Με ένα διετές επενδυτικό πλάνο ύψους 20 εκατ. ευρώ και «άρμα» την μπύρα Carlsberg που απ’ την αρχή της χρονιάς παράγει στο εργοστάσιο της Θεσσαλονίκης, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία θα επιχειρήσει να κερδίσει μεγαλύτερα μερίδια στην ελληνική αγορά και παράλληλα να αυξήσει το εξαγωγικό της αποτύπωμα. Την ίδια ώρα ετοιμάζεται για «πρόβα» εισόδου στη διανομή οινοπνευματωδών επεκτείνοντας σε πρώτη φάση τη συνεργασία της με την Diageo και αλλάζοντας το καταστατικό της.

Όπως εξηγούσαν, την Πέμπτη, στελέχη της εταιρείας στο περιθώριο του επίσημου επαναλανσαρίσματος της «ελληνικής» -πλέον- Carlsberg το μεγαλύτερο μέρος των επενδύσεων φέτος και του χρόνου θα αφορά υποδομές στο εργοστάσιο αλλά και στην προώθηση της Carlsberg τόσο σε φιάλη όσο και σε κουτάκι, ενώ έρχεται ως συνέχεια συνολικών επενδύσεων ύψους 17 εκατ. ευρώ που πραγματοποιήθηκαν το 2021 και το 2022.

Όπως έλεγε στο newmoney ο διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας, Ντέγιαν Μπέκο, η παραγωγή της Carlsberg στην Ελλάδα ανοίγει πλέον ένα νέο κεφάλαιο για την ελληνική θυγατρική καθώς αφενός αποτελεί ένα διεθνώς αναγνωρίσιμο σήμα, ιδιαίτερα δημοφιλές μεταξύ των τουριστών, αφετέρου δίνει τη δυνατότητα στην εταιρεία να αυξήσει περαιτέρω τις εξαγωγές της ανάλογα με τις ανάγκες που έχει ο μητρικός Όμιλος Carlsberg.

Μάλιστα όπως εξηγούσαν στελέχη της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας την πενταετία 2018-2022 οι εξαγωγές αυξήθηκαν συνολικά 37% φθάνοντας πέρυσι να αναλογούν στο 11% του ετήσιου κύκλου εργασιών. Κάτι που πλέον η διοίκηση της εταιρείας φιλοδοξεί να αυξήσει σημαντικά μέσω της «ναυαρχίδας» των προϊόντων του Ομίλου Carlsberg.

Παράλληλα όμως επιδίωξη είναι η αύξηση και των μεριδίων της στην ελληνική αγορά, όπου σήμερα φέρεται να ελέγχει το 25% σε όγκο στο σύνολο των κατηγοριών μπύρας, mixers και μηλίτη στη λιανική. Κάτι που θα επιχειρήσει με την προώθηση της νέας «ελληνικής» μπύρας με ρίζες απ’ την Δανία περίπου 175 χρόνια πίσω…

Πάντως η φετινή χρονιά, όπως εξηγούσαν στελέχη της εταιρείας, ξεκίνησε καλά με βάση τις επιδόσεις του α’ τριμήνου. Σύμφωνα με τους ίδιους η εταιρεία το 2022 κατέγραψε αύξηση του κύκλου εργασιών κατά 11%, κάτι που σημαίνει πως προσέγγισε τα 156 εκατ. ευρώ και 22% των EBIT σε σχέση με ένα χρόνο πριν. Σημειωτέον πάντως ότι η εταιρεία προχώρησε πέρυσι σε δύο κύκλους ανατίμησης των προϊόντων της, ενώ στόχος για φέτος είναι να μην υπάρξουν νέες, χωρίς ωστόσο και να αποκλείεται.

«Πρόβα» εισόδου στη διανομή οινοπνευματωδών

Την ίδια ώρα η εταιρεία ετοιμάζεται να κάνει «πρόβα» εισόδου στο χώρο της διανομής οινοπνευματωδών επεκτείνοντας τη συνεργασία της με την Diageo.

Η επέκταση, σύμφωνα με πληροφορίες, αφορά τη σειρά των «draught cocktails» που προωθεί τα τελευταία χρόνια η γνωστή εταιρεία αλκοολούχων. Πρόκειται ουσιαστικά για κοκτέιλ με βάση γνωστά σήματα τα οποία, όμως, παράγονται και σερβίρονται με τη μορφή draught. Κάτι που η Ολυμπιακή Ζυθοποιία εξ αντικειμένου γνωρίζει καλά.

Σημειωτέον πως, έως σήμερα, η ελληνική θυγατρική του Ομίλου Carlsberg με βάση την αρχική συμφωνία με την Diageo είχε την αποκλειστική διανομή μόνο της μπύρας Guinness.

Εν τω μεταξύ πρόσφατα η εταιρεία είχε προχωρήσει σε αλλαγή του καταστατικού της προσθέτοντας στο σκοπό λειτουργίας την «παραγωγή, εμφιάλωση, εισαγωγή, εξαγωγή, αντιπροσώπευση, διανομή διάθεση εμπορία στο εσωτερικό και στο εξωτερικό αποσταγμάτων, ηδύποτων, άλλων οινοπνευματωδών ποτών, σύνθετων αλκοολούχων παρασκευασμάτων για την παραγωγή ποτών».

Μία κίνηση που η αγορά ανέμενε με δεδομένο πως οι πολυεθνικές εταιρείες στο χώρο των αλκοολούχων και μη μπαίνουν πλέον δυναμικά στο κομμάτι της διανομής, όπως η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, θυγατρική του Ομίλου Heineken που έχει αναλάβει τη διανομή των προϊόντων της Bacardi και η Coca Cola HBC με ένα πιο διευρυμένο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο.

 

Διαβάστε ακόμη

Πέντε ακίνητα στο κέντρο της Αθήνας κινητοποιούν κεφάλαια άνω των 80 εκατ. ευρώ (pics)

Ο Ζουράρις και η «Αηδονοπούλου», τα τρία deals που ζορίσανε και το ένα που τελειώνει, το ματς Τσάκου-Μυστακίδη

Γιώργος Στάμνος (Goldair Cargo): Στόχος μας να μπούμε και στα λιμάνια

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ