Τον επόμενο μήνα και για 20 ημέρες θα διαρκέσει η πιλοτική λειτουργία του Τραμ στον Πειραιά με στόχο την παράδοση του έργου στο επιβατικό κοινό τον Σεπτέμβριο έπειτα από καθυστερήσεις ετών.

Όπως ανακοίνωσε χθες ο επικεφαλής τη ΣΤΑΣΥ κ. Νικόλαος Χαιρέτας, μιλώντας στο 4ο ετήσιο συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών ICT, στόχος είναι να εκμεταλλευτεί η εταιρεία την θερινή περίοδο και να δοκιμάσει το τραμ μέσα στον αστικό ιστό, προκειμένου να υπάρξει και η σχετική εξοικείωση του κόσμου καθώς τα βαγόνια θα διασχίζουν την πόλη.

Δοκιμαστική λειτουργία είχε γίνει και στο παρελθόν. Όμως το έργο δεν κατάφερε να υπερπηδήσει τα εμπόδια που δημιούργησαν τα έργα της Περιφέρειας για την ανάπλαση του Φαληρικού Όρμου αλλά και το κτίριο στην οδό Σκυλίτση, το οποίο χαρακτηρίστηκε ως επικίνδυνο και η Τροχαία διέκοψε την κυκλοφορία στη λωρίδα του Τραμ.

Η έναρξη της εμπορικής λειτουργίας του μέσου σταθερής τροχιάς θα σηματοδοτήσει και την σύνδεση του Πειραιά με τα νότια προάστια της Αθήνας αφού η γραμμή θα φτάνει μέχρι την Βούλα διασχίζοντας όλο το παράκτιο μέτωπο.

Για τις ανάγκες του έργου των επεκτάσεων αλλά και του υφιστάμενου δικτύου θα αξιοποιηθούν 25 υπερσύγχρονα βαγόνια, για τα οποία εντός των επομένων ημερών αναμένεται να γίνει η οριστική παραλαβή από την Αττικό Μετρό.

Τα νέα τρένα, τεχνολογίας Alstom είναι ότι πιο σύγχρονο κυκλοφορεί διεθνώς σε τροχαίο υλικό και σε σχεδιασμό. Σύμφωνα μάλιστα με τον κ. Χαιρέτα θα μπορούν να επιβιβάζουν και ποδήλατα, προωθώντας έτσι και το κυβερνητικό σχεδιασμό για την ανάπτυξη ενός μεγάλου δικτύου ποδηλατοδρόμου στο παράκτιο μέτωπο που σχεδιάζεται να φτάσει έως το Σούνιο.

Ο επικεφαλής της ΣΤΑΣΥ μίλησε χθες και για τις νέες επεκτάσεις του τραμ προς Φρεαττύδα, Χατζηκυριάκειο ακόμη και προς τα Εξάρχεια που φαίνεται ότι αποτελούν τμήμα του νέου σχεδιασμού. Ο κ. Χαιρέτας αναφέρθηκε επίσης και στην απόφαση της εταιρείας, να ξεκινήσει να λειτουργεί σταδιακά και όλα τα συστήματα αυτόματης προστασίας του τρένου που είχε παραλάβει προς 10ετίας αλλά έμειναν στα κουτιά και υποσχέθηκε καλύτερο επίπεδο υπηρεσιών από τον Οκτώβριο.

Σε πρώτη φάση ενεργοποιείται το σύστημα ATP (Automatic Train Protection) το οποίο αναβαθμίζει τη λειτουργία των συρμών και θα επεκταθεί και στην γραμμή 1 καθώς μέχρι σήμερα λειτουργούσε στις γραμμές 2 και 3.

Με τον τρόπο αυτό θα μπορεί να ελέγχει την ταχύτητα των τρένων και την ομαλή στάση σε ένα σταθμό αλλά και να καθορίσει τα σημεία που ο συρμός σταματά ανεβάζοντας το επίπεδο της ασφάλειας του ταξιδιού. Παράλληλα, θα ενεργοποιηθεί και το σύστημα ATO (Automatic Train Operation), το οποίο αυτοματοποιεί τον συρμό που λειτουργεί σαν «αυτόματος πιλότος» στα αεροπλάνα. Όπως αναφέρθηκε η χρήση του συστήματος συμβάλλει σε εξοικονόμηση ενέργειας έως 30%.

Διαβάστε ακόμα: 

Δηλώσεις COVID – Διορθώσεις στα ενοίκια: Ανοίγει η πλατφόρμα

Οικογένεια Δακτυλίδη: Οι βασιλιάδες των ξενοδοχείων στη Μύκονο

Γουόρεν Μπάφετ: Τι με δίδαξε η πανδημία – Η εξομολόγηση ενός μεγαλοεπενδυτή