Το Renault 5, ένα από τα πιο αναμενόμενα νέα EV της χρονιάς ανεξάρτητα από την τιμή, ήταν το Νο 11 σε πωλήσεις EV συνολικά για τον συγκεκριμένο μήνα. Οι πωλήσεις ήταν 4.099, περίπου τέσσερις φορές περισσότερες από ό, τι τον Οκτώβριο, σύμφωνα με τα στοιχεία της Dataforce που αντιπροσωπεύουν το 97% των πωλήσεων στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τις αγορές της ΕΖΕΣ και το Ηνωμένο Βασίλειο.
Το Renault 5 είχε επίσης αντίκτυπο στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων, τερματίζοντας στη 12η θέση συνολικά, μπροστά από ένα άλλο νεοφερμένο, το ανανεωμένο MG3, το οποίο είχε 3.558 πωλήσεις. Το Renault 5 δεν φάνηκε να κανιβαλίζει τις πωλήσεις από το Clio, το οποίο ήταν στη δεύτερη θέση στην κατηγορία με 16.645 πωλήσεις.
Το νέο Renault 5 ξεκινά από περίπου 26.000 ευρώ στη Γαλλία για μια έκδοση με μπαταρία 40 kWh και ηλεκτροκινητήρα με 120 PS. Ένα βασικό μοντέλο με 95 PS θα είναι σύντομα διαθέσιμο με λιγότερα από 25.000 ευρώ.
Ένα άλλο νέο EV χαμηλού κόστους, το Citroen e-C3, είχε αργή εκκίνηση μετά την καθυστέρηση του λανσαρίσματός του, λόγω προβλημάτων λογισμικού. Το e-C3, το οποίο ξεκινά από λίγο περισσότερο από 23.000 ευρώ, είχε 2.378 πωλήσεις για τον Νοέμβριο. Μέσα στο 2025 ένα μοντέλο μικρότερης εμβέλειας θα κάνει το ντεμπούτο του με τιμή κάτω από τα 20.000 ευρώ.
Τα Renault 5 και e-C3 βοήθησαν τις πωλήσεις EV στην κατηγορία μικρών αυτοκινήτων τον Νοέμβριο που υπερδιπλασιάστηκαν σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι. Πιο συγκεκριμένα πουλήθηκαν 11.091 μικρά ηλεκτρικά οχήματα σε σύγκριση με 5.830 το προηγούμενο έτος, με τα Renault 5 και e-C3 να αντιπροσωπεύουν το μεγαλύτερο μέρος του κέρδους.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το Leapmotor T03, από τη νέα κινεζική κοινοπραξία της Stellantis, είχε 295 πωλήσεις το Νοέμβριο. Κατέλαβε την έκτη θέση μεταξύ των μικρών ηλεκτρικών οχημάτων.
Αν και οι πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων έχουν μειωθεί σε μηνιαία βάση, η αγορά είναι έτοιμη να κλείσει το έτος ως επί το πλείστον σταθερή. Οι πωλήσεις του Νοεμβρίου μειώθηκαν κατά 0,4%, σύμφωνα με την Dataforce, και μειώθηκαν κατά 1,4% μέσα σε 11 μήνες.
Το Tesla Model Y ήταν και πάλι το EV με τις καλύτερες πωλήσεις συνολικά για τον μήνα, με 17.370 πωλήσεις τον Νοέμβριο, ανακτώντας την πρώτη θέση από το Skoda Enyaq τον Οκτώβριο. Το Enyaq ήταν δεύτερο με 8.857 πωλήσεις, ακολουθούμενο από το Tesla Model 3 με 7.315.
Η Volkswagen είχε τρία μοντέλα στο top 10: Το μεσαίο SUV ID.4 ήταν στην τέταρτη θέση με 6.394 πωλήσεις, το ID.7 έκτο, με 5.184 πωλήσεις και το ID.3 ένατο με 4.134 πωλήσεις. Οι πωλήσεις plug-in υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων (PHEV) μειώθηκαν κατά 7,8% για τον Νοέμβριο και 4,7% για το 2024, μια πτώση μικρότερη από την αναμενόμενη.
Το Volvo XC60 συνέχισε να είναι το best-seller PHEV στην Ευρώπη, με 5.674 πωλήσεις για τον μήνα, με αύξηση 30% από τον Νοέμβριο του 2023. Ακολούθησε το VW Tiguan, το οποίο κέρδισε 171%, με 4.667 πωλήσεις.
Αξιοσημείωτες επιδόσεις είχαν η BMW Σειρά 5, στην όγδοη θέση με 2.288 πωλήσεις και αύξηση 340% από πέρσι, και ο ανταγωνιστής της στη μεγάλη premium κατηγορία, η Mercedes-Benz E-Class, στη 10η θέση με 2.084 πωλήσεις και αύξηση 193%.
Το ντεμπούτο των Renault 5 και MG3 βοήθησε στην ενίσχυση των πωλήσεων στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 7,3% για το μήνα και 3,4% για το έτος.
Άλλες mainstream κατηγορίες που είχαν καλή πορεία τον συγκεκριμένο μήνα ήταν τα συμπαγή SUV, αυξημένα κατά 8,2% για το μήνα και 0,6% για το έτος, αλλά και τα μεγάλα SUV, τα οποία αυξήθηκαν κατά 33% σε μηνιαία βάση και κατά 10% για το έτος.
Τα κέρδη στα μεγάλα SUV προήλθαν από το BYD Seal U, το οποίο ηγήθηκε της κατηγορίας με 2.271 πωλήσεις τον μήνα, από μόλις 11 τον Νοέμβριο του 2023. Ξεπέρασε το VW Touareg (1.475 πωλήσεις) και το αναθεωρημένο Toyota Land Cruiser (1.433 πωλήσεις).
Μεταξύ των premium κατηγοριών, τα B-SUV είχαν έναν εντυπωσιακό Νοέμβριο, με επικεφαλής τέσσερις νεοεισερχόμενους: Το Volvo EX30 στη δεύτερη θέση, με 5.563 πωλήσεις, το Lexus LBX τέταρτο, με 1.926 πωλήσεις, την Alfa Romeo Junior πέμπτη με 1.778 πωλήσεις και το MINI Aceman έκτο, με 1.185 πωλήσεις. Συνολικά, ο τομέας αυξήθηκε κατά 39% για το μήνα και 27% για το έτος.
Διαβάστε ακόμη
Alpha Finance: Τι επιλέγει για το 2025 από το ΧΑ – Οι καταλύτες της ανόδου
Πώς να κρατήσουμε το μυαλό μας σε φόρμα
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα