Σε δόσεις μεταφέρεται η κοινοτική οδηγία REDII και REDIII αντίστοιχα στο εθνικό μας δίκαιο, μολονότι η προθεσμία για την ενσωμάτωσή της έληξε στις 30 Ιουνίου 2021 και για το λόγο αυτό η Κομισιόν απέστειλε προειδοποιητική επιστολή σε όλα τα κράτη μέλη από τον Ιούλιο της ίδιας χρονιάς.

Μέχρι σήμερα, η Κροατία, η Γερμανία, η Ουγγαρία, η Πορτογαλία και η Ρουμανία δεν έχουν παράσχει στην Επιτροπή σαφείς και ακριβείς πληροφορίες σχετικά με τα εθνικά μέτρα που έχουν θεσπίσει για τη μεταφορά κάθε διάταξης της οδηγίας ενώ η Κύπρος και η Ελλάδα, έχουν κοινοποιήσει μόνο εν μέρει και ελάχιστα εθνικά μέτρα για τη μεταφορά της οδηγίας στην εθνική νομοθεσία.

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή οδηγία (ΕΕ) 2018/2001 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 11ης Δεκεμβρίου 2018 για την προώθηση της χρήσης ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές (ΟΔΗΓΙΑ RED II-(Renewable Energy Directive))”και την πρόσφατη επέκτασή της (REDIII), προσδιορίζεται το ρυθμιστικό πλαίσιο και δίνονται κατευθυντήριες οδηγίες, για τους αυτοκαταναλωτές και αυτοπαραγωγούς ενέργειας από ΑΠΕ και τις ενεργειακές κοινότητες, στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η εν λόγω οδηγία παρέχει το νομικό πλαίσιο για την ανάπτυξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στους τομείς της ηλεκτρικής ενέργειας, της θέρμανσης και ψύξης και των μεταφορών στην ΕΕ.

Θέτει ως δεσμευτικό στόχο για την ΕΕ την παραγωγή ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές σε ποσοστό τουλάχιστον 40 % έως το 2030 και περιλαμβάνει μέτρα για τη διασφάλιση της οικονομικής αποδοτικότητας όσον αφορά τη στήριξη των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και για την απλούστευση των διοικητικών διαδικασιών όσον αφορά τα έργα στον τομέα των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, ιδιαιτέρως για την κάλυψη ενεργειακών αναγκών στον οικιακό και επαγγελματικό τομέα.

Η οδηγία διευκολύνει επίσης τη συμμετοχή των πολιτών στην ενεργειακή μετάβαση και θέτει συγκεκριμένους στόχους για την αύξηση του μεριδίου των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στον τομέα της θέρμανσης και της ψύξης και στον τομέα των μεταφορών έως το 2030.

Εάν δεν υπάρξει άμεση κινητοποίηση από πλευράς αρμοδίων Υπουργείων στην Ελλάδα και τα λοιπά κράτη-μέλη που δεν ανταποκρίθηκαν (μεταξύ των οποίων πρωτίστως η Ελλάδα) και δεν συμμορφωθούν με την υποχρέωση πλήρους μεταφοράς της Οδηγίας στο εθνικό δίκαιο, αυτή θα παραπέμψει τα κράτη-μέλη στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Αποτέλεσμα αυτής της παραπάνω αδικαιολόγητης καθυστέρησης εφαρμογής του πλαισίου από την ελληνική Πολιτεία, πέραν της στέρησης πολλαπλών δυνατοτήτων εξοικονόμησης ενέργειας και οικονομικών πόρων από τους Έλληνες καταναλωτές ηλεκτρικής ενέργειας , στην παρούσα κρίσιμη συγκυρία, πιθανώς να οδηγήσει τη χώρα σε παραπομπή ενώπιον των ευρωπαϊκών δικαστηρίων.

Διαβάστε ακόμα

Ευρωζώνη: Προς την 3η χειρότερη ύφεση από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο – Σενάρια για βουτιά του ΑΕΠ έως 5%

Σκρέκας: Πρόταση για σύσταση Ευρωπαϊκού Ταμείου €80 δισ. για το κόστος στο φυσικό αέριο

Σαμποτάζ στον Nord Stream: Ανησυχία ότι δεν θα ξαναλειτουργήσει – 20% αύξηση στο αέριο