Η Danish Business Authority χρηματοδότησε το εμβληματικό έργο Power-to-X «Green Fuels for Denmark» με 600 εκατ. DKK (80,7 εκατ. ευρώ), ως μέρος της συμμετοχής της Δανίας στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα IPCEI. Η χρηματοδότηση θα διατεθεί για την υλοποίηση του Green Fuels για τις πρώτες φάσεις των 10 MW, 100 MW και 300 MW.

Η κοινοπραξία Green Fuels for Denmark αποτελείται από την Ørsted, η οποία ηγείται της ανάπτυξης του έργου, και μια σειρά από μεγάλες δανέζικες εταιρείες logistics με παγκόσμια εμβέλεια, όπως οι A.P. Moller-Maersk, Copenhagen Airports, DFDS, DSV και SAS. Οι Topsoe, Nel και Everfuel είναι τεχνολογικοί εταίροι στο έργο και η COWI ενεργεί ως τεχνικός σύμβουλος. Συγκεντρώνοντας τις κορυφαίες δανέζικες εταιρείες τόσο από την πλευρά της τεχνολογίας, όσο και από την πλευρά της προσφοράς και της ζήτησης, το Green Fuels for Denmark βρίσκεται σε ιδανική θέση για να αναπτύξει τις μεγάλες δυνατότητες της Δανίας στο Power-to-X, ενώ παράλληλα δημιουργεί θέσεις εργασίας, αλλά και την αντίστοιχη εφοδιαστική αλυσίδα.

Η χρηματοδότηση από την Danish Business Authority αντιπροσωπεύει μια ισχυρή συμβολή στο Green Fuels for Denmark, το οποίο, ως εμβληματικό έργο, μπορεί να βοηθήσει στην προώθηση της βιομηχανίας Power-to-X στο σύνολό της για την παροχή των πράσινων καυσίμων που απαιτούνται επειγόντως για τη διασφάλιση της ενεργειακής ανεξαρτησίας της Ευρώπης και την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.

Το «Green Fuels for Denmark» είναι το κορυφαίο έργο Power-to-X της Δανίας, που στοχεύει στην παραγωγή ανανεώσιμων πηγών υδρογόνου, συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) και συνθετικής κηροζίνης (e-kerosene) για την απαλλαγή από τον άνθρακα των βαρέων μεταφορών.

Το έργο θα τοποθετηθεί στον ηλεκτρικό σταθμό Avedøre της Ørsted στην Κοπεγχάγη, ο οποίος θα παρέχει επίσης βιογενή άνθρακα (biogenic carbon)για την παραγωγή e-methanol και e-kerosene.

Το project στις πρώτες φάσεις θα παράγει ανανεώσιμο υδρογόνο για την τροφοδοσία βαρέων φορτηγών οδικών μεταφορών και αρκετή e-methanol για την τροφοδοσία ενός ocean-going vessel ή ορισμένων φέρι μπότ.

Η κοινοπραξία σχεδιάζει επίσης να ξεκινήσει την παραγωγή πράσινου συνθετικού καυσίμου αεριωθουμένων (e-kerosene) στη δεύτερη φάση. Στις μεταγενέστερες φάσεις το έργο θα μπορούσε να παράγει μια ποσότητα ηλεκτρονικής κηροζίνης που αντιστοιχεί στο 30% της κατανάλωσης καυσίμου αεριωθουμένων πριν από την πανδημία στο αεροδρόμιο της Κοπεγχάγης, ποσότητα πολύ μεγαλύτερη από τα καύσιμα που απαιτούνται για την εσωτερική αεροπορία της Δανίας.

Διαβάστε ακόμη:

Mega deal στην Αλεξανδρούπολη με το πρώτο υπεράκτιο αιολικό από τον όμιλο Κοπελούζου

Το βουνό και το ΠΑΣΟΚ, το deal της Viva και ο «γάμος» Στασινόπουλου, οι γκρίνιες με τη Reds και τα νέα για Prodea και Lavipharm

Βαριά «χριστουγεννιάτικα» σφυριά: Παραλιακό οικόπεδο στη Γλυφάδα και Ηλιοσφαίρα (pics)