Bloomberg

Μόνο στην Goldman: Πώς «δωροδοκούνται» τραπεζίτες για να επιστρέψουν στο γραφείο

  • newsroom


H... εργασία περνά απ'το στομάχι - Δέλεαρ τα γκουρμέ και δωρεάν γεύματα σε αρκετές εταιρείες - Η μεταβολή σε υβριδικό μοντέλο εργασίας και η μόνιμη τηλεργασία είναι γεγονός

Εταιρείες όπως η Goldman Sachs Group Inc και η Havas SA προσπαθούν να «δωροδοκήσουν» τα στελέχη τους με γκουρμέ γεύματα, έτσι ώστε να επιστρέψουν στο γραφείο.

Η Goldman Sachs προσφέρει δωρεάν πρωινό, μεσημεριανό και παγωτό στα στελέχη της εταιρείας έτσι ώστε να τους πείσει να επιστρέψουν στους χώρους εργασίας. Στο Λονδίνο, τα στελέχη μπορούν να απολαμβάνουν τα γεύματα αυτά σε χώρους όπως το roof garden του Plumtree Court που μέχρι πρότινος δεχόταν μόνο επίλεκτους πελάτες και γαλαζοαίματους. 

«Το φαγητό παίζει όλο και μεγαλύτερο ρόλο στην εργασιακή μας ζωή, ενώ οι εταιρείες το χρησιμοποιούν ως εργαλείο για την επιστροφή των εργαζομένων», ανέφερε ο Robin Mills της εταιρείας catering Compass Group Plc. «Αποτελούμε μέρος των προσπαθειών αυτών των μεγάλων επιχειρήσεων», προσέθεσε.

Ο πρίγκιπας Κάρολος στο Plumtree Court

Μετά ενάμιση χρόνο άδειων χώρων εργασίας και meetings μέσω Zoom, τα μέτρα περιορισμού χαλαρώνουν στις ανεπτυγμένες οικονομίες και οι εταιρείες προσπαθούν να βρουν ευφάνταστους τρόπους για να επιστρέψουν στα προ-πανδημίας δεδομένα. Υπάρχει, όμως, ακόμη φόβος των εργαζομένων λόγω της αύξησης των κρουσμάτων της μετάλλαξης Δέλτα, ιδιαίτερα στη βρετανική επικράτεια. Οι επιχειρήσεις προσπαθούν να υποστηρίξουν τόσο την εργασιακή ελαστικότητα όσο και τη χρήση των ακριβών ακινήτων τους στο City του Λονδίνου.

Ο Xavier Rees, CEO της Ηavas London ανέφερε πως η εταιρεία «λειτουργεί καλύτερα όταν οι εργαζόμενοι βρίσκονται στα γραφεία». Επεσήμανε πως δεν αποσκοπεί σε πλήρη πενθήμερη επιστροφή, αλλά σε ένα υβριδικό μοντέλο. Η Havas προσπαθεί να δελεάσει τους εργαζόμενους με φαγητό, επενδύοντας στη δημιουργία κουζίνας και καφέ. Οι εργαζόμενοι θα μπορούν να κάνουν προτάσεις για τα γεύματα ενώ θα λαμβάνουν χώρα και πολιτισμικά event με διαφορετικές κουζίνες από όλο τον κόσμο. Η Havas θα προσφέρει δωρεάν γεύματα τις Δευτέρες και τις Παρασκευές για όλο τον Αύγουστο.

«Επικεντρωνόμαστε στις υπηρεσίες που κάνουν τους εργασιακούς χώρους καλύτερους, κάτι που συμπεριλαμβάνει το φαγητό. Δεν πρόκειται για μια νέα ιδέα, αλλά έχει γίνει πολύ πιο σημαντικό στην προσπάθειά μας να επιστρέψουμε σε μια προ-πανδημίας κανονικότητα», ανέφερε ο Rees.

Η Janus Henderson Group Plc η οποία επιχορηγούσε μέρος του κόστους τριών γευμάτων την ημέρα πριν από το ξέσπασμα της πανδημίας, τώρα τα προσφέρει δωρεάν. Το asset management group το οποίο ζητά από τους εργαζόμενους την επιστροφή στα γραφεία για δύο ημέρες την εβδομάδα προσπαθεί να «προωθήσει ένα υβριδικό μοντέλο το οποίο θα συμπεριλαμβάνει όλα τα πλεονεκτήματα της τηλεργασίας και της εργασίας από το γραφείο».

Η Amazon.com Inc έχει χρηματοδοτήσει 100.000 καφέδες εργαζομένων στη Βόρεια Αμερική, αλλά η αύξηση των κρουσμάτων της μετάλλαξης Δέλτα οδήγησε σε πρόσφατη ανακοίνωση προς τους εργαζόμενους πως δε θα χρειαστεί να επιστρέψουν στα γραφεία μέχρι τον Ιανουάριο. 

Μάνατζμεντ μέσω του φαγητού

Αρκετές εταιρείες λαμβάνουν μέρος στην προσπάθεια αυτή του μάνατζμεντ μέσω φαγητού, σύμφωνα με την Compass.

Για παράδειγμα, μερικές εξ αυτών προσφέρουν περισσότερες επιλογές σε όσους εργάζονται στα σχεδόν άδεια γραφεία μεταξύ της Δευτέρας και της Παρασκευής. Αλλες παρέχουν φαγητό σε όσους εργάζονται μέχρι αργά.

Παρ’ όλα αυτά, αρκετές εταιρείες δεν επικεντρώνονται μόνο στο φαγητό. Η εταιρεία fintech Revolut Ltd έχει προωθήσει ένα πλήρως ελαστικό μοντέλο εργασίας και μετατρέπει το ακίνητό της στο Canary Wharf σε μέρος συνεργασίας και meeting.

Η Microsoft Inc ανέφερε πως αρκετοί εργαζόμενοι θα μπορούν να εργάζονται μέσω τηλεργασίας μόνιμα, ενώ η Adobe Inc υπογράμμισε πως η επιστροφή στα γραφεία είναι «πλήρως εθελοντική».

Διαβάστε ακόμη:

Εφιαλτική η έκθεση του ΟΗΕ για το κλίμα: Ο πλανήτης στο χείλος της καταστροφής

Πλειστηριασμοί: Αυγουστιάτικα σφυριά μόνο με… θαλασσινή αύρα

Μπράιαν Τσέσκι (Airbnb): Ετοιμαστείτε για το ριμπάουντ του αιώνα στον τουρισμό