Με το κόστος ζωής να αυξάνεται συνεχώς, ιδίως εντός του 2022, και με τις προοπτικές να φαντάζουν περισσότερο δυσοίωνες ενόψει του επερχόμενου χειμώνα, οι Ευρωπαίοι βλέπουν να αυξάνεται με γρήγορο ρυθμό το κόστος ζωής και να μειώνεται το διαθέσιμο εισόδημά τους.

Στον Όμιλο Stellantis, αναγνωρίζοντας το πρόβλημα αποφάσισαν να ακολουθήσουν μια νέα πολιτική αναφορικά με τη μισθοδοσία των υπαλλήλων τους. Σύμφωνα με δημοσίευμα του ειδησεογραφικού πρακτορείου «Reuters», τα στελέχη του Ομίλου ανακοίνωσαν ότι θα δώσουν οικονομική ενίσχυση 1.400 ευρώ στην πλειονότητα των εργαζομένων σε αυτόν.

Επίσης, ανακοινώθηκε ότι θα επισπεύσουν την έναρξη των συνομιλιών με τα εργατικά συνδικάτα για να υπογράψουν νέα συμφωνία με αυτά για τους μισθούς. Η συγκεκριμένη διαδικασία αναμένεται να ξεκινήσει τον προσεχή Δεκέμβριο και όχι εντός του 2023 όπως είχε οριστεί αρχικά.

Βάσει όσων έχουν αποφασίσει στον Όμιλο Stellantis, το 60% των εργαζομένων σε αυτόν θα λάβουν το ποσό των 1.400 ευρώ, που είναι το ανώτατο. Το υπόλοιπο 20% αυτών, δηλαδή όσοι αμείβονται με υψηλότερο μισθό, θα λάβουν το ποσό των 1.100 ευρώ, ενώ το εναπομείναν 20% που είναι υψηλόμισθοι δεν θα λάβουν την οικονομική ενίσχυση.

O κ. Bruno Bertin, Διευθυντής του Τμήματος Ανθρωπίνων Πόρων του Ομίλου, δήλωσε σχετικά: «Οι προτάσεις έγιναν από τα στελέχη της Διοίκησης και γνωστοποιήθηκαν στους κοινωνικούς εταίρους μας. Σκοπός είναι να αυξήσουμε την αγοραστική δύναμη των υπαλλήλων μας πάνω από το επίπεδο του πληθωρισμού».

Εκπρόσωπος του «CFDT» («Confédération Française Démocratique du Travail»), δηλαδή της Γαλλικής Δημοκρατικής Συνομοσπονδίας Εργασίας, ανακοίνωσε ότι η εφάπαξ καταβολή του συγκεκριμένου ποσού δεν θα λύσει το πρόβλημα και ότι απαιτείται αύξηση των μισθών.

Τι προτείνει το γαλλικό κράτος;

Την ίδια απόφαση με αυτή του Ομίλου Stellantis έλαβαν και τα στελέχη της Renault τα οποία ενέκριναν τη χορήγηση του ποσού των 1.000 ευρώ στους εργαζόμενους της εταιρείας.

Πέραν αυτών, πολλά από τα μέλη της γαλλικής Κυβέρνησης θεωρούν ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να λάβει άμεσα ουσιαστικά μέτρα για να στηρίξει τους εργαζομένους και να ενισχύσει την αγοραστική δύναμή τους. Χαρακτηριστική είναι η δήλωση του κ. Bruno Le Maire, του Υπουργού Οικονομικών της Γαλλίας, ο οποίος είπε σχετικά: «(Ίσως) Είναι η ώρα να κρατήσουμε τα ποσά που δίνουμε ως μπόνους είτε για τα αυτοκίνητα που κατασκευάζονται επί ευρωπαϊκού εδάφους είτε για όσα πληρούν τις αυστηρές νόρμες προστασίας τού περιβάλλοντος. Χρειάζεται να παίξουμε με τους ίδιους όρους εάν θέλουμε να υπερασπιστούμε τις βιομηχανίες μας, τις θέσεις εργασίας μας και την τεχνολογία μας».

Επίσης, ο κ. Le Maire είπε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να ακολουθήσει το παράδειγμα των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής για την αντιμετώπιση του προβλήματος. Θυμίζουμε ότι στα μέσα Αυγούστου ο κ. Joe Biden, ο Πρόεδρος της χώρας, υπέγραψε τον νόμο για τη Μείωση του Πληθωρισμού, όπως ονομάστηκε. Συγκεκριμένα, ο κ. Le Maire τόνισε: «Νομίζω ότι έχει έρθει η ώρα να σκεφτούμε την ιδέα αυτή και για την Ευρώπη».

Εμμέσως πλην σαφώς, ο Γάλλος Υπουργός Οικονομικών αναφέρεται στην επανεξέταση του μέτρου παροχής οικονομικών κινήτρων που δίνουν πολλές χώρες τής Ε.Ε, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα, για την αγορά εξηλεκτρισμένων ή αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων.

Διαβάστε ακόμη 

Βρετανία: Οι ανησυχίες για βαθιά ύφεση και οι σκληρή απάντηση των αγορών στην Λιζ Τρας

Ακίνητα, πίνακες, νταλίκες και… καναπέδες: Τι άφησαν πίσω τους οι «πτωχευμένες» τράπεζες