Οι καλές ιδέες κάθε άλλο παρά λείπουν για τους Έλληνες startuppers. Αντιθέτως, συνεχώς προκύπτουν νέες προτάσεις, ενώ και όσες νεοφυείς εταιρείες μετρούν ήδη μια πορεία κάποιων ετών στα «κοντέρ» τους εξελίσσουν διαρκώς το αντικείμενό τους.

Μια εικόνα που εξακολουθεί να αποτυπώνεται τόσο σε επίπεδο άντλησης χρηματοδοτήσεων από σημαντικούς επενδυτές του χώρου, όσο και σε αυτό των εξαγορών, παρότι η αγορά διανύει μια εποχή γεμάτη προκλήσεις.

Η 12Gods ανήκει στις ελληνικές startups οι οποίες κατάφεραν να ξεχωρίσουν αμέσως για την τεχνογνωσία τους και όχι μόνο: πέρα από τις εγχώριες και διεθνείς βραβεύσεις της, τα προϊόντα που παράγει βρέθηκαν σε σύντομο διάστημα στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος και για το εμπόριο.

Η Ελλάδα αποτέλεσε μια διπλή πηγή έμπνευσης για τον ιδρυτή και Γενικό Διευθυντή της, γεωπόνο Φίλιππο Ζεμπίλα:

Η φύση πρόσφερε μια ανεξάντλητη «δεξαμενή» πρώτης ύλης για τα βότανα που συλλέγονται και συσκευάζονται με μια πρωτοποριακή μέθοδο, μέσα σε κάψουλες του εσπρέσο οι οποίες γίνονται ανάρπαστές από τους καταναλωτές, με την μυθολογία να… εισφέρει μια ονομασία-σήμα κατατεθέν από το δωδεκάθεο.

Πώς θα μπορούσε να συμβεί αλλιώς, όταν στην ελληνική γη φύεται ένας διατροφικός «θησαυρός» από 6.000 περίπου είδη βοτάνων;
Ο συνδυασμός ήταν μάλλον αυτονόητος. Οι επιστήμονες της αρχαιότητας, ο Ιπποκράτης, ο Διοσκουρίδης και ο Γαληνός, ανακαλύπτοντας τις ευεργετικές ιδιότητες των ελληνικών βοτάνων συνήθιζαν να τους δίνουν ονόματα των δώδεκα θεών του Ολύμπου ή και ημίθεων, μύθοι που εσωκλείονται στις συσκευασίες της 12gods.eu, ενός 100% ελληνικού brand.

«Η υψηλή ποιότητά τους οφείλεται στο μεσογειακό κλίμα και στη γεωλογική μορφολογία της χώρας μας. Η θεραπευτική δύναμη τους είναι ανεκτίμητη κληρονομιά μας. Τα ελληνικά βότανα θεωρούνται από τα πιο πλούσια σε θεραπευτικές ιδιότητες παγκοσμίως», αναφέρει η νεοφυής εταιρία.

Μια ομάδα αποτελούμενη κυρίως από επιστήμονες, γεωπόνους, χημικούς και νομικούς, άλλαξε ριζικά τον τρόπο και τον χρόνο παραγωγής των αφεψημάτων, δημιουργώντας μοναδικά χαρμάνια βοτάνων σε συνεργασία με καλλιεργητές σε όλα τα μήκη και πλάτη της χώρας, από τον Έβρο ως την Κρήτη και από τη Σάμο μέχρι την Ήπειρο!

Η συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις, όπως η Freskon, διεύρυναν τους ορίζοντες της καθώς στο πλαίσιο της συγκεκριμένης η 12GODS ήρθε σε επαφή με εκπροσώπους μεγάλων ξένων αλυσίδων σούπερ μάρκετ, εμπορικών επιχειρήσεων και δικτύων διανομής, οι οποίοι αγκάλιασαν το project της και πριν είχε παρουσιάσει την ιδέα της σε events σχετικά με την ανάπτυξη του αγροδιατροφικού τομέα.

Οι ξένες αγορές και οι βραβεύσεις

Η φήμη των ελληνικών βοτάνων σε συσκευασία εσπρέσο δεν άργησε να «ταξιδέψει» σε μεγάλες αγορές του εξωτερικού, σε Ευρώπη, ΗΠΑ, Ασία και να ανοίξει πόρτες για συνομιλίες με ισχυρούς «παίκτες» του λιανεμπορίου σε άλλες ηπείρους.

Σε διεθνές επίπεδο διαμορφώνεται μία συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση στην αγορά για προϊόντα προερχόμενα από αρωματικά και φαρμακευτικά φυτά στις οικονομικά ανεπτυγμένες χώρες, όπως οι χώρες της Ε.Έ. και της Βόρειας Αμερικής.
Καινοτόμα προϊόντα τα οποία είχαν ανέβει προηγουμένως στα ράφια κορυφαίας αλυσίδας σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, από όπου συνεχίζουν να πωλούνται προς τους καταναλωτές.

Από τις αρχές του 2023 τοποθετήθηκαν σε καταστήματα του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων σε χώρες όπως η Κύπρος και η Ρουμανία και όπως φαίνεται διαρκώς κερδίζουν έδαφος.

Διαθέσιμες είναι επίσης οι συσκευασίες της 12Gods με ροφήματα βοτάνων (π.χ. το τσάι Ολύμπου Zeus με ευκάλυπτο, χαμομήλι, τσουκνίδα και θυμάρι, το χαρμάνι Aphrodite με βότανα της Ελλάδας και της Ανατολής, το τσάι Εrodas με δίκταμο, τριβόλι, τσουκνίδα, μέντα, γλυκάνισο κ.ά.) σε βιοδιασπώμενες κάψουλες συμβατές με μηχανές καφέ εσπρέσο και μέσω μεγάλης πλατφόρμας ηλεκτρονικών αγορών.

Η παραγωγική διαδικασία των προϊόντων της ξεκίνησε, σύμφωνα με την ιστοσελίδα της νεοφυούς εταιρείας, από τον Οκτώβριο του 2020.

 

Από τη χρονιά ίδρυσής της, το 2018, όμως, οι διακρίσεις διαδέχονται η μία την άλλη για την 12Gods.

Το 2021 αναδείχτηκε ως η Καλύτερη Νεοφυής Επιχείρηση της Χρονιάς στα πλαίσια των Βραβείων Βιώσιμης, Καινοτόμου και Υπεύθυνης Επιχειρηματικότητας του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών παρουσία της Προέδρου της Δημοκρατίας Κατερίνας Σακελλαροπούλου, ως η πιο καινοτόμα start up με υψηλές προοπτικές εξωστρέφειας.

Στον διαγωνισμό GreenTech Challenge/by ESU NTUA, το μεγαλύτερο Εθνικό Πρόγραμμα Πράσινης Καινοτομίας, κατέκτησε το 2ο βραβείο και νωρίτερα γνώρισε σειρά άλλων διακρίσεων όπως στο accelerator του MITEF που συνδέεται με το Τεχνολογικό Ινστιτούτο Μασαχουσέτης, τον Ευρωπαϊκό διαγωνισμό αγροδιατροφής, το NBG Business Sead κ.ά.

«Dream Team» επιστημόνων και στελεχών

Για να απέλθει το τελικό αποτέλεσμα της προσπάθειας, απαιτήθηκε μελέτη και επίμονη εργασία τριών χρόνων. Ο Φίλιππος Ζεμπίλας, founder και CEO της 12Gods, είναι απόφοιτος του τμήματος φυτικής παραγωγής της Αθήνας, έκανε πρακτική στον Εθνικό Κήπο, με αντικείμενο τη διαχείριση αρδευτικών πόρων και συνέχισε στο Προεδρικό Μέγαρο. Από το 2006 συμμετείχε στην έρευνα και ανάπτυξη προϊόντων αγροδιατροφής σε εταιρικά σχήματα και πορεύτηκε στο εγχείρημά του με την στήριξη μιας «Dream Team» επιστημόνων και στελεχών όπως οι Νικόλας Αντωνιάδης, Γιάννης Κουρούδης, Γιώργος Γανωτής, Δημήτρης Ιωσηφίδης, Βασίλης Γρηγορόπουλος, Βαγγέλης Καραϊακόφογλου, Δανιήλ Καραθανάσης, Λιάνθη Μπακαέ και ο expert της αγοράς Κωνσταντίνος Μαχαίρας ως Commercial Advisor.

Ένα από τα πλέον αναγνωρισμένα στελέχη του κλάδου για το εμπόριο, ο κ.Μαχαίρας διετέλεσε στο παρελθόν μεταξύ άλλων και επικεφαλής κορυφαίας αλυσίδας σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα.

H 12Gods σε συνεργασία με τον Κόμβο Καινοτομίας Aroma Innovation Hub, προχώρησε σε μεθοδική και εμπεριστατωμένη έρευνα, για την αποτύπωση των ισχυρισμών υγείας για τα αρωματικά και φαρμακευτικά φυτά, που χρησιμοποιεί και είναι καταγεγραμμένα στην Ευρωπαϊκή βάση δεδομένων.
Επιπλέον, ο τρόπος, η διαδικασία και το αποτέλεσμα έγιναν υπό επίβλεψη του Επιστημονικού Πάρκου Πατρών που πιστοποιεί την όλη διαδικασία.

Η γέννηση της ιδέας – Business και επιστήμη

Ο εμπνευστής του καινοτόμου project εξηγώντας τι τον ώθησε πριν από μερικά χρόνια στην αναζήτηση ενός τρόπου για να καταστούν τα ελληνικά προϊόντα και ιδιαίτερα ένα αγαθό της γης όπως τα βότανα πιο «εύπεπτα» για τον σύγχρονο καταναλωτή, απάντησε ότι επιδίωξε να πλησιάσει τις ανάγκες του και διαπίστωσε πώς μια από αυτές ήταν οι «ταχύτητες» της καθημερινότητας:

«Όλοι έχουμε μειωμένο χρόνο. Πράγματα που μας άρεσαν στο παρελθόν, αλλά ήταν χρονοβόρα, έχουμε σταματήσει να τα κάνουμε. Να φτιάξει κανείς ένα αφέψημα από μια ποικιλία βοτάνων μέχρι πρότινος απαιτούσε περισσότερο χρόνο. Πλέον, χάρη στην ελληνική καινοτομία ποικιλίες από δεκάδες βότανα όπως ο ιβίσκος, η λουίζα, το κάρδαμο, το χαμομήλι, η τσουκνίδα σερβίρονται στο φλιτζάνι σε μερικά δευτερόλεπτα, με το πάτημα ενός κουμπιού».

Η παρασκευή του κατάλληλου προϊόντος ήταν το επόμενο βήμα. Η συνεργασία με καλλιεργητές που χρησιμοποιούν σύγχρονες μορφές βιολογικής γεωργίας και η «οικοδόμηση» ενός δικτύου παραγωγών αρωματικών φυτών, μετά από ένα μεγάλο οδοιπορικό σε περιοχές σε όλη την Ελλάδα και η κατασκευή της καινοτόμου βιοδιασπώμενης κάψουλας που περιέχει τα μίγματα βοτάνων ολοκλήρωσαν ιδανικά το «παζλ» πριν το προϊόν βγει στο εμπόριο.

Business και επιστήμη συμβαδίσουν για την 12Gods. Βασική φιλοσοφία των «12 Θεών» να λειτουργήσει η ελληνική νεοφυής εταιρείας ως συνδετικός κρίκος ανάμεσα στην επιστημονική έρευνα και την αγροτική παραγωγή, με την μεταποίηση των αρωματικών και φαρμακευτικών φυτών σε καινοτόμα προϊόντα, ικανά να αναταράξουν τα νερά στην παγκόσμια αγορά, προσδίδοντας προστιθέμενη αξία σε ένα κατεξοχήν ελληνικό αγαθό.

Ένα βασικό χαρακτηριστικό του πρωτοποριακού εγχειρήματος, ότι η κομποστοποιήσιμη κάψουλα με μηδενικό οικολογικό αποτύπωμα, βιοδιασπάται πλήρως εντός 23 εβδομάδων στο χώμα εμπλουτίζοντάς το με πολλά θρεπτικά συστατικά.

Διαβάστε ακόμη

Στις 3 Απριλίου θα σφυρίξουν τα επιβατικά τρένα για το Αθήνα-Θεσσαλονίκη

Στέφεν Ντουκ (Moody’s): «Τι θα κρίνει την απόφαση να αναβαθμίσουμε την Ελλάδα» (pics)

Τα φρέσκα γκάλοπ, το ορφανό κότερο, οι φήμες για την αναβάθμιση και οι υπογραφές για Άκτωρ