Ενοποιημένα ίδια κεφάλαια πάνω από 400 εκατομμύρια ευρώ και εμπειρία τουλάχιστον δύο ετών την τελευταία πενταετία στην συντήρηση, λειτουργία και εκμετάλλευση αντίστοιχων κατασκευαστικών έργων, θα πρέπει να διαθέτουν οι υποψήφιοι της νέας 25ετούς σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού.  

Η προκήρυξη του ΤΑΙΠΕΔ που δημοσιεύτηκε χθες προβλέπει επίσης ότι εφόσον πρόκειται για κοινοπραξία, χρειάζεται να υπάρχει ένας μέτοχος με ποσοστό τουλάχιστον 20% για να καλύπτει τα τεχνικά προσόντα της σύμβασης.

Η προκήρυξη φωτογραφίζει και το προφίλ μεγάλων επενδυτικών funds που θα προσελκύσει ο διαγωνισμός και τα οποία προβλέπεται να συμπράξουν με τους κατασκευαστικούς ομίλους, τα οποία θα πρέπει να διαθέτουν συνολική αξία ενεργητικού υπό διαχείριση που θα ξεπερνά τα 2 δισ. ευρώ.

Οι κύριοι στόχοι του ΤΑΙΠΕΔ μέσω της νέας σύμβασης είναι «η εξασφάλιση παροχής υψηλού επιπέδου συνδυασμένων υπηρεσιών λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης, περιλαμβανομένης της εκτέλεσης τυχόν έργων που μπορεί να απαιτηθούν για την εύρυθμη λειτουργία της Αττικής Οδού καθώς επίσης και η μεγιστοποίηση του οικονομικού ανταλλάγματος που θα καταβληθεί στο Ταμείο στο πλαίσιο της Συναλλαγής».

Χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι  του ΤΑΙΠΕΔ ορίστηκαν οι Lazard και η Τράπεζα Πειραιώς, η  δικηγορική εταιρεία ΛΑΜΠΑΔΑΡΙΟΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ως νομικός σύμβουλος, και οι εταιρείες AVARIS, Tolplan και Infrata ως τεχνικοί σύμβουλοι.

Οι υποψήφιοι επενδυτές θα διεκδικήσουν τη νέα σύμβαση παραχώρησης του υφιστάμενου οδικού άξονα, η οποία λήγει τον Οκτώβριο του 2024. Αυτό σημαίνει ότι δεν θα ενταχθούν στον νέο διαγωνισμό τα υπόλοιπα έργα των επεκτάσεων προς Λαύριο, Ραφήνα ή Λεωφόρο Βουλιαγμένης.

Η Αττική Οδός περιλαμβάνει την Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας – Σταυρού – Σπάτων (μήκους περίπου 52 χιλιομέτρων) και τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού (μήκους περίπου 13 χιλιομέτρων). Τμήμα της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, που περιλαμβάνει τμήμα της Λεωφόρου ΝΑΤΟ και εκτείνεται κατά μήκος περίπου πέντε χιλιομέτρων, αποτελεί επίσης τμήμα της Αττικής Οδού.

Ο οδικός άξονας διαθέτει συνολικά 29 ανισόπεδους κόμβους (26 κατασκευασμένους και τρεις προγραμματισμένους για το μέλλον) με το κύριο οδικό δίκτυο της περιοχής. Για την είσπραξη των διοδίων, λειτουργούν επί του παρόντος 195 λωρίδες διοδίων σε 39 σταθμούς διοδίων (6 μετωπικούς σταθμούς διοδίων και 33 πλευρικούς σταθμούς διοδίων).

Το ΤΑΙΠΕΔ, βάσει της προκήρυξης  έχει τη δυνατότητα να αποκλείσει ενδιαφερόμενο, εφόσον εδρεύει σε χώρα που  δεν έχει διπλωματικές ή εμπορικές σχέσεις με το Ελληνικό Δημόσιο ή πρόσωπα που υπόκεινται σε κυρώσεις από την ΕΕ ή από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών.

Διαβάστε ακόμη:

Γιατί θέλει να φύγει η Värde Partners από την Ελλάδα

Μεταβιβάσεις ακινήτων: Τριπλό «αλαλούμ» φέρνει παράταση

Κρυπτονομίσματα: Ο μεγάλος κίνδυνος που έρχεται το 2022