Bloomberg

To σπιτικό φαΐ έγινε startup

  • newsroom


Οι ευωδιές της γειτονιάς του Πεκίνου στην οποία έμενε, πλημμύριζαν τα ρουθούνια του Tang Wanli. Δε σταμάτησαν, όμως, εκεί, αφού φαίνεται πως τον ενέπνευσαν να κατακτήσει την αγορά ντελίβερι με μία νέα startup.

Οι ευωδιές της γειτονιάς του Πεκίνου στην οποία έμενε, πλημμύριζαν τα ρουθούνια του Tang Wanli. Δε σταμάτησαν, όμως, εκεί, αφού φαίνεται πως τον ενέπνευσαν να κατακτήσει την αγορά ντελίβερι με μία νέα startup.

Η AirKitchen, η οποία ιδρύθηκε το 2014, εκτιμάται ήδη στα 273 εκατ. δολάρια, ενώ κυνηγά και επιπλέον χρηματοδότηση για να επεκταθεί πέραν των 20.000 διαφορετικών μαγαζιών σε έξι κινεζικές πόλεις. Με target group τα εκατομμύρια μικρά και… ατομικά νοικοκυριά των επαγγελματιών τα οποία θέλουν… σπιτικό φαγητό, ο Tang Wanli έχει μπει για τα καλά στη ζωή των μοναχικών καταναλωτών.

Από το Σαν Φρανσίσκο, μέχρι την Ινδία και την Ευρώπη, οι startups του φαγητού το βρίσκουν πολύ δύσκολο να αναπτυχθούν εν μέσω στιβαρού ανταγωνισμού και αυξημένου κόστους. Για την AirKitchen, της οποίας το κινεζικό όνομα μεταφράζεται σε «Επιστροφή στο σπίτι για φαγητό», ο ανταγωνισμός συμπεριλαμβάνει γίγαντες όπως η Alibaba και η Baidu, oι οποίες έχουν ήδη συμφωνήσει με χιλιάδες μαγαζιά.

Παρόλα αυτά, σε αντίθεση με τους περισσότερους ανταγωνιστές της, η AirKitchen προσλαμβάνει νοικοκύρηδες και νοικοκυρές οι οποίοι μαγειρεύουν το φαγητό. Οι χρήστες της υπηρεσίας μπορούν, λοιπόν, να διαλέξουν το φαγητό που θέλουν, να το φάνε στο σπίτι του μάγειρα, να το παραλάβουν, ή να τους το στείλουν ντελίβερι. Περίπου 100.000 ενεργοί χρήστες μπαίνουν καθημερινά στην εφαρμογή και παραγγέλνουν περίπου 50.000 με 60.000 γεύματα.

Με τους αναλυτές να υπολογίζουν πως η Κίνα θα έχει 132 εκατομμύρια νοικοκυριά στο καθένα εκ των οποίων θα διαμένει μόνο ένα άτομο μέχρι το 2050, ο Tang βλέπει μία ευκαιρία να συγκεντρώσει επιπλέον 30 εκατομμύρια δολάρια σε ό,τι αφορά την υπολογιζόμενη αξία της επιχείρησής του.

Το μοναδικό επιχειρηματικό μοντέλο της AirKitchen έχει τα δικά του ρίσκα. Λειτουργεί σε μία «γκρίζα ζώνη» αφού οι κανονισμοί δεν καλύπτουν την επαγγελματική χρήση κουζινών κατοικιών, κάτι το οποίο μπορεί να παρομοιαστεί και με τον τρόπο που η Uber δεν έχει ακόμη νομιμοποιηθεί επίσημα σε πολλές από τις αγορές στις οποίες δραστηριοποιείται.