Πώς θα σας φαινόταν ένας κόσμος πιο πράσινος και πιο αποδοτικός; Ένας κόσμος με μηδενικές εκπομπές ρύπων και σημαία του την προστασία του πλανήτη και τη βιώσιμη ανάπτυξη;

Αυτό ακριβώς, είναι το όραμα του Τζο Μπάμφορντ, του κληρονόμου της βρετανικής JCB, από τις μεγαλύτερες εταιρείες σκαπτικών μηχανημάτων στον κόσμο. Εδώ και καιρό, ο γιος του δισεκατομμυριούχου Λόρδου Μπάμφορντ, έχει στρέψει την προσοχή του αποκλειστικά στις δυνατότητες που προσφέρει το υδρογόνο. Το ενδιαφέρον του για το συγκεκριμένο τομέα, ξεκίνησε πριν από περίπου 15 χρόνια, όταν τυχαία διάβασε ένα σχετικό άρθρο σε κάποιο περιοδικό.

Πράσινο υδρογόνο, το μέλλον του πλανήτη

Σήμερα, η ίδρυση ενός fund που επιθυμεί να επενδύσει στο πράσινο υδρογόνο, «το μέλλον του πλανήτη», όπως ο ίδιος υποστηρίζει, είναι το πιο πρόσφατο δείγμα της προσπάθειας που καταβάλλει ο μεγιστάνας για την ανάπτυξη του κλάδου. Ειδικότερα, το επενδυτικό ταμείο με την ονομασία, HYCAP, που δημιουργήθηκε από κοινού από τον Μπάμφορντ σε συνεργασία με την Vedra Partners του Μαξ Γκότσαλκ, έχει καταφέρει να συγκεντρώσει μέχρι στιγμής, περισσότερα από 277 εκατομμύρια δολάρια. Στόχος όμως, είναι τα χρήματά αυτά να ξεπεράσουν το 1 δισ. Ο Μπάμφορντ δίνοντας ψήφο εμπιστοσύνης κυρίως σε βρετανικές επιχειρήσεις, υπόσχεται να ενισχύσει σημαντικά τον τομέα της παραγωγής υδρογόνου.

Ο Mr. Hydrogen και η διάσωση της Wrightbus

Ο Βρετανός, πριν από τέσσερα χρόνια, σταμάτησε να εργάζεται σε καθημερινή βάση στην οικογενειακή επιχείρηση για να ιδρύσει τη δική του εταιρεία, τη Ryse η οποία αξιοποιεί τη δύναμη του υδρογόνου παρέχοντας υπηρεσίες ανεφοδιασμού σε λεωφορεία. Το περασμένο φθινόπωρο, η εταιρεία του είχε υπογράψει συμβόλαιο με την Transport for London (TfL) για την προμήθεια λεωφορείων στο Λονδίνο τα οποία είχε συμφωνηθεί να παραγγείλει από τη Wrightbus, με έδρα τη Βόρεια Ιρλανδία. Υπενθυμίζεται πως η Wrightbus είναι η εταιρεία που το 2012 επανακυκλοφόρησε στους δρόμους της Βρετανίας, τα χαρακτηριστικά κόκκινα διώροφα λεωφορεία – σήμα κατατεθέν της χώρας.

Δυστυχώς, όμως, παρά το γεγονός ότι η εν λόγω εταιρεία διαχειριζόταν σχεδόν το 1/3 της συνολικής αγοράς λεωφορείων στο Ηνωμένο Βασίλειο, το 2018 βρέθηκε στα όρια της χρεοκοπίας. Ο Μπάμφορντ πήρε τότε την απόφαση να εξαγοράσει την επιχείρηση βάζοντας έτσι, τέλος στα βάσανά της και θέτοντας ως πρωταρχικό του στόχο τη μετατροπή της στην πρώτη εταιρεία σε παγκόσμιο επίπεδο που παράγει ταυτόχρονα ηλεκτρικά οχήματα και οχήματα υδρογόνου.

Λεωφορεία υδρογόνου στους δρόμους του Λονδίνου

Οι προσπάθειες αυτές από τον 43χρονο επιχειρηματία έρχονται σε μια περίοδο που το υδρογόνο χαρακτηρίζεται ως η κατεξοχήν Νο. 1 επιλογή για την αντιμετώπιση κρίσιμων ζητημάτων που έχουν άμεση σχέση με την κλιματική κρίση. Μάλιστα, το πράσινο υδρογόνο και οι δυνατότητες που αυτό προσφέρει, φαίνεται ότι έχουν πραγματικά ενθουσιάσει επιχειρηματίες και επενδυτές. «Όταν μιλάτε για πράσινη ενέργεια, ας ποντάρουμε όλα μας τα όπλα στο υδρογόνο» έχει αναφέρει χαρακτηριστικά σε συνέντευξή του ο Βρετανός σημειώνοντας ότι η εν λόγω βιομηχανία θα αξίζει τουλάχιστον 2,5 τρισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2050. Στο Λονδίνο, τα πρώτα διώροφα λεωφορεία υδρογόνου αναμένεται να ξεκινήσουν σύντομα να κινούνται στους δρόμους της πόλης. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Transport for London (TfL) διαθέτει ήδη περισσότερα από 500 ηλεκτρικά λεωφορεία στον στόλο της.

Η Αγγλία στοχεύει σε μηδενικές εκπομπές έως το 2030. Ο ανταγωνισμός ωστόσο, είναι υψηλός και ο χρόνος πιέζει τη συγκεκριμένη χώρα καθώς πολλά είναι αυτή τη στιγμή τα κράτη σε όλο τον κόσμο, που ανεβάζουν ταχύτητες προκειμένου να κυριαρχήσουν στον κλάδο αυτό. Χώρες όπως η Κίνα, η Ιαπωνία αλλά και η Γερμανία η οποία μάλιστα, ετοιμάζεται να επενδύσει 9 δισεκατομμύρια ευρώ σε διάστημα πέντε ετών, ρίχνονται στη μάχη του πράσινου υδρογόνου.

Διαβάστε ακόμα

Κάμερον Μπρουκς – Amazon Web Services: Πώς θα μπορούσε να εξελιχθεί σε περιφερειακό hub η Ελλάδα

Όταν Jean-Paul Belmondo ήρθε Αθήνα – Πειραιά: Τον θυμόμαστε με ένα κυνηγητό μέσα σε αυτοκίνητα (+video)

Ποιος ήταν ο τραπεζίτης Γιώργος Αρώνης που πέθανε την Παρασκευή