Κάθε χρόνο για ένα μήνα μεταξύ του Φεβρουαρίου και του Μαρτίου, χιλιάδες στελέχη της βιομηχανίας μόδας, σελέμπριτι και μοντέλα κυκλοφορούν μεταξύ των πρωτευουσών της μόδας για να λάβουν μέρος στα σόου μόδας. Μαζί τους κυκλοφορεί και μια οικονομία αξίας εκατομμυρίων που επενδύει σε πόλεις όπως η Νέα Υόρκη, το Παρίσι, το Λονδίνο και το Μιλάνο. 

Για δεύτερη συνεχή χρονιά όλα αυτά τα “έσβησε” η πανδημία. Σχεδόν όλα τα σόου θα είναι ψηφιακά, όπως και τον περασμένο Σεπτέμβριο. Τα πανάκριβα ξενοδοχεία που συνήθως βρίθουν από επισκέπτες θα παραμείνουν άδεια. Τα κλαμπ και τα εστιατόρια, τα μουσεία και οι  μπουτίκ, κλειστές. Oι τέσσερις πόλεις θα χάσουν $600 εκατομμύρια από την απουσία των επισκεπτών. 

Νέα Υόρκη

Πάνω από 100 events είναι στο ημερολόγιο της πόλης. Από πάνελ, σε παρουσιάσεις, σε live-streams και μερικά ζωντανά σόου. Το Council of Fashion Designers of America ανέφερε πως οι μπίζνες θα είναι ακόμη πιο δύσκολες από πέρυσι. Η Νεοϋορκέζικη βιομηχανία μόδας συνήθως συγκεντρώνει εκατομμύρια δολάρια σε ετήσια έσοδα, ξεπερνώντας ακόμη και το US Open, μέσω των 150.000 επισκεπτών που προσελκύει κατά την εβδομάδα μόδας.

Λονδίνο

Η κατάσταση στο Λονδίνο έχει δύο πλευρές. Το British Fashion διοργανώνει ένα ψηφιακό event από την 19η Φεβρουαρίου το οποίο θα προβάλλει 95 σχεδιαστές μόδας, συμπεριλαμβανόμενης και της Βικτόρια Μπέκαμ. 

Η εβδομάδα μόδας της πόλης συνήθως επιφέρει έσοδα $374 εκατ., σύμφωνα με τη FashionUnited. Το Oxford Economics υπολογίζει πως περίπου 240000 άμεσες θέσεις εργασίας έχουν χαθεί στην βιομηχανία μόδας της Βρετανίας λόγω του κορωνοϊού.  Εάν σε αυτές προστεθούν και οι έμμεσες, τότε το ποσό ανεβαίνει στις 350.000. 

Το άλλο πρόβλημα που προστίθεται στο Λονδίνο είναι και το Brexit. Η Walpole, η οποία εκπροσωπεί brands μόδας όπως η Burberry ανέφερε πως οι μικρότερες επιχειρήσεις μόδας έχουν σταματήσει τη συνεργασία τους με την ΕΕ λόγω “ασυμφωνίας” για τα τέλη.

Mιλάνο

Oταν ξεκινήσουν τα σόου μόδας στο Μιλάνο στις 23 Φεβρουαρίου, θα είναι αποκλειστικά ψηφιακά, εκτός από ορισμένα σόου με προσκεκλημένους μόνο ελάχιστους εκπροσώπους των μίντια και της βιομηχανίας που θα παραμείνουν αποστασιοποιημένοι.Το Italian Fashion Chamber, ο φορέας της μόδας της χώρας έχει υψώσει γιγαντοοθόνες σε στρατηγικά σημεία της πόλης έτσι ώστε τουλάχιστον οι Μιλανέζοι να μπορέσουν να έχουν μια γεύση από την κανονικότητα. Τα προηγούμενα έτη, κάθε μία από τις τέσσερις εβδομάδες μόδας του Μιλάνο επέφεραν έσοδα ύψους 30 εκατομμυρίων ευρώ. Η αναλυτική Capasa αναμένει πως τα έσοδα αυτά θα μειωθούν κατά τουλάχιστον 80%.

Παρίσι

To Ιnstitut Francais de La Mode υπολογίζει πως οι εβδομάδες μόδας στο Παρίσι επέφεραν ετήσια έσοδα 450 εκατομμυρίων ευρώ πριν την πανδημία. Αν και οι νέοι υπολογισμοί από την απαρχή της πανδημίας δεν έχουν επιβεβαιωθεί ακόμη, το ποσό αυτό έχει μειωθεί τα μάλα, σύμφωνα με τον Πασκάλ Μοράν, πρόεδρο της Federation de La Haute Couture et de La Mode που διοργανώνει τις εβδομάδες μόδας.

Μόνο πέντε εκ των 12 “παλατιών”, των high-class ξενοδοχείων της πόλης είναι ανοιχτά, με μόλις το 5%-15% των δωματίων να χρησιμοποιούνται από επισκέπτες, σύμφωνα με τον Κριστόφ Λόρ, πρόεδρο της UMIH Prestige. Κατά τη διάρκεια μιας κανονικής εβδομάδας μόδας, περίπου το 80% -100% των δωματίων θα ήταν “κλεισμένα”. Σύμφωνα με τον Μοράν, ο κορωνοϊός τουλάχιστον “δημοκρατικοποίησε” την πρόσβαση στα σόου μέσω του ψηφιακού κόσμου. Το φθινοπωρινό σόου της Louis Vuitton που έλαβε χώρα τον Ιανουάριο του 2020, έχει προβληθεί  σχεδόν 500.000 φορές στο YouTube, ενώ το σόου του 2021 έχει τα διπλάσια νούμερα.

Διαβάστε ακόμη:

Συμπληρωματική «σύνταξη» με την εγγύηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης

Αlpha Bank: Επιτυχής έκδοση του Tier 2 – Ενίσχυση της κεφαλαιακής της δομής

Mετακίνηση από δήμο σε δήμο: Πότε επιτρέπεται – Τι ισχύει από 4 έως 16 Μαρτίου (vid)