Το μέλλον των θαλάσσιων μεταφορών έχει…ελληνικό όνομα. Τούτο καθώς η εταιρεία που ετοιμάζεται να λανσάρει το πρώτο 100% ηλεκτρικό επιβατηγό σκάφος παγκοσμίως είναι η Artemis Technologies, που δανείζεται το όνομά της από τη Θεά της ελληνικής μυθολογίας.

Η εταιρεία ναυτιλιακού σχεδιασμού και εφαρμοσμένων τεχνολογιών Artemis Technologies, με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, οδηγεί με τα πρωτοποριακά σκάφη της σε μια νέα εποχή, και μάλιστα πολύ σύντομα, δεδομένου ότι το πρώτο επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο Artemis EF-24 θα ξεκινήσει τα ταξίδια του μέσα στο 2024 για λογαριασμό της Condor Ferries, εξυπηρετώντας ένα δρομολόγιο μεταξύ Μπέλφαστ και Μπανγκόρ, στη Βόρεια Ιρλανδία.

Καθοριστική για την θετική αυτή εξέλιξη στάθηκε η χρηματοδότηση ύψους 2 εκατ. λιρών από την HSBC UK, που θα επιτρέψει στην εταιρεία να «συστήσει» τα σκάφη της στις διεθνείς αγορές.

Η Artemis Technologies, η οποία κυκλοφόρησε το πρώτο στον κόσμο εμπορικά βιώσιμο, 100% ηλεκτρικό επαγγελματικό σκάφος πέρυσι, έχει ήδη λάβει αρκετές παραγγελίες από εταιρείες που δραστηριοποιούνται στους κλάδους Offshore Wind, Workboat, Patrol και Smart Mobility.

Πρόκειται για μια σειρά από υδροπτέρυγα (κάτι σαν τα γνωστά μας «δελφίνια») κατασκευασμένα από αλουμίνιο και μηδενικών εκπομπών που μπορούν να κινούνται με υψηλές ταχύτητες κάνοντας ταυτόχρονα μεγάλη εξοικονόμηση πόρων σε σχέση με τη χρήση ορυκτών καυσίμων.

Το πρωτότυπο μήκους 11 μέτρων που μπορεί να μεταφέρει έως και 24 επιβάτες με ταχύτητα 25 κόμβων και εμβέλεια 60 ναυτικών μιλίων αναπτύχθηκε με βάση επιχορήγηση 33 εκατ. λιρών από την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου και ξεκίνησε θαλάσσιες δοκιμές τον Απρίλιο του 2022 στο Belfast Lough.

Η πρώτη επιβατική έκδοση, το Artemis EF-24, μήκους 24 μέτρων που θα χρησιμοποιείται από την Condor Ferries θα μεταφέρει 150 επιβάτες με μέγιστη ταχύτητα 36 κόμβων και εμβέλεια 60 ναυτικών μιλίων. Σε σύγκριση με ένα αντίστοιχο επιβατηγό οχηματαγωγό  που τροφοδοτείται με ντίζελ, το Artemis EF-24 όταν λειτουργεί με μέση ταχύτητα 35 κόμβων για 200 ναυτικά μίλια την ημέρα, 350 ημέρες ετησίως, κάνει εξοικονόμηση καυσίμων που ανέρχεται σε 2,6 εκατ. λίρες, αποτρέποντας παράλληλα την απελευθέρωση 8.000 τόνων CO2e.

Θα αποτελέσει έτσι μια οικονομικά αποδοτική εναλλακτική λύση δημόσιων μεταφορών που βοηθά στην αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, της συμφόρησης και του θορύβου. Μια λύση που, όπως πιστεύει η εταιρεία, αλλάζει το παιχνίδι και ενθαρρύνει τις πολυτροπικές μεταφορές στις αστικές περιοχές, επιτρέποντας στις πόλεις σε όλο τον κόσμο να αξιοποιήσουν και να επωφεληθούν από το ανεκμετάλλευτο δυναμικό των θαλάσσιων οδών τους.

Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα

Ειδικότερα, τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που προσφέρει η λύση της Artemis Technologies περιλαμβάνουν:

-Μηδενικές εκπομπές ρύπων: Το Artemis EF-24 Passenger είναι 100% ηλεκτρικό, τροφοδοτούμενο από το επαναστατικό σύστημα Artemis eFoiler®. Αυτή η πατενταρισμένη τεχνολογία έχει μηδενικές εκπομπές σε σχέση με τις εξαιρετικά ρυπογόνες, συμβατικές μεταφορές που κινούνται με ορυκτά καύσιμα.

-Ελάχιστες περιβαλλοντικές επιπτώσεις: Το σκάφος «πετάει» πάνω από το νερό, αφήνοντας πίσω του ελάχιστα απόνερα. Αυτό όχι μόνο παρέχει στους επιβάτες ένα ομαλό ταξίδι, αλλά εξασφαλίζει επίσης τη βέλτιστη προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των ακτών.

-Ανακούφιση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και μείωση των εκπομπών: Αποτελεί ταυτόχρονα μια πολύπλευρη λύση καθώς προσφέρει έναν αποτελεσματικό και χαμηλών εκπομπών τρόπο μεταφοράς, αλλά ταυτόχρονα συμβάλλει στην ανακούφιση της κυκλοφοριακής συμφόρησης, σε περιπτώσεις παραθαλάσσιων ή παραποτάμιων αστικών κέντρων.

Διαβάστε ακόμα

Ουκρανία, προϋπολογισμός της ΕΕ και νέοι δημοσιονομικοί κανόνες: Τα τρία αγκάθια του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου

Η σύσκεψη και τα μέτρα του Μαξίμου, το ποδαρικό της Εθνικής, οι επενδύσεις στην Πάρο, ο Σωκράτης, η ΔΕΗ και οι δουλειές της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ 

ΥΠΕΘΟ: POS υποχρεωτικά ως τον Φεβρουάριο σε 35 νέους κλάδους

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ