Την έντονη αντίδραση του υπουργού Επικρατείας Γιώργου Γεραπετρίτη προκάλεσε η προσπάθεια του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Χρήστου Γιαννούλη να κεφαλοποιήσει πολιτικά την τραγωδία των Τεμπών υποστηρίζοντας ότι η κυβέρνηση έχει την αποκλειστική ευθύνη για το δυστύχημα και αναζητεί «σανίδα σωτηρίας» στη σύμβαση ασφάλειας και τηλεδιοίκησης που δεν ολοκληρώθηκε το 2016.

Ο κ. Γεραπετρίτης ανέφερε αρχικά πως για την αξιωματική αντιπολίτευση «φταίνε μόνο οι άλλοι» ενώ παρουσίασε με έγγραφα ότι το 2019 η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ παρέδωσε το σιδηροδρομικό δίκτυο χωρίς καμία δικλίδα ασφαλείας».

«Η διερεύνηση που έχει ξεκινήσει θα φτάσει μέχρι τέλους, αυτή είναι η πρόθεση της κυβέρνησης. Καμία συγκάλυψη», είπε ο υπουργός Επικρατείας αρμόδιος για θέματα υποδομών και μεταφορών ανοίγοντας τον κύκλο των συζητήσεων για την τραγωδία στα Τέμπη και τα μέτρα που προωθεί η κυβέρνηση για την ασφαλή επαναλειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου.

Ο Γιώργος Γεραπετρίτης αναφέρθηκε στα λάθη και τις παραλείψεις, αναδεικνύοντας δύο διαστάσεις, αυτές του προσωπικού το οποίο -όπως είπε- ήταν αποψιλωμένο και των υποδομών.

Σε ότι αφορά στην επίμαχη σύμβαση που υπογράφηκε το 2014 επανέλαβε ότι περιλαμβάνει συνολική αναβάθμιση όλων των φωτοσήμων σε 52 σταθμών και τηλεδιοίκηση και ανάταξη τριών σταθμών. Είπε ότι το 2016 προέκυψαν ζητήματα και απέρριψε τη θέση του ΣΥΡΙΖΑ περί παράδοσης μεγάλου μέρους του έργου, λέγοντας πως «αυτό που ακούω ότι είχε παραδοθεί ένα μέρος που αγγίζει το 70%, δεν είναι σωστό».

Το βίντεο όπως το ανήρτησε ο γενικός γραμματέας της Βουλής, Γιώργος Μυλωνάκης:

Υπήρχαν υποχρεωτικές δικλίδες ασφαλείας – Προσωπική επιλογή του σταθμάρχη να μην τις χρησιμοποιήσει

«Ειδικά για τον σταθμό της Λάρισας είπε ότι «μας παρεδόθη το 2019 με διαλυμένη τηλεδιοίκηση γιατί είχε προηγηθεί φωτιά. Όταν αναλάβαμε δεν υπήρχε τηλεδιοίκηση. Ανακτήθηκε σε πλήρη λειτουργία στη Λάρισα η τηλεδιοίκηση την 1.11.2022.

Καταθέτω και το πρωτόκολλο διοικητικής παραλαβής» ενώ υπογράμμισε ότι «την κρίσιμη νύχτα που συνέβη το δυστύχημα πέραν ότι είχαν προβλεφθεί 2 επιπλέον σταθμάρχες που δεν βρίσκονταν στην θέση τους το κέντρο τηλεδιοίκησης Λάρισας λειτουργούσε απολύτως. Πως αποδεικνύεται; Όλη εκείνη την ημέρα όλες οι δρομολογήσεις τρένων έγιναν μέσω του συστήματος τηλεδιοίκησης. Αυτό που συνέβη είναι ότι ο συγκεκριμένος σταθμάρχης αντί να κάνει την αυτόματη δρομολόγηση έκανε χειροκίνητη.

Διαβάστε περισσότερα στο Protothema.gr