Ξεκίνησε από τα Λεμονάδικα της Θεσσαλονίκης και σήμερα αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες εξαγωγικές μονάδες φρούτων στη χώρα.

Με το brand «PROTO» πρωτίστως αλλά όχι αποκλειστικά, πουλάει ελληνικά φρούτα που προμηθεύεται από περιοχές της Βόρειας και Κεντρικής Ελλάδας, κυρίως ακτινίδια, επιτραπέζια σταφύλια αλλά και κεράσια, σε όλο σχεδόν τον κόσμο.

Στο πελατολόγιό της συγκαταλέγονται κολοσσοί διακίνησης και εμπορικές αλυσίδες όπως οι Costco στις ΗΠΑ και τον Καναδά, Jeronimo, Lidl και Tesco στην Ευρώπη, Wellcome στο Χονγκ Κονγκ, μεταξύ άλλων, ενώ προμηθεύει μεγάλες αλυσίδες στην ΝΑ Ασία.

Τώρα η «Φρούτα Πρωτοφανούση Α.Ε.» που θεωρείται ως ένας από τους καλύτερους προμηθευτές φρέσκων φρούτων υψηλής ποιότητας διεθνώς ολοκληρώνει το νέο της επενδυτικό κύκλο, ύψους άνω των 10 εκατ. ευρώ, με στόχο να λειτουργήσει το μεγαλύτερο συσκευαστήριο ακτινιδίων στην Ευρώπη και να ενισχύσει ακόμη περισσότερο τις εξαγωγές της.

Οι αριθμοί είναι ενδεικτικοί της ανάπτυξης και των προοπτικών της οικογενειακής εταιρείας με έδρα στα Διαβατά που μπορεί για ορισμένους ως όνομα να μην είναι ευρέως γνωστή, δύσκολα όμως κάποιος δεν έχει συναντήσει το brand «PROTO».

Τροφοδοτεί περισσότερα από 1.000 σημεία λιανικής πώλησης φρούτων στη χώρα αλλά βρίσκεται στα ράφια (…πανέρια αν προτιμάτε) όλων των μεγάλων αλυσίδων σουπερμάρκετ.

Το 2020 (τελευταία διαθέσιμα οικονομικά στοιχεία) κατέγραψε ρεκόρ σε τζίρο αλλά και σε κέρδη, με κύκλο εργασιών 44 εκατ. ευρώ (από 32 εκατ. την προηγούμενη χρήση), προ φόρων κέρδη 5,6 εκατ. (από 2,5 εκατ.), ίδια κεφάλαια 16 εκατ. ευρώ (από 12 εκατ.) και καθαρές δανειακές υποχρεώσεις 3,6 εκατ. ευρώ.

Με ετήσια παραγωγή φρούτων άνω των 30 εκατομμυρίων κιλών και έχοντας υλοποιήσει ήδη επενδύσεις 17 εκατ.ευρώ, τώρα δρομολογεί επιπλέον επενδύσεις άνω των 10 εκατ. για νέες μονάδες παραγωγής, τυποποίησης και συντήρησης.

Το επενδυτικό πλάνο

Συγκεκριμένα, η «Φρούτα Πρωτοφανούση Α.Ε.» στο διάστημα 2000 – 2017 προχώρησε σε σημαντικές επενδύσεις σε υποδομές και σύγχρονο μηχανολογικό εξοπλισμό, ψυκτικές εγκαταστάσεις, αποθηκευτικούς χώρους κ.α. Τo 2017 επέκτεινε τη μονάδα της στα Διαβατά της Θεσσαλονίκης για να γίνει ειδική εγκατάσταση μηχανημάτων για την επεξεργασία και συσκευασία κερασιών.

Τον επόμενο χρόνο αγόρασε τρία οικόπεδα που γειτνιάζουν με τις ήδη υπάρχουσες εγκαταστάσεις για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες περαιτέρω επέκτασής της, ενώ έχει τοποθετήσει νέες γραμμές συσκευασίας, μηχανήματα και προχώρησε στη μίσθωση και αγορά ακινήτων σχεδόν σε όλες τις μονάδες που διαθέτει πέραν της Θεσσαλονίκης, στην Κατερίνη, την Έδεσσα, την Καβάλα και την Πιερία.

Τώρα, βρίσκεται στην τελική ευθεία για την υλοποίηση επένδυσης άνω των 10 εκατ. ευρώ για το ακτινίδιο που αποτελεί την αιχμή του δόρατος των εξαγωγών της.

Συγκεκριμένα η επένδυση περιλαμβάνει καινούργια γραμμή ταξινόμησης ακτινιδίων μαζί με την κτιριακή υποδομή που απαιτείται για να στεγαστεί, καινούργιους ψυκτικούς θαλάμους και βοηθητικό μηχανολογικό εξοπλισμό.

Η εγκατάσταση του εξοπλισμού για το μεγαλύτερο συσκευαστήριο ακτινιδίων στην Ευρώπη έχει ήδη ξεκινήσει και όπως ανέφεραν στελέχη της στον εξειδικευμένο ιστότοπο fruitnet.com, τον προσεχή Νοέμβριο θα τεθεί σε λειτουργία.

Η επένδυση αυτή θα οδηγήσει σε μεγάλη αύξηση της δυναμικότητας στη διαλογή και συσκευασία ακτινιδίων καθώς τριπλασιάζει την ικανότητά της σε παραγωγή 30 τόνων την ώρα και επιτρέπει να ανταποκριθεί σε όλες τις προδιαγραφές των πελατών της.

Το κυριότερο, ανοίγει το δρόμο για την επίτευξη του στόχου της Protofanousi Fruits – PROTO να φτάσει στη διακίνηση 25.000 τόνων ακτινιδίων το 2025.

Παράλληλα, βάζει γερά θεμέλια για να αναζητήσει νέες αγορές εκτός Ευρώπης, με εστίαση στη νοτιοανατολική Ασία, σε χώρες όπως η Ταϊλάνδη και η Νότια Κορέα αλλά και στην Αμερική, σε Καναδά, ΗΠΑ, Αργεντινή.

Αν αναζητήσει κανείς τα μυστικά αυτής της επιτυχίας, θα πρέπει να σταθεί σε δύο σημεία: όπως αναφέρεται από την εταιρεία, από την αρχή της λειτουργίας της η «Φρούτα Πρωτοφανούση» προσανατολίστηκε στη δημιουργία ενός ισχυρού brand name πηγαίνοντας κόντρα στην παγιωμένη αντίληψη ότι το ελληνικό φρούτο διακινείται ανώνυμο στις αγορές του εξωτερικού.

Αυτό έγινε με το brand PROTO και με τη δημιουργία της μάρκας, ακολούθησε η εξειδίκευση, με αιχμή τα ακτινίδια, τα κεράσια και πλέον τα επιτραπέζια σταφύλια (αλλά και φράουλα και λεμόνια).

Ωστόσο επειδή η τύχη ή αν προτιμάται η συγκυρία πάντοτε έχει πολύ μεγάλο ρόλο, ήταν η συνάντηση του Νίκου Πρωτοφανούση, επικεφαλής της εταιρείας , με τον Γιώργο Καλλίτση, Διευθυντή Εξαγωγών της εταιρείας σχεδόν 25 χρόνια πίσω που άλλαξε την πορεία των πραγμάτων και το δίχως άλλο συνεχίζει μια μεγάλη διαδρομή που ξεκίνησε από το μανάβικο της οικογένειας Πρωτοφανούση πίσω στο 1928…

Διαβάστε ακόμη

MORE: Μισό εκατομμύριο νοικοκυριά θα ηλεκτροδοτεί με πράσινη ενέργεια η Μοtor Oil

ΕΚΤ: «Ώρα μηδέν» για τα επιτόκια με φόντο την ύφεση

Η εταιρεία ακινήτων του Μπάφετ «βλέπει» υψηλή ζήτηση για πολυτελή κατοικία στην Ελλάδα