Για διακοπή εβδομάδων της ναυσιπλοΐας στην Ερυθρά Θάλασσα προετοιμάζεται η αγορά πετρελαίου, λόγω των επιθέσεων από τους Χούθι της Υεμένης σε εμπορικά πλοία ως απάντηση στον πόλεμο του Ισραήλ στη Γάζα.

Οι μισθώσεις δεξαμενόπλοιων για τη μεταφορά αργού πετρελαίου και καυσίμων – οι οποίες για ορισμένα πλοία κανονίζονται έως και ένα μήνα νωρίτερα – αποκαλύπτουν ότι όλο και περισσότερα από τα πλοία μισθώνονται για διαδρομές που θα αποφεύγουν την επικίνδυνη ζώνη.

Οι αεροπορικές επιδρομές κατά της Υεμένης από τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο την περασμένη εβδομάδα ενέτειναν την αίσθηση χάους για τα πλοία στην περιοχή, ιδίως αφότου οι δυτικές ναυτικές δυνάμεις προειδοποίησαν στη συνέχεια τα πλοία να μείνουν μακριά, σύμφωνα με το Bloomberg.

Με τους Χούθι να υπόσχονται να αντεπιτεθούν σε εμπορικά πλοία και των δύο χωρών, πολλοί πλοιοκτήτες επέλεξαν να μείνουν μακριά από μια διαδρομή που κανονικά διακινεί περίπου το 12% του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου.

«Ολο και περισσότεροι πλοιοκτήτες αποφεύγουν την περιοχή», δήλωσε ο Alexander Saverys, διευθύνων σύμβουλος της Euronav NV, ο στόλος της οποίας μπορεί να μεταφέρει περισσότερα από 50 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου. «Αυτό που φαινόταν σαν κάτι που θα μπορούσε να λυθεί μέσα σε λίγες εβδομάδες, τώρα μπορεί πράγματι να έχει συνέπειες για πολλούς μήνες», πρόσθεσε.

Τα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν φορτία καυσίμων προσλαμβάνονται για να πλεύσουν προς την Ασία αντί για την Ευρώπη, οδηγώντας σε αύξηση των κερδών. Ταυτόχρονα, αρκετά φορτία ιρακινού αργού έχουν κλείσει θέσεις σε δεξαμενόπλοια που θα κάνουν μια παράκαμψη χιλιάδων μιλίων γύρω από την Αφρική.

Αύξηση κερδών

Η δανική εταιρεία δεξαμενόπλοιων Torm ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι έχουν αυξηθεί τα ταξίδια προς την Ασία για τη μεταφορά καυσίμων.

Αυτό συνέβαλε στην αύξηση των κερδών στα σχετικά μεγάλα δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν πετρελαιοειδή από 35.000 δολάρια την ημέρα σε 60.000 δολάρια την ημέρα την τελευταία εβδομάδα.

Επιπλέον, υπήρξε επίσης ένας σημαντικός όγκος φορτίων ιρακινού αργού που έχουν κλείσει για να πλεύσουν από τον Περσικό Κόλπο προς την Ευρώπη γύρω από την Αφρική, σύμφωνα με ανθρώπους που ασχολούνται με την αγορά.

Ορισμένοι φορτώνουν μικρότερα φορτία σε μεγαλύτερα πλοία για να κάνουν το ταξίδι πιο οικονομικό, δήλωσε ένας από τους ανθρώπους, γράφει το Bloomberg.

Αν και οι ροές αργού από τον Περσικό Κόλπο προς την Ευρώπη είναι λιγότερο συχνές από εκείνες προς την Ασία, τα φορτία ωστόσο αποκαλύπτουν τη στάση των πλοιοκτητών απέναντι στη διέλευση από την Ερυθρά Θάλασσα.

Περισσότερες παρακάμψεις

Η μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων με πλοία, όπου αρχικά είχαν επικεντρωθεί πολλές επιθέσεις των Χούθι, είχε ήδη εκτραπεί σε μεγάλο βαθμό πριν από τις αεροπορικές επιδρομές των ΗΠΑ και του Ηνωμένου Βασιλείου. Όλο και μεγαλύτερος αριθμός δεξαμενόπλοιων και πλοίων μεταφοράς χύδην εμπορευμάτων ακολούθησε το παράδειγμά τους.

Διαβάστε ακόμη

Το κρυφτούλι των Σπετσών, η γρίπη και ένα (μυστήριο) σενάριο για τα ομόφυλα, το νέο στόρι της ΔΕΗ, το πάρτι με τα mezzanine και ο πόλεμος στα telecoms

Τράπεζες: «Overbooked» στο συνέδριο της JP – Τα ραντεβού που έχουν κλειστεί με την ελίτ των επενδυτικών κεφαλαίων

Η Big Day της ΔΕΗ στο Λονδίνο – Αποκαλυπτήρια για το στρατηγικό πλάνο

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ