Ενέργεια & Περιβάλλον

Γερμανικό «ρήγμα» στο «stop» για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης

  • newsroom


«Όχι» από τον υπουργό Οικονομικών της Γερμανίας στην ευρωπαϊκή πολιτική για απαγόρευση πώλησης νέων αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ από το 2035

Αναταράξεις όχι μόνο εντός της Ε.Ε., αλλά και στο εσωτερικό του κυβερνητικού συνασπισμού στη Γερμανία προκαλεί η πολιτική των Βρυξελλών για την απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης στα αυτοκίνητα μέχρι το 2035.

Ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας Κρίστιαν Λίντνερ δήλωσε ξεκάθαρα προχθές ότι δεν υποστηρίζει τη συμφωνημένη θέση της κυβέρνησής του που τάσσεται υπέρ της απαγόρευσης πώλησης νέων αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ από το 2035, σε ολόκληρη την Ε.Ε.

Μιλώντας σε ένα συνέδριο του γερμανικού βιομηχανικού λόμπι, BDI, στο Βερολίνο, ο Λίντνερ τόνισε ότι το προσχέδιο πολιτικής της Ε.Ε. , -βασικό σκέλος της προσπάθειας μείωσης των εκπομπών με στόχο το net-zero-, ήταν «λανθασμένο» και ότι η γερμανική κυβέρνηση «δεν θα συμφωνήστε με αυτήν την ευρωπαϊκή νομοθεσία αυτή την εβδομάδα».

Το περασμένο καλοκαίρι, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε να επιβληθεί σταδιακή κατάργηση όλων των νέων αυτοκινήτων και φορτηγών με κινητήρες εσωτερικής καύσης έως το 2035, πράγμα που σημαίνει ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα πρέπει ουσιαστικά να «εξηλεκτριστεί» πλήρως μέχρι τα μέσα της επόμενης δεκαετίας.

Οι Ελεύθεροι Δημοκράτες του Λίντνερ τάχθηκαν κατά του σχεδίου, αλλά τη συγκεκριμένη υπόθεση χειρίζονται οι Πράσινοι, οι οποίοι διοικούν το υπουργείο Περιβάλλοντος. Ο τριμερής κυβερνητικός συνασπισμός συμφώνησε τον Μάρτιο να υποστηρίξει το σχέδιο πρότασης της Κομισιόν για τα πρότυπα εκπομπών αυτοκινήτων και φορτηγών μέχρι το 2035.

Η υπουργός Περιβάλλοντος των Πρασίνων Στέφι Λέμκε απέρριψε γρήγορα την προσπάθεια του Λίντνερ να αλλάξει την γερμανική θέση σε ένα θέμα που είναι κρίσιμο για τη ναυαρχίδα της γερμανικής βιομηχανίας. Σε δήλωση της επισήμανε ότι η ομοσπονδιακή κυβέρνηση θα πρέπει να τηρήσει την «προηγουμένως συμφωνημένη πορεία» της και να επιστρέψει στον καθορισμό μιας ημερομηνίας σταδιακής κατάργησης.

«Στον τομέα των μεταφορών χρειαζόμαστε ασφάλεια σχεδιασμού για την αυτοκινητοβιομηχανία και αποφασιστικά βήματα που μπορούν να μειώσουν τις εκπομπές CO2», όπως είπε. Ο Λίντνερ, λάτρης των σπορ αυτοκινήτων που υποστηρίζει την ανάπτυξη συνθετικών καυσίμων, ανέφερε τώρα ότι αντιτίθεται στη νέα νομοθεσία της Ε.Ε.
«Η Γερμανία δεν θα μπορέσει να συμφωνήσει με την de facto απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης», είπε στο συνέδριο του BDI.

Σε ένα tweet λίγο μετά τα σχόλια και τις αντιδράσεις, εμφανίστηκε λιγότερο κάθετος σχετικά με το μπλοκάρισμα της συμφωνημένης κυβερνητικής θέσης, πιέζοντας περισσότερο για την ανάπτυξη εναλλακτικών καυσίμων.

Υπενθυμίζεται ότι το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο επικύρωσε την πολιτική μηδενικών εκπομπών του 2035 νωρίτερα αυτόν τον μήνα. Στη συνέχεια το θέμα θα συζητηθεί στη σύνοδο των υπουργών Περιβάλλοντος της ΕΕ στις 28 Ιουνίου.

Διαβάστε ακόμη

Οικογένεια Περρωτή: Νέο σφυρί για ακίνητο – «φιλέτο» στη Λεωφόρο Αμαλίας (pic)

Η νέα γκάφα με τους (παρολίγον) ολιγάρχες, η βίλα του διαφημιστή, η κόντρα με το Κατάρ, η Νίκη και ο Νίκος 

Ελληνικό: «Μεγαλώνει» το οικιστικό κομμάτι – Πλάνο με περισσότερες κατοικίες για μεσαία πορτοφόλια