«Το μητρώο του Υπουργείου Μεταφορών περιλαμβάνει μέχρι στιγμής 2.000 ηλεκτρικά οχήματα, εκ των οποίων 1.130 οχήματα ενσωματώθηκαν-ταξινομήθηκαν την προηγούμενη χρονιά». Αυτό αποκάλυψε χθες ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γ. Κεφαλλογιάννης. Μιλώντας στο διαδικτυακό συνέδριο AUF21, ο υφυπουργός εξέφρασε την εκτίμηση ότι αυτός ο αριθμός δεν είναι μεγάλος, αλλά «ο σπόρος έχει μπει και η ηλεκτροκίνηση διεισδύει πλέον στο σύστημα μεταφορών της χώρας».

Ο ίδιος έκανε λόγο για σύνθετο εγχείρημα που πέραν των οικονομικών κινήτρων για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, περιλαμβάνει και την υποστήριξη του χρήστη.

Προς αυτή την κατεύθυνση, το υπουργείο προωθεί την αδειοδότηση εξιδεικευμένων συνεργειών και ειδική άδεια τεχνίτη ηλεκτρικών οχημάτων, την επικαιροποίηση προδιαγραφών των φορτιστών για ένα επαρκές δίκτυο φόρτισης για το οποίο δημιουργείται σχετικό μητρώο, ενώ επιχειρεί να ανοίξει νέους δρόμους και στο επίπεδο της χρηματοδότησης.

Ο Γ. Κεφαλογιάννης έκανε ειδική αναφορά στις δράσεις του υπουργείου που εξασφαλίζουν «απλό και γρήγορο μοντέλο σχεδιασμού έργων βιώσιμης αστικής μικροκινητικότητας στους δήμους και τις περιφέρειες, στα οποία η ΕΕ δίνει μεγάλη σημασία», επισημαίνοντας ότι «με τη θέσπιση κανόνων για τα ελαφρά οχήματα μικροκινητικότητας ενσωματώνουμε νέες μορφές ηλεκτροκίνησης που θα λειτουργήσουν συμπληρωματικά, καθιστώντας την Έλλαδα ως χώρα που θα έχει στο κανονιστικό της πλαίσιο οχήματα μικροκινητικότητας».

Η ηλεκτροκίνηση αλλάζει τα πάντα στην αυτοκίνηση

Παράλληλα, από ένα άλλο βήμα ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων ACEA, Όλιβερ Ζίπσε, αναφέρθηκε στις νέες προκλήσεις από την ανάπτυξη της τεχνολογίας μηδενικών ρύπων, εκτιμώντας ότι η ηλεκτροκινητικότητα επαναπροσδιορίζει τους κανόνες του παιχνιδιού για όλους τους συμμετέχοντες.
«Αυτό που διακυβεύεται εδώ είναι το οικονομικό μέλλον της Ευρώπης. Βρισκόμαστε σε έναν αγώνα για να αναπτύξουμε τις επόμενες ανακαλύψεις στην καινοτομία, με τεχνολογίες και προϊόντα που επιτρέπουν περαιτέρω ανάπτυξη, ελαχιστοποιώντας παράλληλα τον αντίκτυπο στη φύση και το κλίμα» επισήμανε σε δήλωσή του.
Ο ίδιος τόνισε ιδιαίτερα ότι «για το σκοπό αυτό, είναι ζωτικής σημασίας να διασφαλιστεί ότι τα ηλεκτροκίνητα οχήματα έχουν πρόσβαση σε ένα επαρκώς ανεπτυγμένο δίκτυο υποδομών φόρτισης και ανεφοδιασμού. Αυτό καλύπτει τρεις τομείς: δημόσια σημεία φόρτισης, ιδιωτικά σημεία φόρτισης που απαιτούνται στο σπίτι και σημεία φόρτισης στους χώρους εργασίας. Αυτό απαιτεί μια πανευρωπαϊκή προσπάθεια με δεσμευτικούς και μετρήσιμους στόχους. Τα υφιστάμενα προγράμματα της ΕΕ και οι νέες πρωτοβουλίες πρέπει επειγόντως να ενοποιηθούν για να χρηματοδοτήσουν και να υποστηρίξουν αυτό το τεράστιο έργο» όπως υποστήριξε χαρακτηριστικά.

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, θα χρειαστούν τουλάχιστον τρία εκατομμύρια σημεία φόρτισης δημόσιων αυτοκινήτων έως το 2029, – συμπεριλαμβανομένων ενός εκατομμυρίου έως το 2024 -, για την επίτευξη των στόχων στόλου CO2 που συμφωνήθηκαν το 2019 για επιβατικά αυτοκίνητα και φορτηγά.

Ο Όλιβερ Ζίπσε εκτίμησε ότι θα χρειαστούν δέκα φορές περισσότεροι σταθμοί φόρτισης σε ιδιωτικές και εργασιακές υποδομές. «Αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να εξασφαλιστεί επαρκής πρόσβαση για τουλάχιστον 30 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα που αναμένουμε να δούμε στους δρόμους της Ευρώπης έως το 2030 με τους τρέχοντες στόχους».