Διευρύνεται η ιστορική απεργία του συνδικάτου UAW στις «μεγάλες αδελφές» του Ντιτρόιτ, καθώς οι εργαζόμενοι θέλουν να εντείνουν την πίεση προς τις βιομηχανίες αυτοκινήτου προκειμένου να δεχτούν τα αιτήματα τους.

Συγκεκριμένα ο πρόεδρος του συνδικάτου, Σον Φάιν, ανακοίνωσε πως θα ενισχυθούν οι κινητοποιήσεις σε Ford και General Motors, αλλά όχι και στην Stellantis, με την οποία έχει σημειωθεί κάποια πρόοδος στις συνομιλίες.

Έτσι, ανακοίνωσε πως στις κινητοποιήσεις θα προστεθούν οι εργαζόμενοι στη μονάδα της Ford στο Σικάγο, όπου κατασκευάζεται το Ford Explorer, αλλά και το εργοστάσιο της GM στο Μίτσιγκαν, όπου κατασκευάζονται το Buick Enclave και το Chevy Traverse.

«H Ford και η GM αρνήθηκαν να καταγράψουν ουσιαστική πρόοδο στο τραπέζι των συνομιλιών. Έτσι, οι διαπραγματεύσεις σταμάτησαν μαζί τους» τόνισε χαρακτηριστικά. Ξεκαθάρισε δε, πως η απεργία θα έχει μεγάλη χρονική διάρκεια με τους εργαζόμενους να είναι αποφασισμένοι να δικαιωθούν.

Με τη διεύρυνση του απεργιακού κλοιού οι εργαζόμενοι που έχουν σταματήσει να δουλεύουν θα αυξηθούν από τις 18.000 στις 25.000, ήτοι δηλαδή περίπου το 17% των μελών του σωματείου. Και έπεται και συνέχεια δεδομένου πως η εργοδοσία του συνδικάτου έχει επιλέξει αυτή τη φορά μια διαφορετική τακτική, επιλέγοντας συγκεκριμένες μονάδες να κατεβάζουν… ρολά σταδιακά προκειμένου από τη μία πλευρά να διατηρεί το απεργιακό ταμείο των 825 εκατ. δολαρίων που διαθέτει αλλά και να ασκεί σοβαρή πίεση στις εταιρείες.

Θυμίζουμε πως η ιστορική απεργία και στις τρεις εταιρείες ξεκίνησε πριν από δύο εβδομάδες, με τις κινητοποιήσεις να επικεντρώνονται σε πρώτη φάση σε μονάδες του Οχάιο, του Μιζούρι και του Μίτσιγκαν.

Το συνδικάτο ζητά, μεταξύ άλλων, αυξήσεις που θα φτάνουν το 36% μέσα στα επόμενα τέσσερα χρόνια, ενώ οι εταιρείες έχουν φτάσει να προσφέρουν περίπου 20%. Επίσης απαιτεί ίση πληρωμή για όλους, καινούργιους και παλιούς εργαζόμενους στο ίδιο πόστο, κάτι που οι εταιρείες αρνούνται κατηγορηματικά.

Την περασμένη εβδομάδα, οι κινητοποιήσεις διευρύνθηκαν στην GM και στη Stellantis, αλλά όχι και στη Ford που κρίθηκε ότι είχε κρατήσει πιο διαλλακτική στάση. Όμως, αυτή τη φορά ήταν η σειρά της Stellantis να… σωθεί από το νέο γύρο των σκληρότερων δράσεων.

Την περασμένη Τρίτη, ο Τζο Μπαίντεν βρέθηκε στο πλευρό των απεργών στο Μίτσιγκαν, κάτι που είναι η πρώτη φορά που γίνεται από ενεργό Αμερικανό πρόεδρο. Το Μίτσιγκαν θεωρείται παραδοσιακά μια από τις πιο κρίσιμες εκλογικά πολιτείες για την ανάδειξη του τελικού αποτελέσματος στις εκάστοτε προεδρικές εκλογές. Η επόμενη προεδρική μάχη είναι τον Νοέμβριο του 2024.

Διαβάστε ακόμη

ΟΑΚΑ: Στα €130 εκατ. το κόστος για το στέγαστρο Καλατράβα, σχεδόν ανύπαρκτη η συντήρηση

Optima bank: Στα €548 εκατ. οι προσφορές για την ΑΜΚ – Υπερκάλυψη πάνω από 3 φορές 

LVMH: Γιατί ελέγχεται ο δισεκατομμυριούχος Μπερναρ Αρνό από την Εισαγγελία στο Παρίσι

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ