Ελλάδα

Ισοδυναμία στα διπλώματα: Ποια τα οφέλη σε οικονομία, τουρισμό και υγεία των πολιτών

  • newsroom


Υπόμνημα στη Βουλή κατέθεσε ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Μοτοσυκλετών (ΣΕΜΕ) σχετικά με την ισοδυναμία των αδειών οδήγησης μεταξύ αυτοκινήτων και δίκυκλων αλλά και τα οφέλη που θα επιφέρει η εφαρμογή της νέας νομοθεσίας μόλις ψηφιστεί από τους βουλευτές. Μάλιστα ο ΣΕΜΕ προσκόμισε και έρευνες που αφορούν στην εμπειρία που έχει αποκτηθεί από την οδήγηση δικύκλων με […]

Υπόμνημα στη Βουλή κατέθεσε ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Μοτοσυκλετών (ΣΕΜΕ) σχετικά με την ισοδυναμία των αδειών οδήγησης μεταξύ αυτοκινήτων και δίκυκλων αλλά και τα οφέλη που θα επιφέρει η εφαρμογή της νέας νομοθεσίας μόλις ψηφιστεί από τους βουλευτές.

Μάλιστα ο ΣΕΜΕ προσκόμισε και έρευνες που αφορούν στην εμπειρία που έχει αποκτηθεί από την οδήγηση δικύκλων με άδεια οδήγησης αυτοκινήτου σε κάποια άλλα κράτη-μέλη.

Σύμφωνα με τις έρευνες αποδείχθηκε ότι τα δίκυκλα που ανήκουν την κατηγορία Α1 αφορούν σε οχήματα με μέγιστη χωρητικότητα κυλίνδρου 125 κυβικών εκατοστών και μέγιστη ισχύ 11 kW λόγο ισχύος προς βάρος μικρότερο από 0,1 kw/kg. Πρόκειται συνεπώς για οχήματα τα οποία προορίζονται σχεδόν αποκλειστικά για χρήση εντός του αστικού ιστού.

Όσον αφορά στην ισοδυναμία αδειών οδήγησης αυτοκινήτου και δίκυκλου έως 125 κ.εκ. σύμφωνα με την Κοινοτική Οδηγία 2006/126 για τις άδειες οδήγησης (άρθρο 6), η εξίσωση της άδειας οδήγησης Β και Α1 επιτρέπει στους κατόχους της άδειας οδήγησης αυτοκινήτου (Β) να οδηγούν και ελαφριά μοτοσυκλέτα μέγιστου κυλινδρισμού 125 κυβικών εκατοστών, μέγιστης ισχύος 11 kW και με λόγο ισχύος προς βάρος μικρότερο από 0,1 kw/kg. Αντίστοιχη πρόβλεψη υπάρχει και για τα μοτοποδήλατα, δηλαδή για τα δίκυκλα που απαιτείται άδεια οδήγησης ΑΜ.

Ο εθνικός νομοθέτης έχει τη δυνατότητα να θεσπίσει την εξίσωση χωρίς καμία προϋπόθεση.

Σήμερα, ένας σημαντικός αριθμός κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχουν εφαρμόσει την συγκεκριμένη οδηγία μεταξύ των οποίων Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ισπανία, Αυστρία, Βέλγιο, κλπ. Από αυτές:

  • Καμία χώρα δεν προβλέπει πρακτικές ή θεωρητικές εξετάσεις
  • Τέσσερις χώρες θέτουν ως προϋπόθεση την πρακτική εκπαίδευση
  • Τέσσερις χώρες θέτουν ηλικιακά όρια, με το υψηλότερο στα 25 έτη
  • Πέντε χώρες θέτουν όρια κατοχής της άδειας οδήγησης, με το υψηλότερο στα πέντε έτη.

 

Διαβάστε περισσότερα στο newsauto.gr

Διαβάστε ακόμα

Ηρακλής ΙΙ: Το «πράσινο φως» από την Κομισιόν αναμένουν κυβέρνηση και τράπεζες

Κτήμα Καμπά: Η χαμένη ευκαιρία του Μπουτάρη και το «μικρό Ελληνικό» της Ελλάκτωρ

Έρευνα: Το λιμάνι του Πειραιά ενισχύει τη θέση του στον παγκόσμιο ανταγωνισμό

Απόρρητο Απόρρητο