Δεδομένων των αυξημένων αποθεμάτων και της επιβράδυνσης των πωλήσεων, τα στελέχη των αυτοκινητοβιομηχανιών παραδέχτηκαν αυτή την εβδομάδα, πως τα φιλόδοξα πλάνα τους κινδυνεύουν, τουλάχιστον σε βραχυπρόθεσμο επίπεδο. 

Πολλά ανώτατα στελέχη τέτοιων επιχειρήσεων μίλησαν για τα προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζει η αγορά, καθώς οι ανησυχίες σχετικά με τη βιωσιμότητα των οχημάτων αυτών θέτουν σε κίνδυνο τις στρατηγικές ηλεκτροκίνησης αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων τις οποίες εφαρμόζουν.

Μεταξύ αυτών που ανησυχούν είναι και η Μέρι Μπάρα της General Motors. Η GM είχε δραστηριοποιηθεί στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων εδώ και πολλά χρόνια, πουλώντας το Chevrolet Bolt για μία επταετία, ενώ μιλούσε συχνά για ένα πλήρως ηλεκτρικό μέλλον. 

Αυτή την εβδομάδα, όμως, τα εταιρικά αποτελέσματα του γ’ τριμήνου της GM οδήγησαν τη Μπάρα σε αλλαγή του αφηγήματός της για την κατασκευή 100.000 ηλεκτρικών οχημάτων το β’ εξάμηνο του έτους και 400.000 ηλεκτρικών οχημάτων το α’ εξάμηνο του 2024.

«Όσο περισσότερο προχωράμε με την μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα, τόσο τα πράγματα δυσκολεύουν», ανέφερε η Μπάρα.

Αν και η στροφή 180 μοιρών της GM αποτέλεσε έκπληξη για τους επενδυτές, ο κολοσσός δεν είναι ο μόνος ο οποίος αντιμετωπίζει πρόβλημα στη συγκεκριμένη αγορά. Ακόμα και ο Έλον Μασκ της Tesla μίλησε πρόσφατα για τα προβλήματα τα οποία θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε μείωση της ζήτησης οχημάτων.

Παράλληλα, η Mercedez-Benz η οποία αναγκάστηκε να μειώσει τις τιμές των ηλεκτρικών της οχημάτων έτσι ώστε να προσελκύσει αγοραστές, αντιμετωπίζει κι αυτή πρόβλημα.

Σύμφωνα με τον chief financial officer της εταιρείας, Χάραλντ Βίλχελμ, «πρόκειται για έναν αρκετά δύσκολο κλάδο. Το σημερινό στάτους κβο δεν είναι βιώσιμο για όλες τις εταιρείες».

Η Mercedes δεν είναι η μόνη εταιρεία που έχει τέτοια άποψη. Σχεδόν όλα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πωλούνται σε μειωμένες τιμές αυτές τις ημέρες, ενώ πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες προσφέρουν οικονομικά κίνητρα μέχρι και 10% της αξίας των οχημάτων.

Αυτό συμβαίνει αφού τα αποθέματα συσσωρεύονται στις αντιπροσωπείες. Αν και οι πιθανοί αγοραστές αυτοκινήτων είναι τυχεροί, δεδομένης της πληθώρας ευκαιριών σε ηλεκτρικά οχήματα, τα στελέχη διαπιστώνουν πως ούτε οι μεγάλες εκπτώσεις δεν μπορούν να προσελκύσουν αρκετούς αγοραστές.

Αυτά τα αυτοκίνητα δεν πωλούνται τόσο εύκολα όσο τα βενζινοκίνητα, αφού οι καταναλωτές προσηλώνονται στο κόστος, τις προκλήσεις τις οποίες αντιμετωπίζουν με την απουσία υποδομών και τις αλλαγές στον τρόπο ζωής τους που αυτά θα επιφέρουν.

Λίγους μήνες μετά από τις προειδοποιήσεις για επιβράδυνση της ζήτησης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, οι κατασκευαστές φαίνεται πως νιώθουν, πια, τις επιπτώσεις αυτές. Η Ford ήταν η πρώτη η οποία υπέκυψε, με τους αντιπροσώπους να μη δέχονται τις παραδόσεις των Mach-E. Σύμφωνα, παράλληλα, με τον CEO της Honda, Τοσιχίριο Μίμπε, η αλλαγή στο περιβάλλον των ηλεκτρικών οχημάτων είναι δύσκολο να εκτιμηθεί.

Για άλλους, όμως, η στροφή αυτή δεν αποτελεί έκπληξη. Όπως ανέφερε και ο πρόεδρος της Toyota Motor, Άκιο Τογιόντα, σύμφωνα με το Business Insider, «ο κόσμος έχει προσγειωθεί, πια, στην πραγματικότητα». Σημειωτέον πως ο Τογιόντα ήταν πολύ επιφυλακτικός εδώ και καιρό σε ό,τι αφορά τα σχέδια των ανταγωνιστών για αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικών οχημάτων.

Διαβάστε ακόμη

Τα υψηλά επιτόκια «βαρίδι» για δανειολήπτες & επενδυτές – Από ποια «δεξαμενή» θα προκύψουν νέα NPLs

Steve Forbes: Το comeback της ελληνικής οικονομίας παράδειγμα για τις άλλες χώρες (tweet)

Stellantis: Συμφωνία με τους εργαζόμενους στον Καναδά έπειτα από ολιγόωρη απεργία

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ