Στη δημιουργία μιας προσωρινή θαλάσσιας διαδρομής προχωρά η Ουκρανία, προκειμένου να συνεχιστούν οι μεταφορές σιτηρών, μετά την αποχώρηση της Ρωσίας από τη συμφωνία που επέτρεψε την εξαγωγή ουκρανικών σιτηρών μέσω ενός ασφαλούς θαλάσσιου διαδρόμου με την υποστήριξη του ΟΗΕ, όπως ανέφερε σήμερα το Κίεβο σε επίσημη αποστολή.

Στην επιστολή, που φέρει ημερομηνία 18 Ιουλίου και κατατέθηκε σήμερα στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό, τον ναυτιλιακό οργανισμό του ΟΗΕ, η Ουκρανία αναφέρει πως «αποφάσισε να δημιουργήσει σε προσωρινή βάση μια συνιστώμενη θαλάσσια διαδρομή».

«Σκοπός της είναι να διευκολύνει το ξεμπλοκάρισμα των διεθνών μεταφορών στο βορειοδυτικό τμήμα της Μαύρης Θάλασσας», ανέφερε στην επιστολή ο Βασίλ Σκουράκοφ, ασκών χρέη υπουργού της Ουκρανίας για τις κοινότητες, τα εδάφη και την ανάπτυξη των υποδομών.

Η Ουκρανία προσθέτει στην επιστολή πως η επιπρόσθετη διαδρομή που δημιουργεί θα οδηγήσει στα χωρικά ύδατα και στην αποκλειστική οικονομική ζώνη της Ρουμανίας, που είναι μία από τις γειτονικές χώρες στη Μαύρη Θάλασσα.

Ο Πρόεδρος της Ουκρανίας, Βολοντίμιρ Ζελένσκι, έχει πει πως η συμφωνία της Μαύρης Θάλασσας για τα σιτηρά θα μπορούσε να συνεχιστεί χωρίς τη συμμετοχή της Ρωσίας και πως η Ουκρανία εξετάζει τις επιλογές, προκειμένου να συνεχίσει να τηρεί τις δεσμεύσεις της για τον εφοδιασμό σε τρόφιμα.

Μετά την κίνηση της Ρωσίας να αποχωρήσει από τη συμφωνία, οι ασφαλιστικές εταιρίες επανεξετάζουν τη διάθεσή τους να καλύπτουν πλοία στην Ουκρανία. Όπως δήλωσε χθες στο Reuters η εταιρεία ασφαλιστικής διαμεσολάβησης και διαχείρισης κινδύνων «Marsh», ένας μηχανισμός ασφάλισης φορτίου που παρείχε κάλυψη για τις μεταφορές μέσω του προηγούμενου διαδρόμου έχει ανασταλεί.

Επιπρόσθετα ασφάλιστρα κινδύνου λόγω πολέμου, που επιβάλλονται με την είσοδο στην περιοχή της Μαύρης Θάλασσας, θα πρέπει να ανανεώνονται κάθε επτά ημέρες. Κοστίζουν ήδη χιλιάδες δολάρια και αναμένεται να αυξηθούν, ενώ οι πλοιοκτήτες μπορεί να είναι απρόθυμοι να επιτρέψουν στα πλοία τους να εισέρχονται σε πολεμική ζώνη χωρίς τη συμφωνία της Ρωσίας. Επίσης, υπάρχει ο κίνδυνος των θαλάσσιων ναρκών.

Υπενθυμίζεται ότι η Ρωσία επιτέθηκε στο λιμάνι της Οδησσού, στα ουκρανικά παράλια της Μαύρης Θάλασσας, για δεύτερη συνεχόμενη νύχτα χθες (18.07.2023) μετά την αποχώρησή της από τη συμφωνία τη Δευτέρα, η οποία περιελάμβανε την ανάκληση από τη Μόσχα των εγγυήσεων ασφαλούς ναυσιπλοΐας.

Εξάλλου, το ρωσικό υπουργείο Άμυνας ανακοίνωσε σήμερα ότι από τα μεσάνυχτα της 20ής Ιουλίου θα θεωρεί όλα τα πλοία που ταξιδεύουν με προορισμό τα λιμάνια της Ουκρανίας στη Μαύρη Θάλασσα ως δυνητικούς μεταφορείς στρατιωτικών φορτίων.

Στην ανακοίνωσή του που αναρτήθηκε στην εφαρμογή Telegram, το ρωσικό υπουργείο Άμυνας αναφέρει ότι μερικές περιοχές στα βορειοδυτικά και νοτιοανατολικά τμήματα των διεθνών υδάτων της Μαύρης Θάλασσας κηρύσσονται προσωρινά επικίνδυνες για τη ναυσιπλοΐα και ότι τα κράτη, υπό την σημαία των οποίων ταξιδεύουν τα πλοία, θα θεωρούνται εμπλεκόμενα στη σύρραξη της Ουκρανίας με το μέρος του Κιέβου.

Διαβάστε ακόμη

«Πρωταθλήτρια» Μεσογείου η Ελλάδα στην ικανοποίηση επισκεπτών, αλλά και στις αυξήσεις τιμών σε ξενοδοχεία 3*, 4* και 5* (γραφήματα)

Νομοσχέδιο ΥΠΕΘΟ: ΕΥΔΑΠ-ΕΥΑΘ πίσω στο κράτος και «Ελ. Βενιζέλος» στο Χρηματιστήριο

Τραμπ: Στήριξη από το 47% των Ρεπουμπλικανών για το χρίσμα του κόμματός του

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ