Με την ηλεκτροκίνηση να κερδίζει έδαφος, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν αρχίσει να αντιμετωπίζονται περίπου εχθρικά, κυρίως από πολιτικούς και εταιρείες που έχουν έννομο οικονομικό συμφέρον να επενδύουν σε αυτή. Κατ’ επέκταση, αυτή η τάση περνά και στο αγοραστικό κοινό, σταδιακά.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στηρίζουν πολλά πλέον στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα και ήδη η πλειονότητά τους έχει θέσει χρονοδιάγραμμα για την αλλαγή τού επιχειρηματικού χαρακτήρα τους και τη μετατροπή τους σε αποκλειστικούς κατασκευαστές αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων.

Ωστόσο, κάποιες βιομηχανίες του κλάδου δεν παραιτούνται των θερμικών κινητήρων, παρότι είναι από τους πρωτοπόρους στη νέα εποχή. Για παράδειγμα η Renault (στην Ευρώπη) και η Geely (στην Άπω Ανατολή).

Η πρόσφατη υπογραφή τής Συμφωνίας-Πλαισίου για τη δημιουργία μιας νέας εταιρείας η οποία θα εξελίσσει και θα κατασκευάζει πολύ αποδοτικούς Plug-in Hybrid κινητήρες για τα καινούργια μοντέλα τους, αναφορικά με τη οικονομία καυσίμου και την εκπομπή ρύπων και διοξειδίου του άνθρακα, δείχνει την πρόθεσή τους να επιμείνουν σε αυτούς.

Σύμφωνα με δήλωση του κ. Thierry Pieton, Γενικός Διευθυντής Οικονομικών Υπηρεσιών του Ομίλου Renault, στη γαλλική εταιρεία προβλέπουν ότι το 2040, το 40% των νέων οχημάτων που θα πωλούνται τότε θα έχουν Plug-in Hybrid κινητήρα.

Βεβαίως, όπως διευκρίνισε, αυτό δεν σημαίνει ότι ο Όμιλος Renault θα μειώσει την προσπάθειά του και θα παρεκκλίνει του χρονοδιαγράμματος για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση από το 2030 και έπειτα, όπως προβλέπεται στο στρατηγικό πρόγραμμα «Renaulution».

Αντίστοιχο είναι το κλίμα και στην Geely, σύμφωνα με το newsauto, η οποία επενδύει τόσο στην ηλεκτροκίνηση όσο και στη δημιουργία νέων μοντέλων με θερμικό κινητήρα και διάταξη PHEV. Μάλιστα, για την επιχειρηματική επέκτασή της στην Ευρώπη και για την αύξηση των πωλήσεών της σε αυτή θα βασιστεί και στις δύο τεχνολογίες κίνησης των οχημάτων της.

Επίσης, σύμφωνα με ανάλυση στον αμερικανικό ειδησεογραφικό τηλεοπτικό σταθμό CNBC, τα κέρδη των εταιρειών από την πώληση οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης παραμένουν μεγάλα, έναντι αυτών με ηλεκτροκινητήρα.

Παρότι, τα τελευταία περίπου τρία χρόνια το ποσοστό κέρδους των αμιγώς ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων αυξήθηκε, η διαφορά παραμένει σημαντική υπέρ των πρώτων, γεγονός που σημαίνει ότι οι επενδυτές θέλουν να συνεχιστεί η ύπαρξή τους κάτω από το καπό των καινούργιων αυτοκινήτων.

Διαβάστε ακόμη

BofA: Ψήφος εμπιστοσύνης στις ελληνικές μετοχές – Ποιες επιλέγει, γιατί αναβαθμίζει την Ελλάδα

Ομόλογα: Πώς στήθηκε το μεγαλύτερο «πάρτι» των τελευταίων 30 ετών – Άλμα 2,8 τρισ. δολαρίων σε έναν μήνα

Mood-food: Μία είναι η βιταμίνη για νεανικό και υγιή εγκέφαλο, σύμφωνα με διάσημη γιατρό του Harvard