BLOOMBERG

Νέες ελλείψεις στο αργό πετρέλαιο – Πώς εμπλέκονται Ομάν και Μπαχρέιν (γράφημα)

Τα δύο μεγάλα πρότζεκτ θα απορροφούν περίπου 300.000 βαρέλια πετρελαίου καθημερινά και θα τα διυλίζουν σε καύσιμα αεροσκαφών και ντίζελ ευρωπαϊκών προδιαγραφών

Oι πετρελαϊκές προμήθειες από τον Περσικό Κόλπο αναμένεται να περιοριστούν περαιτέρω, αφού τόσο το Ομάν όσο και το Μπαχρέιν έχουν προχωρήσει στην επέκταση της διυλιστικής τους ικανότητας, καταναλώνοντας περισσότερο «μαύρο χρυσό» για την παραγωγή ντίζελ προς εξαγωγή.

Το νέο διυλιστήριο Duqm, το οποίο αποτελεί από κοινού προσπάθεια του Ομάν και του Κουβέιτ έχει ήδη ξεκινήσει την εξαγωγή των πρώτων κάργκο διϋλισμένων προϊόντων, σύμφωνα με πληροφορίες του Bloomberg. Oι επενδυτές αναμένουν πως η μονάδα των 230.000 βαρελιών/ημέρα θα επιτύχει το 100% της παραγωγικής της ικανότητας στις αρχές του 2024.

Το Μπαχρέιν επεκτείνει, επίσης και το διυλιστήριο Sitra, από τα 267.000 βαρέλια/ημέρα στα 400.000 βαρέλια/ημέρα. Το πρότζεκτ θα εκσυγχρονίσει τη μονάδα και θα την κάνει ικανή να διυλίσει καύσιμα αεροσκαφών και ντίζελ ευρωπαϊκών στάνταρ, ενώ θα ολοκληρωθεί στα τέλη του 2024.

Τα δύο διυλιστήρια αυτά θα περιορίσουν την προσφορά πετρελαίου από τη Μέση Ανατολή, απορροφώντας 300.000 βαρέλια/ημέρα τη στιγμή που ο ΟΠΕΚ+ έχει ήδη προχωρήσει σε μειώσεις της παραγωγής του. Σημειωτέον πως το πετρέλαιο αυτό μέχρι τώρα αποστέλλεται σε διυλιστήρια στην Ασία, ενώ το νέο ντίζελ το πιθανότερο είναι πως θα «ρέει» προς την Ευρώπη.

Διαβάστε ακόμη

Στο τοπ 10 στους παγκόσμιους τουριστικούς προορισμούς η Ελλάδα μετά την πανδημία (πίνακας)

Το αφουμιγκέισον του ΣΥΡΙΖΑ (Αχ, Πάνο!), η Δόμνα συμμαθήτρια, οι ενστάσεις στο Υπουργικό και ο ορεξάτος με το last bid των Σπετσών

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Ετήσια EBITDA 300 εκατ. ευρώ από την Αττική Οδό για τα επόμενα 25 χρόνια

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

string(0) ""