Με το βλέμμα στραμμένο στην εξωστρέφεια και σειρά μεγάλων επενδύσεων, η Goldair αξιοποιεί τη δυναμική που παρουσιάζουν τα τελευταία χρόνια τα ελληνικά logistics και ανοίγει τη «βεντάλια» των προσφερόμενων υπηρεσιών με στόχο τη μεγαλύτερη καθετοποίηση.

Η εταιρεία είναι μεταξύ των «μνηστήρων» για την απόκτηση πλειοψηφικής συμμετοχής στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας Οργανισμός Λιμένος Βόλου (ΟΛΒ Α.Ε.).

«Στην εταιρεία μας πιστεύουμε σε κάθετες υπηρεσίες» εξηγεί στο newmoney o Γιώργος Στάμνος, διευθυντής ανάπτυξης δικτύου της Goldair cargo.  «Εκτός από την εφοδιαστική, θέλουμε να προσφέρουμε υπηρεσίες και στο κομμάτι των υποδομών. Στόχος μας είναι να μπούμε στα λιμάνια. Έχουμε ξεκινήσει με το αεροδρόμιο -με την εταιρία Goldair Handling που προσφέρει υπηρεσίες επίγειας εξυπηρέτησης-, προχωρήσαμε με την πρώτη ελληνική εταιρία για σιδηροδρομικές μεταφορές και τώρα θέλουμε να δώσουμε παρόν και στα λιμάνια. Ο Βόλος είναι ένα λιμάνι που διαφοροποιείται από τον Πειραιά και από τη Θεσσαλονίκη, βρίσκεται στο κέντρο της Ελλάδας. Τα δρομολόγια από εκεί μπορούν να εξυπηρετήσουν πολύ εύκολα όλη την χώρα. Επίσης από το Βόλο έχει κάποιος εύκολη πρόσβαση στις χώρες των Βαλκανίων. Το λιμάνι του Βόλου αποτελεί κομβικό σημείο. Ας μην ξεχνάμε ότι εφάπτεται με την παλιά βιομηχανική περιοχή του Βόλου, η οποία θεωρούμε ότι τα επόμενα χρόνια θα αναπτυχθεί σημαντικά και παράλληλα διαθέτει κοντά τις υποδομές του τρένου, του αυτοκινητόδρομου, όπως και το αεροδρόμιο.»

Η μεγάλη επένδυση της Κρήτης

Εκτός από τη μεγάλη πρόκληση της ανάπτυξης του πρώτου Logistics Park στην Ελλάδα στο Θριάσιο, η εταιρεία «τρέχει» σημαντικές επενδύσεις σε όλη την χώρα, όπως η επέκταση των αποθηκευτικών χώρων στην Αθήνα και η αναβάθμιση του εξειδικευμένου κέντρου logistics στη Kρήτη.

«Πρόκειται για μια καινούργια αποθήκη της τάξεως των 3.000 μέτρων, συν τα γραφεία, μέσα στη βιομηχανική περιοχή του Ηρακλείου. Έχουμε στόχο να βοηθήσουμε τις ελληνικές εξαγωγές κρητικών προϊόντων, τόσο στο κομμάτι της τυποποίησης, όσο φυσικά και της μεταφοράς στο εξωτερικό» αναφέρει ο Γ. Στάμνος για το κέντρο στο Ηράκλειο.

H Goldair απέκτησε νέους αποθηκευτικούς χώρους σε Ηράκλειο και Ασπρόπυργο

Η Goldair cargo είναι μεταξύ των εταιρειών που θα μετάσχουν στο Ελληνικό Ομαδικό Περίπτερο στη διεθνή έκθεση Transport Logistic 2023 του Μονάχου, περίπτερο που οργανώνεται από το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο, με την υποστήριξη της Enterprise Greece.

«Είμαστε αισιόδοξοι ότι το ελληνικό περίπτερο θα έχει σημαντική επιτυχία» σημειώνει ο Γ. Στάμνος που διατελεί πρόεδρος της Επιτροπής Logistics του Ελληνογερμανικού Επιμελητηρίου. «Μας έχουν ήδη προσεγγίσει πολλοί φορείς και επιχειρήσεις από το εξωτερικό που θέλουν να το επισκεφθούν και να συζητήσουν για τα ελληνικά logistics. Το σημαντικό που παρατηρούμε στις επαφές μας με επιχειρήσεις του εξωτερικού είναι ότι υπάρχει μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στις υπηρεσίες που προσφέρουμε. Επίσης, οι ξένες επιχειρήσεις αρχίζουν να ακούνε αυτά που έχουμε να προτείνουμε. Αυτό σημαίνει ότι καταλαβαίνουν ότι έχει γίνει δουλειά στην Ελλάδα και ότι η χώρα έχει ανέβει επίπεδο».

H Goldair Cargo πέτυχε, το 2022, αύξηση των αποστόλων και του συνολικού όγκου φορτίων που διαχειρίστηκε

Η συμμετοχή της Ελλάδας στην Transport Logistic 2023 είναι ένα βήμα στην προσπάθεια για μεγαλύτερη εξωστρέφεια των ελληνικών επιχειρήσεων, τομέας στον οποίο η χώρα υστερεί σημαντικά.

«Είναι σημαντικό να αλλάξουμε την νοοτροπία μας» τονίζει ο Γ. Στάμνος «θα πρέπει να βλέπουμε πιο μακριά, να μην εγκλωβιζόμαστε στην ελληνική αγορά. Η ελληνική αγορά είναι μικρή και δεν μπορεί να βοηθήσει τα logistics να φτάσουν στο επίπεδο που πρέπει, τόσο στο επιχειρησιακό κομμάτι, όσο και στο κομμάτι του κόστους. Άρα πρέπει να προσεγγίσουμε πελάτες και επιχειρήσεις από το εξωτερικό για να μπορέσουμε να ανεβάσουμε την παραγωγή μας.»

Το δεύτερο εξάμηνο του 2022, η Goldair εισήλθε και στην αγορά της Ινδίας

Η βελτίωση της ελληνικής θέσης στις διεθνείς μεταφορές αποτυπώθηκε στην αναβάθμιση της χώρας στον δείκτη Logistics Performance Index (LPI) της Παγκόσμιας Τράπεζας από 42η το 2018 στην 19η το 2022. Ωστόσο, ο στόχος για είσοδο της Ελλάδας στις 10 καλύτερες χώρες για logistics απαιτεί πολύ μεγαλύτερα βήματα.

«Υπάρχουν πολλά πράγματα να γίνουν στις υποδομές, ειδικά στις υποδομές του σιδηροδρόμου» εξηγεί ο Γ. Στάμνος. «Πρέπει επίσης να προχωρήσουμε στο κομμάτι της ψηφιοποίησης και στην ανάπτυξη οργανωμένων υποδοχέων. Εάν χρειαστήκαμε 5 χρόνια για να φτάσουμε στη θέση 19 του LPI, για να ανεβούμε στην πρώτη δεκάδα θα πρέπει να κάνουμε πάρα πολλά συντονισμένα άλματα, όχι απλά βήματα. Ευτυχώς οι εξελίξεις μας πιέζουν και θεωρώ ότι μέσα στα επόμενα χρόνια τα βήματά μας θα είναι πολύ γοργά.»

 

Διαβάστε ακόμη

Πέντε ακίνητα στο κέντρο της Αθήνας κινητοποιούν κεφάλαια άνω των 80 εκατ. ευρώ (pics)

Ο Ζουράρις και η «Αηδονοπούλου», τα τρία deals που ζορίσανε και το ένα που τελειώνει, το ματς Τσάκου-Μυστακίδη

Ολυμπιακή Ζυθοποιία: Νέες επενδύσεις 20 εκατ. με φόντο την «ελληνική» Carlsberg και «πρόβα» για τα οινοπνευματώδη

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ