Μια νέα εποχή ξεκίνησε για την ACS, την εταιρεία η οποία θεωρείται ο leader του κλάδου των ταχυμεταφορών στην ελληνική αγορά, από τη μέρα που τέθηκε σε πλήρη λειτουργία το νέο υπερσύγχρονο logistics hub της στην περιοχή του Αιγάλεω.

Η πανδημία επιτάχυνε κατακόρυφα τους ρυθμούς ανάπτυξης των κλάδων του e-commerce και των courier σε μια περίοδο που χαρακτηρίστηκε για τις έκτακτες συνθήκες της, αν και κάποια στιγμή ο τεράστιος όγκος των παραγγελιών προκάλεσε «υπερφόρτωση» στο σύστημα.

Η κατάσταση εξομαλύνθηκε σταδιακά και η κανονικότητα επέστρεψε στην αγορά, ωστόσο οι ανάγκες παρέμειναν αυξημένες λόγω και της μεγαλύτερης στροφής του καταναλωτικού κοινού προς το ηλεκτρονικό εμπόριο, ή γενικότερα τις εξ αποστάσεως συναλλαγές με αντίστοιχες παραδόσεις προϊόντων είτε κατ΄οίκον, είτε από άλλα σημεία.

Η θυγατρική του ομίλου Quest στην προσπάθεια της να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις των καιρών και να διατηρήσει τα πρωτεία στον τομέα της, επέλεξε να κάνει όχι ένα, αλλά… πολλά βήματα μπροστά μαζί με την μεγάλη επένδυση της στο νέο κέντρο διαλογής της. Αυτό άνοιξε πιλοτικά τις πύλες του από την 1η Νοεμβρίου του 2021 και πλέον μετρά αρκετούς μήνες απόλυτα ενεργό.

Οι επιδόσεις του όσο κυλά ο χρόνος ενισχύονται. Από την έναρξη της λειτουργίας των νέων εγκαταστάσεων και του κέντρου διαλογής της ACS, οι δυνατότητες διαχείρισης των αποστολών έχουν αυξηθεί σημαντικά, όπως επισημαίνουν στο newmoney πηγές της εταιρείας.

Η επένδυση στους χώρους που στεγάζουν το νέο κέντρο διαλογής, αλλά και τις κεντρικές υπηρεσίες, η οποία ξεπέρασε συνολικά τα 45 εκατ. ευρώ, βοήθησε την ACS να τριπλασιάσει τη δυναμικότητα διαλογής των δεμάτων σε περισσότερα από 50.000 ανά ώρα.

Αρκεί να σημειωθεί πως μόνο κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2022 και με το hub σε πλήρη λειτουργία, η ACS διεκπεραίωσε επιτυχώς πάνω από 10.000.000 αποστολές. Κι αυτό έγινε εφικτό σε μία περίοδο κατά την οποία ο όγκος των αποστολών αυξάνεται σημαντικά, λόγω της Black Friday, της Cyber Monday και κυρίως των Χριστουγέννων.

Οι νέες επενδύσεις

Στην παρούσα φάση, το logistics hub έχει αυξήσει τη μέγιστη ωριαία παραγωγικότητά του κατά 40% και ο χρόνος διαλογής των αποστολών έχει μειωθεί περισσότερο από 25%.

Συνολικά, το νέο κέντρο διαλογής της ACS έχει σχεδιαστεί για να δώσει στην εταιρεία 4 φορές μεγαλύτερη δυναμικότητα διαλογής (sorting capacity), σε σχέση με τα συστήματα διαλογής που χρησιμοποιούσε στις προηγούμενες εγκαταστάσεις της.

Ο βαθμός ικανότητας του νέου hub είναι δυναμικός και βελτιώνεται με την πάροδο του χρόνου, ενώ γίνονται και νέες επενδύσεις σε αυτοματισμούς.

Συγκεκριμένα, με την έναρξη του νέου έτους, προστέθηκε τηλεσκοπικό σύστημα για την απευθείας φόρτωση-εκφόρτωση δεμάτων χύδην (loose load) σε φορτηγά και μελετάται και η χρήση αυτόματων robot για τη διεκπεραίωση μεταφορών εντός του κέντρου διαλογής.

Η ACS αξιολογεί συνεχώς νέες τεχνολογίες και συστήματα που αναβαθμίζουν τον τρόπο λειτουργίας του νέου logistics hub, προς όφελος των πελατών της.

Με την υποστήριξη του Ομίλου Quest, προσθέτουν οι ίδιες πηγές, η εταιρεία σχεδιάζει να προχωρήσει σε ακόμα περισσότερες επενδύσεις σε νέες υποδομές και καινοτομίες, προκειμένου να βελτιώνει διαρκώς τον τρόπο λειτουργίας της και να επιτυγχάνει την καλύτερη δυνατή εμπειρία πελάτη.

Οι «έξυπνες» θυρίδες

Με τον ανταγωνισμό στον κλάδο να εντείνεται και τις επενδύσεις στο last mile να κερδίζουν έδαφος, η ACS παραμένει ο «παίκτης» που διαθέτει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς στις ταχυμεταφορές, έχοντας προσθέσει στην «φαρέτρα» της 80 «έξυπνες» θυρίδες (ACS Smartpoint Lockers) σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με την προσθήκη άλλων 120 στο πρόγραμμα έως το τέλος του έτους σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα, Ιωάννινα, Τρίκαλα και Βόλο.

H ACS κατέχει το πιο ευρύ δίκτυο στην Ελλάδα, Κύπρο, Αλβανία και Βουλγαρία, με περισσότερα από 750 σημεία εξυπηρέτησης, τα οποία καλύπτουν τις ανάγκες επικοινωνίας εκατοντάδων χιλιάδων επιχειρήσεων και ιδιωτών σε 200 χώρες σε όλο τον κόσμο.

Με 3.000 εργαζομένους στο δυναμικό της, διακινούσε ως τώρα ετησίως πάνω από 60 εκατομμύρια αποστολές, από το σύνολο των υπηρεσιών της (courier και post).

Όπως έχει αναφέρει ο Γενικός Διευθυντής της ACS Κώστας Μενεγάκης σε συνέντευξή του στο newmoney, οι 4 πυλώνες ανάπτυξης της είναι «…να είμαστε ο καλύτερος παίκτης και στρατηγικός εταίρος στην αγορά στις υπηρεσίες του ηλεκτρονικού εμπορίου, να μεγαλώσουμε περισσότερο από τον ανταγωνισμό στο Β2Β, να πρωταγωνιστήσουμε στις νέες υπηρεσίες C2C και, τέλος, να διερευνήσουμε την ανόργανη ανάπτυξη της εταιρείας στην Ελλάδα και το εξωτερικό».

Διαβάστε ακόμη:

Φρένο στο ενεργειακό κόστος – Υποχωρούν οι τιμές του φυσικού αερίου κάτω από τα 60 ευρώ η μεγαβατώρα

Δημοσκοπήσεις (Νο2), ο Καλογρίτσας, τα «μαύρα» και ο Βουρλιώτης, το μυστήριο με τη Μαρτίνου και ο… χάρτινος βασιλιάς

Χρυσές λίρες: Πόσες «σκότωσαν» και πόσες αγόρασαν οι Έλληνες μέσα σε μία 20ετία (πίνακας)