Η Αίγυπτος απαιτεί αποζημίωση ύψους τουλάχιστον 900 εκατ. δολαρίων για το διάστημα κατά το οποίο η Διώρυγα του Σουέζ είχε αποκλειστεί από το πλοίο Ever Given στα τέλη Μαρτίου.

Όπως ανέφερε η αιγυπτιακή εφημερίδα Al-Ahram, το γιγαντιαίο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που προκάλεσε τον αποκλεισμό έχει κατασχεθεί, γεγονός που επιβεβαιώσε και μία από τις ασφαλιστικές εταιρείες του πλοίου.

Το βράδυ της Δευτέρας (12/4/2021), ο επικεφαλής της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ (SCA) έκανε λόγο στην κρατική τηλεόραση για διαπραγματεύσεις που γίνονται για καταβολή αποζημίωσης, για τη ζημία που προκλήθηκε όταν το Ever Given προσάραξε «επί σχεδόν μία εβδομάδα στη Διώρυγα, παραλύοντας την κίνηση σε αυτό το καίριας σημασίας θαλάσσιο πέρασμα».

Μάλιστα, ο ίδιος είπε ότι η Αίγυπτος «δεν έκανε κανένα λάθος» σε αυτό το συμβάν, επιρρίπτοντας την ευθύνη στους κυβερνήτες του πλοίου. «Οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται, υπάρχουν ακόμη πολλά σημεία (σ.σ. διαφωνιών) με την εταιρεία και την ασφαλιστική», ξεκινώντας από «το ποσό», δήλωσε ο ναύαρχος Οσάμα Ράμπια.

Μιλώντας στην Al-Ahram, ο ναύαρχος ανέφερε ότι η χώρα του επιδιώκει αποζημιώσεις ύψους 900 εκατ. δολαρίων (περίπου 750 εκατ. ευρώ).

Μια πηγή της SCA επιβεβαίωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο τις διαπραγματεύσεις με την ιαπωνική πλοιοκτήτρια εταιρεία του πλοίου, Shoei Kisen, και ασφαλιστικές εταιρείες. Επίσης, μία από τις ασφαλιστικές εταιρείες του Ever Given τόνισε ότι το Κάιρο υπέβαλε αγωγή αποζημιώσεως 916 εκατ. δολαρίων εναντίον της ιαπωνικής πλοιοκτήτριας.

Το UK Club, η ασφαλιστική εταιρεία που προσφέρει κάλυψη για κινδύνους προστασίας και αποζημίωσης (P&I) στο Ever Given, υπογράμμισε σε ανακοίνωσή του ότι είναι απογοητευτικό που το πλοίο και το πλήρωμά του κρατούνται στη Διώρυγα μέχρι να καταβληθεί η αποζημίωση.

«Το πλοίο με σημαία Παναμά, Ever Given, κατασχέθηκε λόγω της μη καταβολής του ποσού των 900 εκατ. δολαρίων […] βάσει της απόφασης που εκδόθηκε από δικαστήριο της Ισμαηλίας», είπε ο Ράμπια. Σύμφωνα με την ίδια πηγή, το ποσό αντιστοιχεί σε «απώλειες που προκάλεσε το πλοίο στην Αρχή, εκτός από τις επιχειρήσεις ρυμούλκησης και συντήρησης».

Η κυκλοφορία στη Διώρυγα, από την οποία διακινείται περισσότερο από το 10% του παγκόσμιου εμπορίου, αποκαταστάθηκε στις 29 Μαρτίου, αφότου το πλοίο ρυμουλκήθηκε με τη βοήθεια διεθνών εμπειρογνωμόνων. Πάνω από 400 πλοία εγκλωβίστηκαν βόρεια και νότια της Διώρυγας για έξι ημέρες, προκαλώντας τεράστια συμφόρηση.

Σύμφωνα με την ασφαλιστική εταιρεία Allianz, κάθε μέρα διακοπής λειτουργίας είχε ως αποτέλεσμα συνολικές απώλειες 6 – 10 δισ. δολαρίων.

Σε ό,τι αφορά την Αίγυπτο, σύμφωνα με την SCA όσο το κανάλι παρέμενε αποκλεισμένο η χώρα κατέγραφε απώλειες μεταξύ 12 εκατ. και 15 εκατ. δολαρίων την ημέρα. Το πέρασμα αυτό αποτελεί μία από τις κύριες πηγές εσόδων της χώρας, ενώ κατά το διάστημα το 2019-2020 απέφερε στο Κάιρο περίπου 5,7 δισ. δολάρια.

Διαβάστε ακόμη

ΟΛΠ: 5 νέες ηλεκτρικές γερανογέφυρες στοιβασίας στην Προβλήτα Ι

Ρονάλντο: Οι φόροι τον «κρατάνε» στη Γιουβέντους – Πληρώνει €100.000 για έσοδα άνω των €40 εκατ.

Hyundai: Νέα συμφωνία με τη Shell για λύσεις στην καθαρή ενέργεια και τη μείωση εκπομπών ρύπων