Όλα ανοιχτά παραμένουν ακόμη σε σχέση με την υπόθεση της φορολόγησης των υπερκερδών των διυλιστηρίων, σύμφωνα με πηγές της διοίκησης της Motor Oil. Συγκεκριμένα, οι ίδιες πηγές, στο περιθώριο της χθεσινής εκδήλωσης για την παρουσίαση της MORE, εκτίμησαν ότι είναι νωρίς για τη λήψη οριστικών αποφάσεων καθώς στην Ε.Ε. δεν έχει ξεκαθαριστεί ακόμη το πώς θα εφαρμοστεί το εξαγγελθέν μέτρο. Ειδικότερα δεν έχει ξεκαθαρίσει εάν αυτό το μέτρο θα καταλαμβάνει και τις εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών για τις οποίες η Γερμανία πρότεινε, σε κάποια φάση, να περιληφθούν, συναντώντας την αρνητική αντίδραση των άλλων χωρών.

Οι ίδιες πηγές τόνισαν ότι θα ήταν παράλογο να περιληφθούν οι εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών δεδομένου ότι λειτουργούν με πλαφόν και ιδιαίτερα κατά την πρώτη περίοδο της πανδημίας όλες κατέγραψαν ζημιές.

Έτσι, κατά τη συγκεκριμένη «ανάγνωση» των εξελίξεων υπάρχουν πολλά ζητήματα σε εκκρεμότητα μέχρι τώρα.

Παράλληλα, έγινε λόγος και για τα αποθέματα ασφαλείας τα οποία τα διυλιστήρια είναι υποχρεωμένα να τηρούν διαρκώς ανεξάρτητα από τη συγκυρία. «Αυτά τα αποθέματα είναι περιουσία της εταιρείας η οποία απλά κάθε χρόνο αλλάζει αξία ή είναι κάτι που δίνει κέρδη και ζημιές;», όπως επισήμαναν, παραπέμποντας στη λογική ότι η όποια έκτακτη φορολόγηση θα πρέπει να αντιμετωπιστεί στη βάση των προσαρμοσμένων κερδών και όχι των δημοσιευμένων που περιλαμβάνουν τα λογιστικά κέρδη από την αποτίμηση των αποθεμάτων.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη διάταξη περί έκτακτης φορολόγησης των υπερκερδών έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις από όλους τους ομίλους διύλισης, καθώς και τον σύνδεσμο των ευρωπαϊκών διυλιστηρίων Fuels Europe, που έχει απευθύνει έκκληση για την απόσυρσή της.

Υπενθυμίζεται ότι η έκτακτη φορολόγηση θα εφαρμοσθεί σε πανευρωπαϊκή κλίμακα, έπειτα από τη συμφωνία που επήλθε στην προηγούμενη έκτακτη Σύνοδο των Υπουργών Ενέργειας στις 30 Σεπτεμβρίου. Με βάση αυτή, ο σχετικός κανονισμός της Ε.Ε. προβλέπει ότι θα φορολογηθεί η κερδοφορία που υπερβαίνει κατά 20% τον μέσο όρο των κερδών των εταιρειών, κατά την προηγούμενη 4ετία και ότι θα μπορεί να επιβληθεί για τα υπερκέρδη του 2022 ή του 2023, ή και για ολόκληρη τη διετία, αφήνοντας την επιλογή στη διακριτική ευχέρεια των κρατών-μελών.

Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κ. Σκρέκας, απαντώντας προ λίγων ημερών σε σχετική ερώτηση, τόνισε ότι οι εγχώριες εταιρείες ορυκτών καυσίμων (Helleniq Energy, Motor Oil και ΔΕΠΑ), θα φορολογηθούν εκτάκτως σε ποσοστό 33% για τα κέρδη του 2022, τα οποία θα πρέπει να υπερβαίνουν το 20% του μέσου όρου των φορολογητέων κερδών της 4ετίας 2018-2021. Παράλληλα, άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο το μέτρο να εφαρμοσθεί και για το 2023.

Διαβάστε ακόμα:

Πώς η Κίνα θα γίνει ο «τρίτος δρόμος» της Ευρώπης για το ρωσικό πετρέλαιο 

Alfa Wood Πίνδος: Με «έκπτωση» 10 εκατ. ευρώ ο νέος πλειστηριασμός (pics)

Protofanousi Fruits – PROTO: Ο «άγνωστος» πρωταθλητής των ελληνικών εξαγωγών (pics)