Είναι 10 χρόνια από τότε που η Apple Inc. εξαπέλυσε ένα κύμα καινοτομίας που ανέβασε το επίπεδο στη βιομηχανία κινητών τηλεφώνων. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με λίγη βοήθεια από την τεχνολογία οδήγησης και την κυκλοφορία οχημάτων χωρίς οδηγό, θα μπορούσαν να κάνουν παρόμοια ζημιά στη βιομηχανία πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων.

Η άνοδος της Tesla Inc. και των αντιπάλων της που επενδύουν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, θα μπορούσε να πάρει μια μεγαλύτερη ώθηση από τις συμπληρωματικές υπηρεσίες της Uber Technologies Inc. και της μονάδας Waymo της Alphabet Inc., με τον ίδιο τρόπο που το iPhone οδήγησε ολόκληρο τον κλάδο των εφαρμογών κινητών, αλλά και το γρήγορο κινητό τηλέφωνο με πλοήγηση στο διαδίκτυο σε νέα εποχή, αποδεκατίζοντας ακόμα και γίγαντες των κινητών τηλεφώνων όπως το Nokia Oyj .

Η αποκορύφωση αυτών των τεχνολογιών -τα αυτόνομα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που διατίθενται κατόπιν ζήτησης- θα μπορούσε να μεταμορφώσει τον τρόπο με τον οποίο ταξιδεύουν οι άνθρωποι και να αμφισβητήσουν προβλέψεις, του τύπου ότι τα οχήματα με μπαταρίες θα έχουν περιορισμένο αντίκτυπο σε σχέση με τη ζήτηση πετρελαίου τις προσεχείς δεκαετίες.

“Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από μόνα τους μπορεί να μην προσθέτουν πολλά”, δήλωσε σε συνέντευξή του ο David Eyton, επικεφαλής της τεχνολογίας στον πετρελαϊκό γίγαντα BP Plc με έδρα το Λονδίνο. “Αλλά όταν προσθέτετε το αυτοκίνητο που χρησιμοποιείτε, τότε οι αριθμοί μπορούν να γίνουν σημαντικά μεγαλύτεροι”.