Η φινλανδική εταιρεία μηχανικών ιστίων Norsepower Oy και η γαλλική πλοιοκτήτρια Louis Dreyfus Armateurs SAS (LDA) υπέγραψαν συμφωνία για την τοποθέτηση των ρότορα πανιών της Norsepower στον νέο στόλο RoRo χαμηλών εκπομπών που πρόκειται να ναυλωθεί στην Airbus.

Κατά τα αναφερόμενα στη συμφωνία, η οποία περιγράφεται ως ιστορική συμφωνία αιολικής πρόωσης, τα νέα πλοία χαμηλών εκπομπών, τα οποία θα χρησιμοποιηθούν για τη μεταφορά εξαρτημάτων αεροσκαφών για την Airbus, θα τροφοδοτούνται το καθένα από έναν συνδυασμό έξι Norsepower Rotor Sails ύψους 35 μέτρων, και δύο διπλού καυσίμου κινητήρες που θα λειτουργούν με πετρέλαιο ντίζελ και ηλεκτρονική μεθανόλη.

Επιπλέον, το λογισμικό δρομολόγησης θα βελτιστοποιήσει το ταξίδι των σκαφών στον Ατλαντικό, για να μεγιστοποιήσει την αιολική πρόωση και να αποφύγει την οπισθέλκουσα που προκαλείται από τις αντίξοες συνθήκες του ωκεανού.

Τα σύγχρονα «πανιά»

Το Norsepower Rotor Sail είναι μια εκσυγχρονισμένη έκδοση της παλιάς ιδέας ρότορα Flettner, που χρησιμοποιεί ηλεκτρική ενέργεια για να περιστρέφει ενεργά τους κυλινδρόμορφους ρότορες στο κατάστρωμα. Αυτά τα περιστρεφόμενα πανιά χρησιμοποιούν τον άνεμο για να παράγουν ισχυρή ώθηση, μειώνοντας την κατανάλωση καυσίμου και ακόλουθα τις εκπομπές και το κόστος, σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε η Norsepower.

Τα πανιά του ρότορα θα διαθέτουν επίσης το νέο κατοχυρωμένο με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας Norsepower Sentient Control (NPSCTM), ένα σύστημα μέτρησης δύναμης, ελέγχου και αναφοράς εξοικονόμησης σε πραγματικό χρόνο. Αυτό το πρώτο παγκοσμίως εργαλείο επιτρέπει τον έλεγχο κάθε ρότορα ξεχωριστά.

Κάτι που αναμένεται να βελτιστοποιήσει την απόδοση με τη διαχείριση των πολύπλοκων αεροδυναμικών αλληλεπιδράσεων μεταξύ των πανιών και της υδροδυναμικής συμπεριφοράς του σκάφους. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι κατά τη φάση του σχεδιασμού για τη βελτιστοποίηση των πανιών και της διάταξής τους έγιναν εκτεταμένες δοκιμές υπολογιστικής ρευστοδυναμικής (CFD) και αεροδυναμικής σήραγγας.

Όπως τονίζεται από τη Norsepower, μέχρι το 2030, για τη διατλαντική διαδρομή, ο νέος στόλος θα παράγει περίπου 50% λιγότερες εκπομπές CO2 σε σύγκριση με το 2023. Υπενθυμίζεται ότι πριν από λίγους μήνες η Norsepower επιλέχθηκε για να παρέχει πανιά ρότορα για πλοία που ανήκουν στη γερμανική εταιρεία χύδην φορτίου Oldendorff Carriers και είναι ναυλωμένα από την εταιρεία εξόρυξης του Καναδά Teck Resources Limited.

Συμφωνία «game changer»

«Ενώ ο ΙΜΟ έχει θέσει δύσκολους στόχους για τις μηδενικές εκπομπές στη ναυτιλία, η αιολική πρόωση θεωρείται βασικό στοιχείο του βιώσιμου ενεργειακού μείγματος για τα ποντοπόρα πλοία. Είμαστε περήφανοι που συμμετέχουμε στην ενεργειακή μετάβαση μέσω της συνεργασίας μας με τη Norsepower για να προσφέρουμε καινοτόμες λύσεις και να οδηγούμε βιώσιμα την αλλαγή», δήλωσε ο Mathieu Muzeau, Γενικός Διευθυντής Μεταφορών και Logistic της Louis Dreyfus Armateurs.

«Αυτή η συμφωνία αλλάζει το παιχνίδι για ολόκληρη τη βιομηχανία αιολικής πρόωσης. Πρώτον, είναι η μεγαλύτερη συμφωνία που έγινε ποτέ στην αγορά μηχανικών πανιών -και σε παγκόσμια πρώτη περιλαμβάνει το ολοκαίνουργιο εργαλείο Norsepower Sentient Control. Μας τιμά που ο πρώτος ναυλωτής που χρησιμοποίησε αυτό το προηγμένο σύστημα ελέγχου είναι η Airbus», τόνισε από την πλευρά του ο Διευθύνων Σύμβουλος της Norsepower Tuomas Riski.

Διαβάστε ακόμη

Μεγάλα έργα άνω των 2,5 δισ. ευρώ παραδίδονται μέσα στο 2024 (pics)

Ειδικό Βοήθημα Ευάλωτων Ομάδων: Ποιοι θα λάβουν έκτακτο επίδομα 718 ευρώ

Η στάση του Στάσση στο Μαξίμου, το (τελικό) μέτρημα για τον γάμο, η Folli Follie πάει για παραγραφή, ο Πόλσον και οι τράπεζες, η Ελλάδα βλέπει tv (αλλά συνδρομητική)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ