Σε αναπροσαρμογή των τελών χρήσης δικτύου φυσικού αερίου και κατ΄ επέκταση σε επιβάρυνση των καταναλωτών οδηγεί η αναπροσαρμογή του WACC της ΔΕΠΑ Υποδομών.

Παρά τις μεγάλες απαιτήσεις των Ιταλών μετόχων της Italgas για ρυθμιζόμενο έσοδο 9,93%, η Ρυθμιστική Αρχή κατόπιν διαπραγματεύσεων κατέβασε τον πήχη στο 8,3%, το οποίο προβλέπεται σήμερα να εγκριθεί από την ολομέλεια της Αρχής.

Η ΡΑΕΕΥ έλαβε υπόψη της τον ρόλο του φυσικού αερίου ως μεταβατικού καυσίμου και τις απαιτούμενες επενδύσεις για την ανάπτυξη του καυσίμου σε όλη την Ελλάδα και σε περιοχές που σήμερα δεν υπάρχει φυσικό αέριο.

Το ρυθμιζόμενο έσοδο της ΔΕΠΑ Υποδομών για την περίοδο 2024-2027 είναι κάτω από το WACC του 2023 (8,57%) που είχε εγκριθεί από το ΥΠΕΝ λόγω πώλησης της ΔΕΠΑ Υποδομών, αλλά υψηλότερο σε σχέση με το 7,03% που ήταν για τα έτη 2021 και 2022.

Θέση για το θέμα των επιβαρύνσεων των καταναλωτών πήρε χθες η  Ένωση Βιομηχανικών Καταναλωτών Ενέργειας (ΕΒΙΚΕΝ). Με επιστολή που απέστειλε στην ΡΑΑΕΥ σημειώνει ότι η απόδοση κεφαλαίων της ΔΕΠΑ Υποδομών που ελέγχεται πλέον από την Italgas πρέπει να είναι μικρότερη από τα ήδη υψηλά WACC των Διαχειριστών στα δίκτυα μεταφοράς και διανομής ηλεκτρικής ενέργειας που είναι 7,51% για τον  ΑΔΜΗΕ και 7,66% του ΔΕΔΔΗΕ.

Όπως επισημαίνει, σήμερα υπάρχει μεγάλη διαφοροποίηση στα βιομηχανικά τιμολόγια ανά περιοχή. Για παράδειγμα, η χρέωση δυναμικότητας στην περιοχή Θεσσαλονίκης είναι 1.65 ευρώ/ΚW ετησίως, όταν τα Οινόφυτα είναι 7.61 ευρώ/KW, κάτι που  υποδηλώνει κατά την ΕΒΙΚΕΝ τα περιθώρια για μείωση των τιμών.

Υπενθυμίζεται ότι η ΔΕΠΑ Υποδομών σκοπεύει να επενδύσει για την επέκταση του δικτύου της πάνω από  750 εκατ. ευρώ έως το 2027.

Διαβάστε ακόμη

Η ΕΡΤ και η «Σαμαρίτιδα», οι κοντρίτσες υπουργών, το μέρισμα της Alpha Bank και τα σχέδια της Τρ. Πειραιώς, τα χαρτάκια του Σωκράτη (αλά ‘99) και το deal του 1 δισ. ευρώ

Τουρισμός: Στο 11,5% του ΑΕΠ η συμβολή του κλάδου, με νέο ρεκόρ το 2023 – Οι δύο αβεβαιότητες για το 2024 (πίνακες)

Επιθέσεις στην Ερυθρά Θάλασσα: Οι ναυτιλιακές έχουν ήδη εκτρέψει φορτία αξίας $35 δισ.

 Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ