Η GAS Entec, θυγατρική της AG&P, ολοκλήρωσε τη μετατροπή ενός LNG Carrier στο πρώτο στον κόσμο M-FSRU, δηλαδή αρθρωτή Μονάδα Πλωτής Αποθήκευσης και Επαναεριοποίησης.

Η μετατροπή του σκάφους έγινε για λογαριασμό της KARMOL, κοινοπραξίας μεταξύ της τουρκικής Karpowership και της ιαπωνικής Mitsui OSK Lines (MOL).

Ειδικότερα, όπως αναφέρει το Offshore Energy, η GAS Entec μετέτρεψε ένα LNG Carrier των 125.000 cbm σε M-FSRU των 84 mmscfd με δυναμικότητα από 15 έως 300 mmscfd ανά μονάδα.

Σύμφωνα με την AG&P, αυτό το M-FSRU είναι ο πρώτος αρθρωτός πλωτός τερματικός σταθμός επαναεριοποίησης ΥΦΑ στον κόσμο, και θα τροφοδοτεί με αέριο τον πλωτό σταθμό παραγωγής ενέργειας ισχύος 236 MW της Karpowership, το Karadeniz Powership Aysegul Sultan στο Πορτ Ντακάρ. Αυτό το πλωτό συγκρότημα θα εξυπηρετεί παράκτια δίκτυα στη Σενεγάλη.

Ο υφιστάμενος πλωτός σταθμός παραγωγής ενέργειας χρησιμοποιούσε προηγουμένως μαζούτ για να καλύπτει περίπου το 15% της ζήτησης ενέργειας του δυτικοαφρικανικού κράτους. Η μετατροπή σε ΥΦΑ αποτελεί σημαντικό επίτευγμα στο πλαίσιο του φιλόδοξου στόχου της Σενεγάλης να ηγηθεί της ενεργειακής μετάβασης για την περιοχή.

Για το project της KARMOL, η Gas Entec ήταν υπεύθυνη για τον πλήρη σχεδιασμό, συμπεριλαμβανομένων των FEED, της έγκρισης και ανάπτυξης, της προμήθειας τεχνολογίας επαναεριοποίησης, της διαχείρισης εργασιών, της δοκιμής και της θέσης σε λειτουργία του βασικού εξοπλισμού και συστημάτων regas.

Η εταιρεία σχεδίασε τον θαλάσσιο τερματικό σταθμό επαναεριοποίησης ΥΦΑ M-FSRU ενσωματώνοντας διάφορες καινοτομίες, όπως:

-Την κατοχυρωμένη με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας τεχνολογία RegasTainer της Gas Entec που προσφέρει ευελιξία για την κλιμάκωση της χωρητικότητας του FSRU από 15 σε 300 mmscfd με ελαχιστοποιημένο χρόνο διακοπής λειτουργίας, επιτρέποντας στο σκάφος να επαναχρησιμοποιηθεί

-Χαμηλό κόστος λειτουργίας.

-Εύκολη συντήρηση.