«Φως στο τούνελ» της διελκυστίνδας που έχει δημιουργηθεί σχετικά με το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του FSRU Αλεξανδρούπολης πιθανολογείται ότι αναδεικνύουν δύο συμφωνίες που υπεγράφησαν τις προηγούμενες μέρες μεταξύ της Gastrade και του ΔΕΣΦΑ.

Συγκεκριμένα, το Δ.Σ. της Gastrade εξασφάλισε την παροχή άδειας από τη Γενική Συνέλευση των μετόχων για τη σύναψη της Ενδιάμεσης Συμφωνίας για την «Εκτέλεση Προκαταρκτικών Εργασιών σχετικά με την κατασκευή του Μετρητικού/Ρυθμιστικού Σταθμού Αμφιτρίτης», μεταξύ της Gastrade και του ΔΕΣΦΑ, μετόχου του 20% της Gastrade. Την συμφωνία υπέγραψαν στις 7 Οκτωβρίου από την πλευρά του ΔΕΣΦΑ η Διευθύνουσα Σύμβουλος Μαρία Ρίτα Γκάλι και από την πλευρά της Gastrade ο Διευθύνων Σύμβουλος Κωνσταντίνος Σιφναίος.

Σημειώνεται ότι ο νέος Μετρητικός και Ρυθμιστικός Σταθμός Αμφιτρίτης που θα κατασκευασθεί και θα λειτουργείται από τον ΔΕΣΦΑ για τις ανάγκες του ΑΣΦΑ Αλεξανδρούπολης, θα είναι το σημείο σύνδεσης του project με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Φυσικού Αερίου.

Παράλληλα, το Δ.Σ. της Gastrade έλαβε την αντίστοιχη άδεια από τη Γενική Συνέλευση των μετόχων για τη σύναψη σύμβασης για την «παροχή υπηρεσιών συμβούλου διαχείρισης έργου (Project Management Consultant-PMI) μεταξύ της Gastrade και του ΔΕΣΦΑ που υπογράφτηκε στις 4 Οκτωβρίου και πάλι από την Μαρία Ρίτα Γκάλι (ΔΕΣΦΑ) και τον Κωνσταντίνο Σιφναίο (Gastrade).

Το εάν και κατά πόσο αυτή η εξέλιξη σηματοδοτεί και την εξεύρεση κοινά αποδεκτής λύσης στο πρόβλημα που ανέκυψε τους τελευταίους μήνες, μένει να φανεί το αμέσως επόμενο διάστημα.

Υπενθυμίζεται ότι, όπως είχε αποκαλύψει το newmoney στις 30 Αυγούστου και στις 17 Σεπτεμβρίου, το προηγούμενο διάστημα υπήρξε «ρήγμα κορυφής» μεταξύ των δυο πλευρών καθώς σύμφωνα με το δεκαετές πλάνο ανάπτυξης του ΔΕΣΦΑ 2022-2031, που εγκρίθηκε στις 4 Αυγούστου,- με πολλές παρατηρήσεις και αστερίσκους από την Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας-, προβλέπεται ημερομηνία ένταξης στο σύστημα για τον Σταθμό Συμπίεσης στην Κομοτηνή και το Ρυθμιστικό Σταθμό ο Ιανουάριος του 2024, υπό την προϋπόθεση η προμήθεια και η τοποθέτηση του βασικού μηχανολογικού εξοπλισμού, να έχει επιτευχθεί έως τον Αύγουστο του 2023.

Στη εγκριτική-διορθωτική απόφαση της ΡΑΕ τονίζεται ότι «προκειμένου αυτό να καταστεί εφικτό, ο Διαχειριστής οφείλει να καταβάλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την επίσπευση του έργου και να ενημερώνει τακτικά την Αρχή σχετικά (ιδίως για την πορεία του μηχανολογικού εξοπλισμού και του εξοπλισμού παροχής ενέργειας), και σε κάθε περίπτωση να εκκινήσει τις διαδικασίες ανάθεσης του έργου εντός του Σεπτεμβρίου 2022».

Αυτές οι συνθήκες αβεβαιότητας, όμως, απειλούν να θέσουν εκτός χρονοδιαγράμματος την έναρξη λειτουργίας του FSRU Αλεξανδρούπολης, και μάλιστα σε μια συγκυρία που λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων επιβάλλεται η επιτάχυνσή του ώστε το project να συμβάλει στην ενεργειακή ασφάλεια της χώρας αλλά και ολόκληρης της ΝΑ Ευρώπης, ενισχύοντας τον στρατηγικό ρόλο της Ελλάδας και προσφέροντας εναλλακτικές πηγές προμήθειας φυσικού αερίου στην ευρύτερη περιοχή.

Η Gastrade έχει προγραμματίσει τη λειτουργία του έργου για το Νοέμβριο του 2023, ωστόσο αυτό καθίσταται αδύνατο στην περίπτωση που ο βασικός μηχανολογικός εξοπλισμός του ΔΕΣΦΑ για την εγκατάσταση του σταθμού δεν παραδοθεί εγκαίρως.

Κάπως έτσι προέκυψε διάσταση απόψεων μεταξύ των δύο πλευρών, δηλαδή των μετόχων της Gastrade και του ΔΕΣΦΑ, παρά την ιδιαιτερότητα ότι τόσο ο Διαχειριστής είναι μέτοχος της Gastrade, όσο και ο Όμιλος Κοπελούζου μέτοχος της επενδυτικής κοινοπραξίας Senfluga, η οποία ελέγχει το 66% του ΔΕΣΦΑ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, από τον Σεπτέμβριο μέχρι πρόσφατα υπήρξε έντονη κινητικότητα με τη συμμετοχή πέραν των δύο εταιρειών, της ΡΑΕ και του ΥΠΕΝ, με στόχο να βρεθεί μια συμβιβαστική φόρμουλα, αφενός με επιτάχυνση των διαδικασιών από τον ΔΕΣΦΑ, αφετέρου με την αποδοχή από την Gastrade μιας περιορισμένης παρέκκλισης από το χρονοδιάγραμμα, όχι όμως άνω του τετραμήνου.

Διαβάστε ακόμη

Ακίνητα: Οι big business των μεγάλων παικτών στην κατοικία – Πού βρίσκονται τώρα οι τιμές (pics)

Τι είδαν οι Γιαπωνέζοι (στο Μαξίμου), οι προπέλες και οι χρηματιστηριακές τρέλες, ο Αρτούρο και η Lamborghini

Ποιες περιοχές μπαίνουν στις αντικειμενικές και «φορτώνονται» με φόρους-φωτιά