Oι αναλυτές της UBS υποστηρίζουν ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο συνεχίζει να αλλάζει το χάρτη λιανικής αγοράς και των καταστημάτων. 

Πριν από μια δεκαετία, η Amazon.com αποτελούσε τον κύριο λόγο ανησυχίας του κλάδου του λιανικού εμπορίου και οι λιανοπωλητές, σε κάποιο βαθμό, προσαρμόστηκαν. Αλλά οι αναλυτές της UBS υποστήριξαν ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο δεν έχει τελειώσει ακόμα με τα καταστήματα.

Οι αναλυτές προβλέπουν ότι περίπου 45.000 καταστήματα λιανικής θα κλείσουν μέσα στην επόμενη πενταετία, καθώς οι διαδικτυακές αγορές και οι μεγαλύτεροι παίκτες, όπως η κινεζική ιστοσελίδα φθηνών αγορών Temu και ο κολοσσός της fast fashion Shein με έδρα τη Σιγκαπούρη, θα επικρατήσουν στην ευρύτερη αγορά.

Τα κλεισίματα θα ενισχύσουν τους μεγαλύτερους και καθιερωμένους λιανοπωλητές όπως η Walmart Inc. και η Target Corp. και θα θέσουν σε μεγαλύτερο κίνδυνο τα μικρότερα καταστήματα, όπως αναφέρουν οι αναλυτές.

Περίπου 16.500 από αυτά τα κλεισίματα καταστημάτων θα μπορούσαν να προέλθουν από τη βιομηχανία η οποία πωλεί αγαθά όπως ρούχα και σεντόνια. Τα πολυκαταστήματα και τα εξειδικευμένα καταστήματα λιανικής πώλησης θα μπορούσαν να πληγούν ιδιαίτερα σκληρά.

«To βασικό μας σενάριο είναι ότι καθώς η διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου συνεχίζει να αυξάνεται, περισσότεροι από αυτούς τους τόπους συναλλαγής θα λαμβάνουν χώρα στο σπίτι του καταναλωτή», έγραψαν οι αναλυτές της UBS σε πρόσφατο σημείωμά τους. «Κατ’ αυτόν τον τρόπο, θα υπάρχει απλώς λιγότερη ανάγκη για καταστήματα».

«Στην πραγματικότητα», προσέθεσαν «είναι πιθανό ότι το επόμενο κύμα διείσδυσης του ηλεκτρονικού εμπορίου θα ωθηθεί εν μέρει από παίκτες όπως η Temu, η Shein και άλλες εταιρείες που δεν έχουν καν φυσική παρουσία στις ΗΠΑ».

Οι αναλυτές σημείωσαν ότι η άνοδος των ενοικίων, των μισθών και άλλων εξόδων, μαζί με τις περαιτέρω επενδύσεις στις ψηφιακές παραγγελίες, θα επιταχύνει το κλείσιμο των καταστημάτων, προσθέτοντας ότι η έλλειψη προθυμίας των τραπεζών να δανείσουν τους λιανοπωλητές θα μπορούσε να αποτελέσει προάγγελο για περισσότερα «λουκέτα».

Η πρόβλεψη αυτή λαμβάνει χώρα τη στιγμή που περισσότεροι καταναλωτές έχουν επιστρέψει στο λιανεμπόριο, καθώς οι περιορισμοί που σχετίζονται με την πανδημία έχουν αρθεί σχεδόν εξ ολοκλήρου.

Πάραυτα, οι λιανοπωλητές εξακολουθούν να προσπαθούν να βρουν έναν τρόπο να ξεπεράσουν την ασθενέστερη ζήτηση για είδη όπως τα προϊόντα ένδυσης, τα οποία έχουν υποφέρει καθώς οι υψηλότερες τιμές για είδη πρώτης ανάγκης όπως τα τρόφιμα και η στέγαση καταναλώνουν μεγαλύτερο μερίδιο του προϋπολογισμού των νοικοκυριών.

Η εταιρεία λιανικής πώλησης ειδών ένδυσης Express Inc. ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι υπέβαλε αίτηση πτώχευσης και σχεδιάζει να κλείσει δεκάδες καταστήματα.

Η Bed Bath & Beyond Inc. έκλεισε όλα τα φυσικά καταστήματά της στον απόηχο της δικής της πτώχευσης πέρυσι, αν και εξακολουθεί να έχει online παρουσία μετά την εξαγορά της από την Overstock.com.

Η πάλαι ποτέ κραταιά αλυσίδα πολυκαταστημάτων Macy’s Inc. τον Φεβρουάριο δήλωσε ότι θα κλείσει 150 καταστήματα σε μια προσπάθεια να προστατεύσει την κερδοφορία της και να δημιουργήσει μια «πιο σύγχρονη» επιχείρηση.

Οι αναλυτές της UBS δήλωσαν ότι και άλλα πολυκαταστήματα, όπως η Nordstrom Inc. και η Kohl’s Corp., είναι επίσης ευάλωτα. Παρ’ όλα αυτά, ήταν πιο αισιόδοξοι για εταιρείες όπως η εταιρεία αθλητικών παπουτσιών On Running και η Deckers Outdoor Corp. η οποία παρασκευάζει τα παπούτσια Ugg, Hoka και Teva, αναφέροντας πώς τείνουν να πωλούν προϊόντα απευθείας στους καταναλωτές χωρίς να περνούν από καταστήματα.

Κατά το γ’ τρίμηνο του περασμένου έτους, υπήρχαν 958.533 καταστήματα λιανικής πώλησης στις ΗΠΑ, σύμφωνα με την UBS. Από το 2021, το 58% των καταστημάτων λιανικής διοικούνταν από επιχειρήσεις με λιγότερους από 20 υπαλλήλους, ενώ το 69% των καταστημάτων λειτουργούσε υπό αλυσίδες καταστημάτων με λιγότερους από 500 υπαλλήλους, ανέφεραν οι αναλυτές.

Οι ίδιοι υπολόγισαν ότι για κάθε 1% αύξηση της διαδικτυακής διείσδυσης στις ΗΠΑ, περίπου 8.000 καταστήματα λιανικής θα πρέπει να κλείσουν.

Οι αναλυτές σημείωσαν ότι τα καταστήματα θα εξακολουθούσαν να είναι σημαντικά για τους λιανοπωλητές, αν και η σημασία τους θα περιοριστεί στις παραλαβές και παραδόσεις για online παραγγελίες.

«Η ανάλυσή μας υποθέτει ότι τα καταστήματα παραμένουν σημαντικό μέρος του συνολικού οικοσυστήματος λιανικής για τους λιανοπωλητές και τους καταναλωτές», ανέφεραν, προσθέτοντας πως «με τους απλούστερους όρους, τα καταστήματα αυτά χρησιμεύουν ως κόμβοι εκπλήρωσης και υποστηρίζουν τα logistics διανομής. Αυτό γίνεται ολοένα και πιο σημαντικό καθώς οι καταναλωτές γίνονται όλο και πιο απαιτητικοί για ευκολία ή άμεσες παραδόσεις».

Διαβάστε ακόμη

Το μεγάλο ξεσκαρτάρισμα στους διαχειριστές δανείων

Η κλιματική αλλαγή αλλάζει τον επιχειρηματικό «χάρτη» και στην εστίαση

Πάσχα 2024: Πόσα θα πληρώσουν οι καταναλωτές για το πασχαλινό τραπέζι (vid)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ