«Η “Εθνική Πολιτική Διοικητικών Διαδικασιών” η οποία θεσμοθετήθηκε με το ν. 4961/2022 για τις αναδυόμενες τεχνολογίες, φιλοδοξεί να αποτελέσει το κοινό πλαίσιο ενεργειών αλλά και ενημέρωσης των πολιτών για τις δράσεις και τις πολιτικές απλούστευσης» τόνισε ο γενικός γραμματέας Ψηφιακής Δικακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών Λεωνίδας Χριστόπουλος σε μια αναλυτική παρουσίαση που πραγματοποιήθηκε σήμερα το πρωί στο αμφιθέατρο «Μιλτιάδης Έβερτ» στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων σχετικά με τη λειτουργία της Εθνικής Πολιτικής Διοικητικών Διαδικασιών καθώς και την πλατφόρμα diadikasies.gov.gr.

Επεσήμανε ότι «το όραμα είναι η δημιουργία ενός ενιαίου πλαισίου για τη βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών και την υποστήριξη της οικονομικής ανάπτυξης χωρίς περιττά διοικητικά βάρη, δηλαδή χωρίς περιττή γραφειοκρατία».

Τόνισε ότι «σκοπός μας είναι να δημιουργήσουμε μια νέα μοντέρνα δημόσια πολιτική, ένα θεσμικό θεμέλιο που θα μείνει παρακαταθήκη για τη λειτουργία της δημόσιας διοίκησης και η οποία έχει έναν διπλό σκοπό: Πρώτον, να υπάρχει μια συνεχής ροή δράσεων για την απλούστευση των διαδικασιών και τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών του κράτους προς πολίτες και επιχειρήσεις και δεύτερον, να δημιουργηθεί μια ενιαία ταυτότητα για όλες τις δράσεις που υλοποιούν όλες οι υπηρεσίες του κράτους για την απλούστευση των διαδικασιών, προκειμένου να αλλάξουμε ριζικά και τις αντιλήψεις των πολιτών για την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών από το Δημόσιο». Έκανε μάλιστα λόγο για «μια πολιτική η οποία έχει ως στόχο τη βελτίωση του κράτους όχι μόνο από την πλευρά της ψηφιοποίησής του αλλά και από την πλευρά του διοικητικού εκσυγχρονισμού του.

Ο κ. Χριστόπουλος αναφέρθηκε σε 3 βασικούς πυλώνες:

– Το Εθνικό Μητρώο Διοικητικών Διαδικασιών «Μίτος», είναι το εθνικό αποθετήριο που καταγράφονται και συγκεντρώνονται όλες οι διαδικασίες του κράτους, φυσικές ή ψηφιακές. Στόχο έχει την τυποποίησή τους, τη διασφάλιση της ομοιόμορφης εφαρμογής τους, την ενίσχυση της διαφάνειας και της νομικής ασφάλειας ώστε ο πολίτης και ο δημόσιος υπάλληλος να έχει αξιόπιστη ενημέρωση για το τι ισχύει κάθε φορά. Ήδη υπάρχουν πάνω από 2.500 δημοσιευμένες, ολοκληρωμένες καταχωρίσεις. «Για πρώτη φορά η χώρα καταγράφει με επιμέλεια και ανάλυση με τόση λεπτομέρεια τις διαδικασίες της» τόνισε ο κ. Χριστόπουλος και σημείωσε ότι «σε σύντομο χρονικό διάστημα θα έχουμε ξεπεράσει και τις 3.000, αλλά και 237 προς έγκριση, που σημάνει πως πολύ γρήγορα προχωράμε και σε περαιτέρω αύξηση των καταχωρίσεων» δήλωσε ο γενικός γραμματέας και σημείωσε ότι «σύντομα ο πολίτης θα μπορεί να λαμβάνει ενημερώσεις στο mail ή μέσω κινητού, για όποια διαδικασία τον ενδιαφέρει και κυρίως για το πότε αυτή τροποποιείται. Συνεπώς, αντί να ψάχνει μέσα στο λαβύρινθο του νομοθετικού όγκου, το κράτος το ίδιο, θα τον ενημερώνει για όποια αλλαγή γίνεται στη διαδικασία, η οποία τον ενδιαφέρει».

– Ο δεύτερος πυλώνας είναι το Εθνικό Πρόγραμμα Απλούστευσης Διαδικασιών. Το ΕΠΑΔ, έχει δημιουργήσει μια κοινή, συνεκτική μεθοδολογία για τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε την απλούστευση και τον ανασχεδιασμό των διοικητικών διαδικασιών, είτε με διοικητικά είτε με τεχνολογικά εργαλεία.

«Για μας σημαίνει τα εξής πράγματα», είπε ο κ. Χριστόπουλος:

« Α) ανασχεδιασμός διαδικασιών χωρίς ψηφιοποίηση, β) ανασχεδιασμός διαδικασιών με ψηφιοποίηση κυρίως μέσω του Gov.gr αλλά και με άλλα εργαλεία όπως το Notify Greece, γ) κωδικοποίηση και βελτίωση της νομοθεσίας για να γίνει πιο προσβάσιμη και να μειωθεί ο ρυθμιστικός όγκος, δ) βελτίωση της πληροφόρησης για να μην χάνονται ώρες στην αναζήτηση όπως π.χ. με τον Μίτο ή και με το 1555 του υπουργείου Εργασίας ή με ένα καλό site υπουργείου» τόνισε ο κ. Χριστόπουλος και συμπλήρωσε ότι «κάτω από το ΕΠΑΔ, φιλοδοξούμε το επόμενο χρονικό διάστημα να εντάξουμε όλες τις δράσεις απλούστευσης των υπουργείων και των δημοσίων φορέων, προκειμένου να υπάρχει η αναγκαία ενιαία αποτύπωση της πολιτικής αυτής. Μέχρι σήμερα βλέπουμε 40 δράσεις από τις οποίες έχουν ολοκληρωθεί 24. Και οι πολίτες μπορούν να καταθέσουν τις δικές τους προτάσεις για απλουστεύσεις» δήλωσε ο κ. Χριστόπουλος.

Προχωρώντας δε στην παρουσίαση αναφέρθηκε και σε αριθμούς σχετικά με την διαδικασία έκδοσης υπεύθυνης δήλωσης και εξουσιοδότησης και υπογράμμισε ότι «στα δύο χρόνια που υπάρχουν αυτές οι δύο ψηφιακές υπηρεσίες έχουν υποβληθεί πάνω από 10 εκατομμύρια υπεύθυνες δηλώσεις και πάνω από 3 εκατομμύρια εξουσιοδοτήσεις, ενώ έχουν εξοικονομηθεί 10,2 εκατ. ευρώ από την μείωση των χιλιάδων εργατοωρών που απαιτούνται τόσο για τους πολίτες όσο και τα στελέχη της δημόσιας διοίκησης και έχει προκληθεί μείωση διοικητικών βαρών σε ποσοστό άνω του 90%, ενώ από τις 14 Ιουλίου 2022 μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί 13.204 μεταβιβάσεις οχημάτων μέσω της εφαρμογής». Πρόσθεσε μάλιστα ότι «η μεταβολή του κανονιστικού πλαισίου για τη μεταβίβαση οχήματος ψηφιακά ελάφρυνε το διοικητικό βάρος κατά 19,72 ευρώ ανά μεταβίβαση. Συνολικά, η απλούστευση της διαδικασίας επιφέρει μια ελάφρυνση του διοικητικού βάρους για τους πολίτες, ύψους 1,3 εκατ. ευρώ περίπου κατ’ έτος».

Διαβάστε ακόμη

Σεμίραμις Παληού: Προσηλωμένοι στο όραμα των ιδρυτών της HELMEPA – «Nα σώσουμε τις θάλασσες» (pic)

Ειδικό Δικαστήριο: Αντιδράσεις μετά τις αποκαλύψεις της γραμματέως Καλογρίτσα- Τι αναφέρει η ανακοίνωση της ΝΔ

Τηλεφωνικές απάτες: Πώς δρούσε το κύκλωμα που «σήκωσε» 430.000 ευρώ από ηλικιωμένους