Τα μοντέλα της Tesla έχουν καταφέρει να βρίσκονται πάντα στο επίκεντρο των συζητήσεων την τελευταία πενταετία. Ειδικά όταν η κουβέντα φθάνει στα γρηγορότερα ηλεκτρικά ή σε αυτά με τη μεγαλύτερη αυτονομία, τότε η εταιρεία του Έλον Μασκ έχει την τιμητική της.

Πίσω από το τελικό αποτέλεσμα βρίσκεται μία ολόκληρη φιλοσοφία που έχει να κάνει και με την επένδυση που κάνει η εταιρεία σε έρευνα και ανάπτυξη. Χαρακτηριστικό είναι πως το συνολικό ετήσιο μπάτζετ για R&D (Research and Development) επιβαρύνει κάθε Tesla που κατασκευάζεται με περίπου 3.000 δολάρια.

Σημειώστε βέβαια πως ένα σεβαστό ποσό από αυτό το 3χίλιαρο, προσφέρεται από του αγοραστές Tesla για τα… διαστημικά οράματα του Ελον, που μέσα στο 2023 φαίνεται να παίρνουν “σάρκα και οστά”…

Την ίδια στιγμή οι τρεις μεγάλοι του Detroit μαζί δεν φθάνουν το ίδιο ποσό. Για του λόγο του αληθές, κάθε μοντέλο της Ford στοιχίζει 1.186 δολάρια σε R&D, κάθε ένα της GM 878 δολάρια και κάθε Chrysler 784 δολάρια. Στα Toyota αντίστοιχα το ποσό αυτό δεν ξεπερνά τα 1.063 δολάρια.

Δεν πρέπει όμως να παραβλέψουμε το γεγονός ότι το αυξημένο κόστος για R&D δε σημαίνει και ανάλογα αποτελέσματα, καθώς η τεχνολογική… απειρία της Tesla πιθανότατα κοστίζει πολλά περισσότερα από την ανάλογη εμπειρία των εταιρειών που κατασκευάζουν αυτοκίνητα σχεδόν έναν αιώνα…

Από την άλλη πλευρά η Tesla έχει χαράξει το δικό της μονοπάτι και στη διαφήμιση των προϊόντων της σύμφωνα με το οποίο για την ώρα, δεν υπάρχει προϋπολογισμός. Υπάρχει για άλλες διαφημιστικές δραστηριότητες, όπως υπέλαμπρες παρουσιάσεις α-λα Apple κ.λπ.

Την ίδια ώρα, η Ford ξοδεύει κατά μέσο όρο 468 δολάρια από κάθε πώληση σε διαφήμιση, η Toyota 454 δολάρια, με το γενικό μέσο όρο παγκοσμίως να εκτιμάται στα 485 δολάρια.

Κάπως έτσι εξηγείται, σύμφωνα με το newsauto, το γιατί η αμερικάνικη εταιρεία βρίσκεται πολλές φορές ένα βήμα μπροστά από τις εξελίξεις, και μάλιστα αυτό φιλοδοξεί να συνεχίσει με τις επόμενες κινήσεις στη σκακιέρα της ηλεκτροκίνησης. Ήδη εγκαινίασε το νέο Gigafactory στη Γερμανία, ενώ επενδύει μεγάλα ποσά στην ταχύτητα παραγωγής και στην τεχνολογία των μπαταριών.

Παρόλο που και οι άλλες μεγάλες εταιρείες κάνουν βήματα προόδου τελευταία, ουσιαστικά η Tesla βλέπει πιθανό «ηλεκτρικό ανταγωνιστή» μονάχα στο πρόσωπο της Apple. Η γνωστή εταιρεία αναμένεται να… ρίξει τα χαρτιά της μέσα στο 2025 με το πρώτο της αυτοκίνητο, βασισμένη στο μεγάλο της όνομα.

Διαβάστε επίσης:

Τράπεζες: Στα 100 δισ. ευρώ το «πράσινο» χαρτοφυλάκιο – Ζωτικής σημασίας η αύξηση της πιστωτικής επέκτασης

Ταξιδεύει ασταμάτητα για 10 χρόνια – Έχει επισκεφτεί 130 διαφορετικές χώρες, με μόλις 30$ την ημέρα

Τελεσίγραφο Πούτιν: Μόνο με ρούβλια το φυσικό αέριο από την 1η Απριλίου