τρίμηνο παραμένει «πολύ περιορισμένη».

Έως και 10 από τα 57 αεροπλάνα Boeing 737 Max που αναμένονται για το καλοκαίρι του 2024 μπορεί να καθυστερήσουν μέχρι τον χειμώνα του επόμενου έτους, δήλωσε η Ryanair. Η αεροπορική εταιρεία έχει εκφράσει την απογοήτευσή της για τις καθυστερήσεις παράδοσης, γεγονός που έχει αναγκάσει τον αερομεταφορέα να περιορίσει το χειμερινό του πρόγραμμα.

«Το χειρότερο σενάριο είναι ότι θα καταλήξουμε με 47 αεροσκάφη το επόμενο καλοκαίρι αντί για 57», δήλωσε ο οικονομικός διευθυντής Νιλ Σόραχαν σε συνέντευξή του.

Η Ryanair αναμένει ότι η χωρητικότητα θα παραμείνει περιορισμένη, εν μέρει καθώς οι αεροπορικές εταιρείες σε όλη την Ευρώπη ενοποιούνται και εν μέρει επειδή η συντήρηση των κινητήρων τελευταίας γενιάς της Pratt & Whitney θα κρατήσει περισσότερα αεροπλάνα στο έδαφος τα επόμενα δύο χρόνια. Αυτοί οι παράγοντες θα συμβάλουν στην επίτευξη του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της αεροπορικής εταιρείας, η οποία προβλέπει ότι η αύξηση των επιβατών θα φθάσει τα 300 εκατομμύρια μέχρι τα μέσα της επόμενης δεκαετίας.

Το συνολικό λειτουργικό κόστος αυξήθηκε κατά 24% στα 6,16 δισ. ευρώ, γεγονός που η Ryanair απέδωσε σε υψηλότερο κόστος καυσίμων που εκτινάχθηκε κατά 29% στα 2,8 δισ. ευρώ. Ενώ η αεροπορική εταιρεία έχει αντισταθμίσει το 85% των καυσίμων της σε περίπου 89 δολάρια το βαρέλι για το τρέχον οικονομικό έτος, δήλωσε ότι το κόστος των καυσίμων χωρίς αντιστάθμιση ήταν σημαντικά ακριβότερο.

Ο Σόραχαν δήλωσε ότι το δεύτερο εξάμηνο του έτους είναι παραδοσιακά λιγότερο κερδοφόρο, επειδή λιγότεροι άνθρωποι πηγαίνουν διακοπές κατά τους χειμερινούς μήνες. Παρά το γεγονός αυτό, δήλωσε ότι οι κρατήσεις για τα Χριστούγεννα είναι ισχυρές.

Διαβάστε ακόμη

Περιθώριο για νέες παροχές μισού δισ. ευρώ επιπλέον

Ήττα Μπάιντεν δείχνουν οι δημοσκοπήσεις έναν χρόνο πριν τις προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ

Φυσικό αέριο: Τι… ξέρουν οι Κινέζοι και ποντάρουν στον «γαλάζιο χρυσό»; (pic)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ