Ενώ η εξεύρεση ευκαιριών εργασίας μπορεί να είναι πρόκληση, υπάρχουν άλλοι παράγοντες που θα μπορούσαν να κάνουν την αναζήτηση ακόμη πιο δύσκολη.

«Υπάρχει κάτι που ονομάζεται συμπεριφορά αναζήτησης επικύρωσης, ή αλλιώς απελπισία», λέει η Λίντσεϊ Μούσταϊν, πρώην υπεύθυνη προσλήψεων της Amazon και νυν διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας Talent Paradigm. Προσθέτει ότι το να έχει κανείς την ενέργεια του «διαλέξτε με!» στην πραγματικότητα «απωθεί την ευκαιρία».

 

Δείτε πώς μπορείτε να αποφύγετε αυτή τη λάθος στρατηγική:

 1. Μην κάνετε αίτηση σε μια εταιρεία ξανά και ξανά

Πρώτον, αποφύγετε να κάνετε ξανά και ξανά αίτηση για θέσεις εργασίας στην ίδια εταιρεία, ειδικά σε σύντομο χρονικό διάστημα.

«Αν έχετε κάνει 20 φορές αίτηση τα τελευταία δύο χρόνια και η εταιρεία δεν σας έχει προσλάβει ούτε μία φορά», λέει η Μούσταϊν, «αυτό σημαίνει κάτι».

Ανεξάρτητα από το πόσο ταιριάζετε στη θέση εργασίας, ένας υπεύθυνος προσλήψεων πιθανότατα δεν θα αφιερώσει χρόνο για να διερευνήσει περαιτέρω την υποψηφιότητά σας.

«Με αυτόν τον τρόπο μπορείτε κατά κάποιο τρόπο να μπείτε στη μαύρη λίστα», λέει. Προσπαθήστε να περιορίσετε τις εσωτερικές σας αιτήσεις σε πέντε το πολύ ρόλους με τους οποίους ταυτίζεστε στενά στην εταιρεία.

 

 2. Μην χρησιμοποιείτε τη φράση «διαθέσιμος/η για εργασία» στο LinkedIn

«Αν και εφόσον κάποια εταιρεία δει στο βιογραφικό σας στο LinkedIn αυτή τη φράση, αυτό που καταλαβαίνει είναι ότι μπορεί να μην είστε τόσο επιλεκτικοί όσον αφορά τις ευκαιρίες εργασίας σας, ή ότι μπορεί να μην προχωράτε την καριέρα σας με μετρημένο τρόπο που σας βοηθά να αναπτύξετε δεξιότητες και να γίνετε καλύτεροι», λέει η Μούσταϊν.

«Μειώνει την εντύπωση ότι είστε ένας υποψήφιος υψηλού επιπέδου», λέει. Επιπλέον, αλλάζει τη δυναμική σε μια συζήτηση με έναν υπεύθυνο προσλήψεων. Τώρα, δεν προσπαθούν να σας πείσουν για μια σπουδαία ευκαιρία εργασίας επειδή σας θέλουν στην εταιρεία. Αντίθετα, εσείς προσπαθείτε να τους πείσετε να σας εξετάσουν.

Ο Νόλαν Τσερτς, διευθύνων σύμβουλος της αγοράς ταλέντων Continuum και πρώην υπεύθυνος προσλήψεων της Google, συμφωνεί. «Η χρήση της φράσης αυτής στην πραγματικότητα μοιάζει σε έναν διευθυντή προσλήψεων με απελπισία», δήλωσε στο CNBC Make It.

 

3. Μην δείχνετε «πολύ ευαίσθητοι και πληγωμένοι» στα social media

Αν δεν εργάζεστε κάπου, μην δημοσιεύετε την κατάσταση της ανεργίας σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ειδικά αν δείχνετε πως είστε πληγωμένοι και απογοητευμένοι.

Η Μούσταϊν δίνει το παράδειγμα μιας ανάρτησης όπως η ακόλουθη:

«Μόλις απολύθηκα και έχω δύο παιδιά στο σπίτι και χρειάζομαι πραγματικά μια άλλη δουλειά, το συντομότερο δυνατό. Οπότε, αν μπορείτε να με συστήσετε σε κάθε άτομο που γνωρίζετε που έχει μια πιθανή θέση εργασίας, θα σας ήμουν ευγνώμων».

«Οι άνθρωποι που δημοσιεύουν αντίστοιχο περιερχόμενο φαίνονται πολύ πληγωμένοι», λέει. Τελικά, δείχνουν μια αδυναμία αντίστοιχη με αυτών οι οποίοι χρησιμοποιούν τη φράση «διαθέσιμος/η για εργασία» στο προφίλ τους στο LinkedIn. Είναι σαφές ότι χρειάζονται κάτι.

«Μια τέτοια ανάρτηση απωθεί τους ανθρώπους επειδή δεν προέρχονται από μια θέση ισχύος», λέει η Μούσταϊν.

«Αντ’ αυτού, αν έχετε απολυθεί και θέλετε να κάνετε τον κόσμο να ξέρει ότι αναζητάτε νέες ευκαιρίες, προσπαθήστε να διαμορφώσετε την κατάσταση ως μια νέα αρχή ή μια ευκαιρία για ανάπτυξη και να μοιραστείτε συγκεκριμένα παραδείγματα της προηγούμενης συνεισφοράς και των επιτυχιών σας. Μπορείτε επίσης να μοιραστείτε τι μάθατε και πώς οι εμπειρίες σας σας έχουν προετοιμάσει για μελλοντικές προκλήσεις. Όλα αυτά δείχνουν στους δυνητικούς εργοδότες την προσαρμοστικότητα και την προοδευτική νοοτροπία», λέει η ίδια.

«Να θυμάστε, δεν χρειάζεστε μια οποιαδήποτε δουλειά», λέει η Μούσταϊν. «Θέλετε μια καλή δουλειά».

Διαβάστε ακόμη:

«Κόκκινα δάνεια»: Στον SSM οι νέοι στόχοι έως το 2026 – Το «μείγμα» των κινήσεων και οι πωλήσεις που εκκρεμούν

Βίλα Βγενόπουλου: Στις 27 Μαρτίου ο εκούσιος πλειστηριασμός με τιμή €4,2 εκατ. (pics)

Morgan Stanley: Τι συζήτησαν οι Έλληνες τραπεζίτες στο συνέδριο του Λονδίνου

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφθείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ