Ο πρωθυπουργός της Ινδίας Ναρέντρα Μόντι εγκαινίασε τη δεύτερη φάση του λιμένα του ομίλου Adani στην Κεράλα, επιδεικνύοντας τη σταθερή πολιτική υποστήριξη προς τον δισεκατομμυριούχο Γκαουτάμ Αντάνι εν μέσω μιας συνεχιζόμενης έρευνας για δωροδοκία στις ΗΠΑ.

Ο τερματικός σταθμός μεταφόρτωσης Vizhinjam Pot, ο οποίος ξεκίνησε τη λειτουργία του τον Ιούλιο και έχει διακινήσει μέχρι στιγμής περίπου 250 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, προβλέπεται να προσελκύσει περίπου 95 δισεκατομμύρια ρουπίες (1,1 δισεκατομμύριο δολάρια) σε πρόσθετες επενδύσεις που θα τριπλασιάσουν τη χωρητικότητα του λιμανιού, σύμφωνα με ανθρώπους που γνωρίζουν τα εσωτερικά σχέδια και δεν ήθελαν να κατονομαστούν.

Η υποστήριξη του Μόντι όχι μόνο ενισχύει τον όμιλο Adani που μετατρέπει το λιμάνι σε δύναμη, αλλά δείχνει επίσης ότι η επιβάρυνση γύρω από το κατηγορητήριο των ΗΠΑ θα μπορούσε να μειωθεί για τον δεύτερο πλουσιότερο άνθρωπο της Ασίας, καθώς ο όμιλός του επιστρέφει σε επιθετικά σχέδια ανάπτυξης στην εγχώρια αγορά.

Το λιμάνι Vizhinjam που «ααφιερώθηκε στο έθνος» από τον Μόντι, απέχει μόλις 10 ναυτικά μίλια από τις παγκόσμιες ναυτιλιακές διαδρομές και θα έχει ετήσια χωρητικότητα έως και 5 εκατομμύρια TEUs, ανέφερε η Adani Ports & Special Economic Zone Ltd. Η επένδυση σε όλες τις φάσεις θα είναι περίπου 180 δισεκατομμύρια ρουπίες.

Στρατηγικά τοποθετημένο επίσης κοντά σε βασικά διεθνή ναυτιλιακά κανάλια με φυσικό βάθος έως και 20 μέτρα, το Vizhinjam θα είναι σε θέση να φιλοξενήσει τα μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα οποία στο παρελθόν παρέκαμψαν την Ινδία και αντ’ αυτού έδεναν σε λιμάνια στο Κολόμπο, το Ντουμπάι και τη Σιγκαπούρη, όπως μεταδίδει το Bloomberg.

«Δεδομένου του αυξανόμενου όγκου εμπορίου της χώρας με την παγκόσμια αγορά, το λιμάνι θα διαδραματίσει κρίσιμο ρόλο στη μείωση των κινδύνων της εφοδιαστικής αλυσίδας για τις ινδικές εξαγωγές και εισαγωγές», δήλωσε ο Αφακ Χουσέιν, διευθυντής της συμβουλευτικής εταιρείας Bureau of Research on Industry and Economic Fundamentals με έδρα το Νέο Δελχί.

Για τον Μόντι, ο τερματικός σταθμός μεταφόρτωσης βαθέων υδάτων της Adani έχει γεωπολιτική σημασία, διότι βάζει την Ινδία στον παγκόσμιο θαλάσσιο χάρτη, στον οποίο σήμερα κυριαρχεί η Κίνα. Περίπου το 75% του μεταφορτωμένου φορτίου της Ινδίας διακινείται από λιμάνια του εξωτερικού.

Τα ινδικά λιμάνια έχουν χάσει κατ’ εκτίμηση 220 εκατομμύρια δολάρια σε δυνητικά έσοδα ετησίως εξαιτίας αυτού και οι επιχειρήσεις επωμίζονται πρόσθετο κόστος 80 έως 100 δολαρίων ανά εμπορευματοκιβώτιο.

Σημαντικές διαδρομές

Το Vizhinjam αναμένεται να διευκολύνει την κίνηση της μεταφορικής κίνησης στην Ινδία καθώς και στις μεγάλες διαδρομές μεταξύ των ΗΠΑ, της Ευρώπης, της Αφρικής και της Ανατολικής Ασίας.

Ο Χουσέιν δήλωσε ότι ένα σημαντικό μέρος του φορτίου της Ινδίας μεταφορτώνεται στο λιμάνι του Κολόμπο. Το Vizhinjam έχει τη δυνατότητα να μειώσει την εξάρτηση της Ινδίας από αυτό το λιμάνι με σημαντική κινεζική παρουσία.

Η Mediterranean Shipping Co. με έδρα τη Γενεύη συμπεριέλαβε τον Μάρτιο το Vizhinjam για τη ναυτιλιακή της γραμμή Jade από την Ευρώπη προς την Ασία, συνδέοντας λιμάνια στην Κίνα, τη Νότια Κορέα, τη Σιγκαπούρη, την Ισπανία και την Ιταλία, σύμφωνα με εκπρόσωπο του ομίλου Adani.

«Εάν η πλήρης λειτουργία ξεκινήσει όπως έχει προγραμματιστεί έως το 2028-29, η εγκατάσταση θα μπορούσε να ενισχύσει σημαντικά τη διακίνηση φορτίων σε όλο το ευρύτερο δίκτυο λιμένων και τερματικών σταθμών της Adani κατά μήκος των ανατολικών και δυτικών ακτών» της Ινδίας, δήλωσε.

Διαβάστε ακόμη 

Αφοί Σαρακάκη: Ο μετασχηματισμός και η αναγέννηση μιας ιστορικής εταιρείας

Υπεγράφη η νέα στρατηγική της ΕΕ για τη ναυτιλιακή βιομηχανία (pics)

ΤτΕ: Κίνδυνος να καταστούν αφερέγγυες οι ασφαλιστικές εταιρείες (πίνακες)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα