Η αγορά της Κίνας έχει εξελιχθεί στην μεγαλύτερη στον κόσμο σε ό,τι αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Και οι εγχώριοι κατασκευαστές εξελίσσονται σιγά-σιγά σε μεγάλες παγκόσμιες δυνάμεις, επενδύοντας κυρίως στα μικρά και προσιτά ηλεκτρικά μοντέλα.

Μέχρι στιγμής τους απασχολεί κυρίως η αγορά της χώρας τους. Όμως είναι προφανές ότι τα στενά αυτά όρια δεν τους αρκούν. Και σκοπεύουν να εξαπλωθούν σύντομα και στην Ευρώπη.

Μία από τις εταιρίες με υψηλές βλέψεις για την Ευρώπη είναι η Nio, η οποία έχει στο στόχαστρο την VW. Όπως δήλωσε ο πρόεδρός της, William Li, ετοιμάζει ένα μοντέλο που θα κοστίζει κάτω από τα 30.000 ευρώ, έχοντας ως στόχο τις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές.

Πληροφορίες θέλουν τη Nio να σχεδιάζει την κατασκευή ενός εργοστασίου για την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη με μία νέα μάρκα από το επόμενο έτος.

Μιλώντας στην έκθεση αυτοκινήτου της Σαγκάης, ο Li είπε ότι οι Κινέζοι κατασκευαστές θα πρέπει να προετοιμαστούν για πιθανές κινήσεις προστατευτισμού από τις κυβερνήσεις των ευρωπαϊκών κρατών.

Πάντως οι Κινέζοι έχουν ένα σοβαρό πλεονέκτημα υπέρ τους, καθώς έχουν τουλάχιστον ένα 20% πλεονέκτημα στο κόστος κατασκευής σε σχέση με τους ανταγωνιστές τους όπως η Tesla.

Αυτό οφείλεται στη γενικότερη οικονομική κατάσταση που επικρατεί στην Κίνα, στην φθηνή εργασία αλλά και την εύκολη πρόσβαση των εγχώριων κατασκευαστών σε πρώτες ύλες και μπαταρίες.

Διαβάστε ακόμη:

Αστρονομικό ανεκτέλεστο άνω των 12 δισ. για τις 5 μεγάλες κατασκευαστικές της χώρας

WSJ: Ο πρώην «πονοκέφαλος» της Ευρώπης εξελίσσεται σε μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες της Ευρωζώνης

Crash test στα επιτόκια δανείων – καταθέσεων σε Ελλάδα και Ευρώπη